Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

xx_ananda_xx schreef:mijn paard staat het hele jaar op stal en gaat alleen in de zomer de wei op is dat dan ook zielig ofzo??
ik vind 10x10 niet te klein als het paard ook nog beweging enz krijgt.
Ik denk ook dat veel mense de pony iets voeren en dat ie daarom denkt dat ie wat lekkers krijgt en dus gaat happen

runningkawa schreef:Citaat:Deze vraag heeft eerder op bokt gestaan.
Toen werd er al gezegd dat het te klein was en dat hij een maatje nodig had.
echt waar?
dan vind ik het heel erg triest dat er niks is veranderd....
Vraag me dan ook direct af of mensen echt alleen voor hun eigen plezier een dier houden en zich er nooit eens in verdiepen hoe een dier nu eigenlijk gehouden hoort te worden
mrie schreef:Wordt jouw haffie veel "Bijgevoerd" door voorbijgangers. Misschien is ze daardoor bijterig geworden. Elke hand waar ze naar hapt moet wat in zitten. Ik vind haar er prima uitzien en volgens mij heeft ze het er best goed verder, kan veel slechter.
Citaat:Ik snap niet dat al die mensen gillen dat het te klein is, en dat ze naar een pension zou moeten verhuizen omdat dit te klein is terwijl ze daar dan juist 23 uur per dag in een stal gaan??

runningkawa schreef:Citaat:Ik snap niet dat al die mensen gillen dat het te klein is, en dat ze naar een pension zou moeten verhuizen omdat dit te klein is terwijl ze daar dan juist 23 uur per dag in een stal gaan??
dan zoek je een andere stal
er zijn er overal met weidegang.
Misschien wat verder weg, maar dan doe je dat voor je paard.
Maar dat zullen deze mensen waarschijlijk wel te duur vinden...
en laten het liever zo, hebben ze toch een paard en kunnen ze daar over opscheppen.
Dat het paard ongelukkig is maakt toch niet uit
Je kent die mensen niet, misschien weet ze niet beter en heeft nooit iemand haar beter verteld. Oke, als er al een topic over geweest is en er is niets veranderd zit ze fout, maar je weet nooit wat daarvan allemaal bij deze eigenaar aangekomen is.
Citaat:nou nou nou... denk dat dit wat kort door de bocht is. Je kent die mensen niet, misschien weet ze niet beter en heeft nooit iemand haar beter verteld. Oke, als er al een topic over geweest is en er is niets veranderd zit ze fout, maar je weet nooit wat daarvan allemaal bij deze eigenaar aangekomen is.

leonihuis schreef:ik vind deze reacties echt zo raar een paard kan je makkelijk houden op 10 x 10 en tja dat ie eenzaam is dat zou kunnen maar zelfs dat hoeft niet maar aan jullie reacties te lezen lijkt het wel alsof zei haar paard mishandeld ofzo en een paard word echt niet depressief van de hele dag naar het zand kijken hoor want dan zou jij bijvoorbeeld niet een dag in je eigen huis kan zitten omdat je dan bijvoorbeeld de hele dag naar het zelfde behang moest kijken en de oorzaak van het bijten ligt hoogstwaarschijnlijk aan het met de hand voeren van mensen!! wat al gezegt is dus maar ik moest even reageren oop de reacties sorry

leonihuis schreef:okee dat is waar omdat ie misschien geen maatje heeft maar daarbij zeg ik ook dta niet alle paarden die alleen staan eenzaam zijn maar ik vond die laatste reactie nog het leukst van dat ie misschien niet depressief was van zand hahah verzin het maar
Dat staren naar zand heb je te letterlijk opgevat. Vergeet niet dat een paard een plak hooi binnen een half uur op kan hebben en dan weer uren moet wachten in zijn eentje totdat hij weer wat kan eten. Eten is een sociaal gebeuren, in een kudde doen ze dat met hun maatje zij aan zij, daarna gaat ze nog wat stoeien, kroelen, rennen. Als hij dat niet heeft, is het wel van belang dat hij zijn tijd kan doden met grazen. 
russel schreef:
Zou dikke pech zijn dat hij uit verveling zand gaat eten. Misschien doet hij dat al zonder dat je dat weet.
russel schreef:Knabbelen zie ik meer als sociaal kontakt zoeken. Maar als hij bijterig wordt en voorbijgangers gaan hem aaien en geven hem na een beet een flinke klap op zijn hoofd, zou ik niet zo blij mee zijn. Straks heb je een kopschuw paard.