) dus daar hoef ik me ook nog niet veel zorgen om te maken. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) dus daar hoef ik me ook nog niet veel zorgen om te maken. MirandaB schreef:Ik heb het vorig jaar geprobeert om mijn paard 24/7 buiten te zetten maar dat ging niet goed..
In het najaar had ik geen paard meer over. Al dik in zijn vacht etc
De stal waar ik stond had ongeveer 1 ha voor 10 paarden. Hij kreeg dus alleen krachtvoer als ik kwam.. en dat was vaak na het rijden.. Mijn paard wordt helaas niet dik van lucht dus heeft zijn voer echt nodig..
En daar werden ze verder niet bijgevoerd. Nou ik heb 1 ding geleerd.. Mijn paard gaat zomers voor de nachten naar binnen.. Zodat hij wel zijn kracht en ruwvoer krijgt. 3 x per dag. Hij staat nu van 8 tot 20 uur buiten en dat gaat super !
Heb je veel ha weides zodat er altijd gras staat heb ik er niet zon problemen mee.. maar er moet wel gras staan.. En ik denk dat dat bij veel stallen in de loop der zomer toch ontbreekt...
In de winter komt die van mij ook enkele uren in de paddock overdag en wordt dan 's avonds nog gereden..
Anouar15 schreef:Maar jou paard komt wel elke dag buiten, MirandaB
Die wil wel graag de paarden 24/7 buiten (scheelt stro, hooi etc) maar voert dus niet bij.... Lisa_Melody schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Vreselijk sneu die paarden die alleen maar 1 keer per dag de stal uitkomen om te rijden. Mijn paard staat in de zomer dag en nacht buiten en in de winter zowieso overdag en als het niet heel erg rotweer is ook 's nachts.. Oke ik heb dan geen peperduur sportpaard maar zelfs al heb je die wel, dan moet je maar het risico nemen hoor. En als ze gewend zijn om buiten te staan gaan ze ook niet meer elke keer zo uit hun dak...
Mariek87 schreef:Dacht je nou echt dat ze op een grote stal de paarden 24/7 buiten kunnen hebben staan?
Ten eerste is daar lang niet altijd plaats voor, en ten tweede kost het een vermogen als die paarden elkaar een klap voor de poten geven, dat risico kan je toch niet nemen
Natuurlijk zou het beter zijn voor het paard als hij de hele dag buitenloopt, maar daar is gewoonweg de mogelijkheid vaak niet voor (tenzij jij 20 stukjes weiland kan/wil gaan betalen/afzetten)
fresco schreef:Mariek87 schreef:Dacht je nou echt dat ze op een grote stal de paarden 24/7 buiten kunnen hebben staan?
Ten eerste is daar lang niet altijd plaats voor, en ten tweede kost het een vermogen als die paarden elkaar een klap voor de poten geven, dat risico kan je toch niet nemen
Natuurlijk zou het beter zijn voor het paard als hij de hele dag buitenloopt, maar daar is gewoonweg de mogelijkheid vaak niet voor (tenzij jij 20 stukjes weiland kan/wil gaan betalen/afzetten)
Het gaat mij er ten eerste er niet om dat ze 24/7 buiten staan, maar dat ze wel buiten komen te staan!
Er zijn nl. zat paarden die weinig buitenlicht zien.
Ten tweede als je een paardenpension begint, hoort daar in mijn ogen teminste een stuk land bij waar paarden op kunnen lopen, desnoods omste beurt.
Zo niet, zou ik er niet gaan staan!
Suusiej schreef:Duur/druk paard of niet... je kan mij niet vertellen dat er een paard bestaat die het niet lekker vind om lekker te grazen in een mooie wei! Gelukkig mogen die van ons iedere dag spelen in de bak of in de wei!