Wat versta je onder een braaf paard of een hu***r?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re: Wat versta je onder een braaf paard of een hu***r?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:20

Missbambie schreef:
Ik noem een paard een rotbok als het paard naar je schopt en bijt, niet voor uit wil lopen en alleen maar steigerd of bokt.
of dat er geen rem op zit dat noem ik een rot bok

Groetje Miss

Ik vind dat niet een rotbok.. Rashida die doet dit ook allemaal wel is..En waarom, kwestie van uitproberen en teveel energie en niet wetend wat ze ermee aan moet.. Maar daarom vind ik haar geen rotbok. Als je haar hier doorheen hebt gereden, gaat ze voor je door het vuur en doet ze goed haar best voor jou..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:24

Haha, bij zulke beesten roep je af en toe wel *rotbok*, maar dat zijn idd niet de echte viespeuken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:27

Nee, ik vind haar niet vervelend.. Juist omdat ze zo is ben ik op haar gevallen zeg maar..

Verder een rotbok, vind ik als ie echt goed gek doet, zodat jij op de grond gaat liggen en dit bij iedereen doet... En het ook doet puur om jou van zijn rug af te hebben

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:38

ok ik zeg flikker.
ik vind een paard braaf als hij vriendelijk is op stal, netjes met zadelen en gewoon makkelijk en goed verkeersmak is. je moet er gewoon aan de lange teugel een stuk mee op de weg kunnen stappen.

in de bak gewoon eerlijk tegen de ruiter en een nette, gecontroleerde sprong kunnen maken.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:39

patsur schreef:
ok ik zeg flikker.
ik vind een paard braaf als hij vriendelijk is op stal, netjes met zadelen en gewoon makkelijk en goed verkeersmak is. je moet er gewoon aan de lange teugel een stuk mee op de weg kunnen stappen.

in de bak gewoon eerlijk tegen de ruiter en een nette, gecontroleerde sprong kunnen maken.

En wat vind je een flikker?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:40

patsur schreef:
ok ik zeg flikker.

Dan is Rashida een flikker, want daar kan ik niet mee stappen met een lang teugelte buiten, want dan zit ik gelijk aan de andere kant van de weg..

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:52

ik versta onder een braaf paard :

een paard dat netjes naar je hulpen luistert, dat goed meewerkt, niet dominant/agressief is en niet bokt of steigert of andere dingen.

ik vindt een paard niet braaf als ze bokken en steigeren om niks, naar je trappen en bijten en gewoon niet naar je luisteren. Ook als ze asociaal zijn tegenover andere paarden en mensen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:52

ik versta onder een braaf paard :

een paard dat netjes naar je hulpen luistert, dat goed meewerkt, niet dominant/agressief is en niet bokt of steigert of andere dingen.

ik vindt een paard niet braaf als ze bokken en steigeren om niks, naar je trappen en bijten en gewoon niet naar je luisteren. Ook als ze asociaal zijn tegenover andere paarden en mensen.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:56

Olympia schreef:
patsur schreef:
ok ik zeg flikker.

Dan is Rashida een flikker, want daar kan ik niet mee stappen met een lang teugelte buiten, want dan zit ik gelijk aan de andere kant van de weg..

Met zoveel paarden kan je niet een stuk aan de lange teugel langs de weg stappen..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:57

Nee dat weet ik ook wel..Maar ik vind het wel grappig wat de mensen als definitie geven als hufter.. Maar goed.. Rashida staat wel om een rotbok bekent, maar ik vind haar geen rotbok, als je haar duidelijk je grenzen laat weten dan is het zo over..

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:26

een braaf paard: absoluut een eerlijk paard, ondanks dat die dan af en toe wat heet zijn of wat dan ook.

een etter: moeilijk, ken er een die nooit normaal gereden kon worden, die af en toe erg flipte. Dat was een echte draak en die is ook afgemaakt nadat er verschillende mensen het geprobeerd hadden met hem.

voor de mensen die een echte draak hebben/hadden gekocht. Wanneer hadden jullie dat door en hoe hebben jullie hem verder verkocht, had dit ook invloed op de prijs? Misschien zat er namelijk wwel een heel goed sportpaard onder verborgen, hebben jullie dit bedrag toen meegenomen in de prijs?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:27

Wat ik een etter vind? Mijn paard als ik haar manen wil trekken!!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:39

sophie_kurk schreef:
voor de mensen die een echte draak hebben/hadden gekocht. Wanneer hadden jullie dat door en hoe hebben jullie hem verder verkocht, had dit ook invloed op de prijs? Misschien zat er namelijk wwel een heel goed sportpaard onder verborgen, hebben jullie dit bedrag toen meegenomen in de prijs?

Die van mij had ik gekocht van iemand die het er niet bij had gezegd en hem licht verdoofd had toen ik kwam proefrijden.
Leek allemaal super, paard gekocht, mee naar huis genomen.
Volgende dag begon het gelazer, hij brak uit op de volte, kwam omhoog en liet zich vallen of rodeo'de net zolang de bak rond tot ik er op mijn bekkie naast lag.
Eigenwijs als ik ben, wilde ik persé doorgaan met dit paard, ik ben niet iemand die onafgemaakt een beest terugbrengt of doorverkoopt.
Ik ben zo'n 1,5 jaar bezig geweest voordat ik er fatsoenlijk op kon blijven zitten.
Toen op wedstrijd gegaan en met wat gemartel (hij was niet alleen gruwelijk lastig, maar ook nog eens hengst terwijl hij toch echt ruin was) toch vrij snel doorgereden naar het L springen en L2 dressuur.
Toen kreeg ik een goed bod en is hij naar Engeland verkocht, waar hij naar mijn weten momenteel 1.20 parcoursen springt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:11

runningkawa schreef:
Dat zijn idd vaak niet de klojo's
dat is vaak een keer een grote bek geven en een pak rammel en dan zijn het scheetjes omdat ze weten hoe het zit

hihi ik probeerde het wat netter te verwoorden voor ik weer de je-mag-paarden-niet-slaan-brigade op mijn nek kreeg
Ben sinds gisteren lid en heb al heel wat mensen tegen de schenen geschopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:13

van mij zijn ze het voortaan gewend, dat scheelt

Al krijg je van tere zieltjes wel eens pb's
ben namelijk arogant

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:14

runningkawa schreef:
van mij zijn ze het voortaan gewend, dat scheelt

Al krijg je van tere zieltjes wel eens pb's
ben namelijk arogant

Hé verdorie, en ik dacht dat ik de enige was die daar last van had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:16

haha, kunnen we een clubje vormen
De arogante trutten die alles beter denken te weten volgens tere zieltjes-club
of weet jee een kortere naam

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:21

Nee, ik vind dit wel een mooie naam

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:23

Nou dan hebben we al drie leden... wie volgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:24

leuk huiskamer topic

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:24

Hahaha vind ik ook, dan kunnen we daar aan elkaar vertellen hoe 'wij onze paarden vandaag mishandeld hebben'

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:26

Ik kan wel volgen
Mensen die alles ma proberen te beter weten heb ik zonn hekel aan

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:28

Waar blijft dat HK topic

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:30

Haha geweldig, dan kunnen we onze 'slowchat' hier staken en wijs gaan doen in ons eigen topic