1 maand opzeg termein

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angelaxx

Re: 1 maand opzeg termein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 15:01

dat is ieder z'n eigen mening
kiara voor mij is het niet vervelend hoor zij zit met nog en lege stal ik niet en de enige die onredelijk is dat is zij volgens mij zij hoord toch netjes te zegen we moeter per 1 december hier weg zijn als ik niet was opgestapt had ik al die maanden voor niks betaald en dan oktober als ik weer terug naar stal zou gaan dat ik dat te horen krijg je moet een andere stal zoeken we gaan december weg

ik heb 1,5 jaar op die manege gestaan ben in die 1,5 jaar nog nooit vriendelijk geholpen stallen ware altijd vies en zeg je er wat van krijg je een grote bek, dit is mijn 1e paardje dus ook de eerste keer dat ik met een eigen paard op een manege sta .
ik heb op het moment dat ik kwam heb ik niks hoeven tekenen ze hebben mij een blaadje gegeven met daar op de huisregels als pensionklant die regels het ik altijd netjes opgevolgd, dus ik kan niet weten dat er een maand opzeg termijn is dacht ik

ik probeer me niet te verdedigen ieder heeft z'n eigen mening ik denk er zo over maar er zijn mensen die er anders over denken wil gewoon graag weten wat jullie hier van vonden vandaar dit topic
ik heb uitgezogd stel dat er een rechtzaak komt heb ik em al gewonnen ik had en contract moeten tekenen of er moest een mondelingen overeenkomst zijn dat is alleen het gene wat geld

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:03

Sorry hoor moraalridders, maar verliezen jullie hierbij niet uit het oog dat de TS al maanden half stalgeld aan het betalen is voor niets? De stal sluit aan het eind van het jaar, dan kan ze alsnog op zoek naar een andere plek.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:05

Dan had TS al eerder moeten opzeggen zodat ze niet al maanden half stalgeld betaalde.
En ja, dan kan ze alsnog op zoek naar een andere plek... maar is dat de schuld van de staleigenaar? Die is er ook de dupe van.
Ze runt de stal vast niet omdat ze het alleen maar leuk vind, maar om er haar brood mee te beleggen.
En nu heeft ze opeens een maand minder inkomsten... zonder dat ze kon zoeken naar iemand die het komende half jaar dat plekje wil innemen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:08

Kleintje schreef:
Dan had TS al eerder moeten opzeggen zodat ze niet al maanden half stalgeld betaalde.
En ja, dan kan ze alsnog op zoek naar een andere plek... maar is dat de schuld van de staleigenaar? Die is er ook de dupe van.
Ze runt de stal vast niet omdat ze het alleen maar leuk vind, maar om er haar brood mee te beleggen.
En nu heeft ze opeens een maand minder inkomsten... zonder dat ze kon zoeken naar iemand die het komende half jaar dat plekje wil innemen.

Denk je nu echt dat er nu nog iemand half stalgeld gaat betalen terwijl de stal aan het eind van het jaar sluit? Lijkt me niet. De staleigenaar is er idd de dupe van, maar waarschijnlijk is het een kwestie die al jaren sleept. Als je in het zomerseizoen doorbetaalt, dan doe je dat neem ik aan, zodat je er nog lang kunt blijven staan, niet dat je er 3-4 maandjes staat en dan alsnog in een rotseizoen een andere stal moet gaan zoeken. De staleigenaar had ook aan het begin van het weideseizoen het verhaal kunnen vertellen, dan had de TS gelijk kunnen opzeggen en had ze niet voor niets halve maanden betaald.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 15:29

als ik had geweten dat de manege per 1 december sluit dan had ik al voor het zomer seizoen opgezegt ik ga niet voor me lol al die maanden voor niks betalen, haar bedoeling was gewoon de zomermaanden nog lekker half stalgeld te ontvangen van iedereen en als iedereen terug naar stal gaat dat ze dan zegt we moeten 1 decemer sluiten iedereen weet nu op stal dat ze weg moeten dat hebben ze niet van de staleigenaresse gehoord maar hier moesten ze zelf maar uit komen dat is best vervelend

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:32

Idd, dat bedoel ik dus te zeggen Kimmy.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 15:34

ja sorry las jou berichtje niet

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:17

Net zoals TS imo gewoon een maand opzegtermijn in acht moet houden moet de stalhoudster dat ook. 1 november zou dus een redelijke termijn zijn om aan te geven dat de stal ophoud. Natuurlijk is eerder zeggen netter etc, maar een opzegtermijn werkt naar 2 kanten. Daarbij, jij zou nu je stal aanhouden zodat je daar in september/oktober weer in kunt, dat kan toch ook? Je zou nog 2 a 3 maanden plezier van je stal kunnen hebben.

Wat er verder aan dingen speelden is ons niet duidelijk, dat kan ook niet als je een verhaal maar van 1 kant hoort. Maar ik blijf erbij dat je van beide kanten netjes en respectvol met elkaar dient om te gaan. De wereld is maar klein en je komt elkaar heus nog wel eens tegen, dan loop ik liever met open vizier naar iemand toe om bij te kletsen dan dat ik denk, oh sh*t daar heb je die en die en daar heb ik toen zo'n gezeur mee gehad.

Wat dit stukje betreft:

tessebes schreef:
De staleigenaar had ook aan het begin van het weideseizoen het verhaal kunnen vertellen, dan had de TS gelijk kunnen opzeggen en had ze niet voor niets halve maanden betaald.

Zodat ze helemaal zonder inkomsten zou komen te zitten? Nee, zou ik niet doen. Het is waarschijnlijk wel haar brood, en ik denk niet dat de staleigenaar er zelf echt gelukkig mee is, die zal het ook al moeilijk genoeg hebben.

Nogmaals, ik denk dat dingen meer van 2 kanten bekeken moeten worden, voor de TS is het niet leuk dat ze een andere stal moet zoeken, maar voor de stalhoudster is het niet leuk dat ze haar stal moet opdoeken. Een beetje begrip voor elkaar is dan wel zo netjes.

TS, probeer je eens te verplaatsen in je stalhoudster. Porbeer het hele verhaal eens van haar kant te bekijken, misschien dat je dan beter kunt begrijpen waarom ze het nog niet verteld had. Daarbij, is ze misschien niet nog bezig om te proberen alsnog de stal te houden? Dat kan ik zo niet uit je verhaal opmaken. Dan zou ik zelf namelijk ook nix zeggen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:22

WenK schreef:
Zodat ze helemaal zonder inkomsten zou komen te zitten? Nee, zou ik niet doen. Het is waarschijnlijk wel haar brood, en ik denk niet dat de staleigenaar er zelf echt gelukkig mee is, die zal het ook al moeilijk genoeg hebben.

En dat vind ik dus 100% egoisme. Nee, tuurlijk vangt ze liever iedere maand een halve maandstalhuur waarvoor ze alleen maar een box hoeft vrij te houden, terwijl de TS die box nooit meer zal kunnen benutten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:22

Kimmy1986, zou je leestekens in je berichten willen gebruiken? Gewoon zinnen maken met hoofdletters en punten? Dat komt de leesbaarheid ten goede.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:23

Kimmy, no offense, maar ik moet wel zeggen dat ik het niet netjes vind om te klagen dat ze de paarden zo slecht verzorgde en dat je in principe er wel terug gekomen was als die stal gewoon bleef bestaan.

Als het echt zo ontzettend slecht was had je al eerder een nieuwe stal gezocht, neem ik aan.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:26

Tessebes schreef:
En dat vind ik dus 100% egoisme. Nee, tuurlijk vangt ze liever iedere maand een halve maandstalhuur waarvoor ze alleen maar een box hoeft vrij te houden, terwijl de TS die box nooit meer zal kunnen benutten.

Dat is dus (zoals ik het lees) niet waar. Als de stalhoudster minimaal 1 maand opzegtermijn in acht neemt en ze geeft het dus op 1 november aan heeft de TS nog 2 a 3 maanden gebruik kunnen maken van de box. De stalhoudster neemt dan een nette termijn in acht, dezelfde termijn die van de TS verlangt zou worden. Dat is geen egoisme, dat is realisme. Leven doe je nu eenmaal niet van de lucht en ik zie hier echt geen oneerlijk beleid.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:28

Ja, en de een z'n dood is de ander z'n brood en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Als ik de TS zou zijn, dan zou ik vinden dat de stalhouder wel al voldoende had verdiend aan me. "ze geeft het dus op 1 november aan heeft de TS nog 2 a 3 maanden gebruik kunnen maken van de box." Volgens mij moet de stal per 1 december dicht, of heb ik dat nou verkeerd gelezen? Lekkere tijd om een stal te zoeken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:39

Ts wilde toch september/oktober terug op stal, of heb ik dat verkeerd gelezen? 1/ 9- 1/12 is 3 maanden. Daar komt dat aantal vandaan.

Denk je echt dat een stalhouder er nu zo enorm veel op verdient? Volgens mij valt dat (bij een goede stalhouder) best vies tegen hoor!

In 1 maand tijd kun je best wat zoeken hoor, zo heel erg moeilijk is dat niet. Je zult misschien niet de perfecte stal tegen komen, maar volgens TS was deze stal dat ook niet en zou ze er toch naar terug willen.

Dus jij wilt zeggen dat er met 2 maten gemeten moet worden? TS staat volgens jou in haar recht door geen opzegtermijn in acht te nemen omdat de stalhoudster niet 4 (of 5) maanden van te voren opzegt? Beetje krom geredeneerd...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:43

Als ze er zelf had gestaan op dit moment, dan had ik het een heel ander verhaal gevonden, maar ze is nu aan het betalen voor iets wat ze in de toekomst niet zal krijgen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:47

TS betaald voor een stal die ze gewoon terug zou krijgen in september. Ik ben het met je eens dat het jammer is dat ze deze maanden dan heeft betaald, maar dat risico loop je als je je paard in de zomer elders neer zet en dan reserveringskosten voor je stal betaald. De regels zijn dan niet ineens anders dan wanneer je je paard daar op stal zou laten staan.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 20:33

even voor de duidelijkeid ik zou tot november blijven dus als ik dan nog een andere stal moet zoeken
daarbij komt nog dat er hier in de buurt dus helemaal geen stallingen meer zijn dit is de enige manege in de buurt ik moet met de fiets dus ja moet wel in de buurt zijn

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:32

Ik ben het met WenK en Kiara eens, ook ik vind het asociaal, het is gewoon een bestaande regel die algemeen gehandhaaft wordt, en dit had je kunnen weten! Het is wel haar brood waar je het over hebt. Het is hetzelfde als met een baan, hoe zou jij het vinden als je baas zegt: morgen sta je op straat? En nog even iets: als juf erger ik me groen en geel aan je schrijfstijl. Probeer in elk geval om daar aan te werken, dit is ronduit irritant!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:51

bij ons op stal staat het in regelement.ook moeten alle pension klanten een contract onderteken waar dit duidelijk in beschreven staat.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 06:19

Irish lady jawel weer en dame met en grote B*k.
Kunnen jullie dat wel een normaal gesprek voeren en Irish lady dat jij je ergert aan mijn schrijfstijl zal mijn een worst wezen.
En ik ben het met jullie eens het is niet netjes wat ik doe maar wat zij doet is al helemaal niet netjes zij belazerd al haar klanten.
mijn vraag was ook niet is het netjes wat ik doe mijn vraag was dus wie staat in zijn recht en dat ben ik dus zij heeft mij geen contract laten tekenen dus zij is fout

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 07:03

kimmy1986x schreef:
Kunnen jullie dat wel een normaal gesprek voeren en Irish lady dat jij je ergert aan mijn schrijfstijl zal mijn een worst wezen.
En ik ben het met jullie eens het is niet netjes wat ik doe maar wat zij doet is al helemaal niet netjes zij belazerd al haar klanten.
mijn vraag was ook niet is het netjes wat ik doe mijn vraag was dus wie staat in zijn recht en dat ben ik dus zij heeft mij geen contract laten tekenen dus zij is fout

Sorry, maar ik kan niets Ladylikes ontdekken!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:10

irish_lady schreef:
kimmy1986x schreef:

Sorry, maar ik kan niets Ladylikes ontdekken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:42