Omweer, en ik schijt peultjes!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Omweer, en ik schijt peultjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:26

Alle paarden hebben het bij ons ook overleeft.Al zei de boer(de mens heeft trouw de hele nacht gewaakt)Dat mijn grote erg onrustig was .Nu heeft die ook geen schuilstal alleen een muur en bomen om onder te staan.Ik denk dat ik haar de volgende keer maar binnen haal.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:31

Mijn paard bleef ook gewoon met onweer buiten hoor.
Er stonden bomen en gebouwen in de buurt, dus de kans van blikseminslag was zeer klein!!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 07:30

mijne blijven ook buiten met onweer ... in de natuur staan ze ook buiten .. we hebben 3 paarden en ponys op stal staan en alleen die van mij zal denk ik hyper worden , de andere 2 zijn erg rustig ......gewoon buiten laten staan als ze niet te overdreven reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 07:51

Als je je paarden buiten laat, kan wel, maar ik zou de stroomklok dan wel uit zetten. Op mijn vorige pensionstal is tijdens de onweer wel een paard doodgegaan, hij stond vlak naast de stroomdraad, of hij daar is in geslagen weet in niet, maar dat kan dus de oorzaak zijn geweest.

Stroom trekt stroom aan.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 08:13

Hey Chan, gelukkig hebben ze het overleefd!
Net zoals Ylana al zei: de onze staan ook gewoon buiten, ze vinden het zelfs eng om binnen te staan.
Kan me ook goed voorstellen: het paard is een vluchtdier...dus wat gebeurt er als je hem in een box zet (terwijl hij altijd op het land staat)?
Dan voelen ze zich erg opgesloten....
Daarbij is de kans dat de bliksem inslaat zo klein...

Het is trouwens niet altijd zo, dat de bliksem het hoogste punt opzoekt!
Voor onze vakantie sloeg de bliksem in op het dorp, bij het plaatselijke padvindersgebouwtje.
Gek genoeg staat die tussen enorm hoge bomen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 08:27

Fresco klopt en juist omdat het vluchtdieren zijn heb ik liever niet dat onze paarden door de draad gaan en op de vlucht slaan.

Ooit gehoord dat onweer bij droog weer heel gevaarlijk is.

Zag gisteren bliksemflitsen die zo ontzettend dik waren, wil er niet aan denken die bui boven je hoofd te hebben.

Dan heb ik nog een ander, wellicht belachelijk idee,maar wat als de bliksem in een wei er naast in slaat de grond is nat vanwege de regen en mijn paard staat op ijzers dus dat geleid lekker makkelijk, hoe ver zijn de uilopers van die miljoenen voltages die er in een ogenblik de grond in ragt.