Bontje onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Re: Bontje onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:42

Ik heb een heel normaal bontje, geen merk in ieder geval, gewoon bij de divoza gekocht en dan de goedkoopste. Ik heb m in de eerste instantie gekocht, omdat ik mijn vorige zadel hard vond aavoelen aan de onderkant, maar nu heb ik zoiets van dat mijn paard er nu eenmaal aan gewend is, en het zadel ligt wat zachter op haar rug. Dus niet omdat ik het mooi vind ofzo.....

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:47

Ik gebruik ook een bontje.
Ik vindt het soiezo erg mooi staan, maar het is beter voor Anora haar rug. Ze is al op leeftijd, en dit bontje verdeelt de druk beter. Anora krijgt snel drukkingen op haar schoft, met dit bontje is het verholpen.
Ik ben vergeten van welk merk het is, maar het bontje was niet de goedkoopste, er staat in het midden iets met rode letters op

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:24

Ik heb er ook 1onder liggen ,omdat ik het mooi vind maar ook omdat ze erg gevoelig kan zijn op haar rug.En het de druk verdeeld

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:41

eskadron van echt schapenbont voor haar rug beter of als ze aant boke is en ik knal in 1 keer op der rug ofzo dan demt het ook de schok voor het paard en het verdeeld de druk van het zadel

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:08

Ik heb er ook een lamsbontje onder liggen. Vind het, zoals de meeste andere hier, mooi staan en het lijkt me fijner voor de rug van mijn paard.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:35

Ik heb op concours een bontje van lamswol eronder liggen, ding was gruwelijk duur maar ik heb hem gekocht omdat ik hem zo mooi vond staan ( )
Normaal rijd ik gewoon met een zwart bontje van kunstbont, het is wat schokdempend (ik heb er eentje staan die is nogal gevoelig aan de rug) en als het zadel net niet helemaal lekker ligt (mijn zadel ligt op meerdere paarden en ik kan moeilijk voor ieder paard een zadel op maat laten maken) krijgt ie geen drukplekken omdat het bontje daartegen beschermt..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:42

Ik denk er dus eigenlijk precies zo over als Kleintje. Vind het ook heel rot rijden, heb veel minder gevoel met mijn paarden...

Maar voor de merrie vind ik het weleens de moeite van het proberen waard. Die reageert zo extreem op alles en daar mag ik ook absoluut niet zwaar zitten voor of na de sprong. Dus misschien helpt dat bontje wat

Het leukste vind ik trouwens de close-contact zadels met pad en bontje eronder...

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 17:08

Dank je wel voor jullie reacties!