Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
piggeljay schreef:dierenbescherming ? nee zolang het paard goed gevoerd wordt branden hun hun handen er ook niet aan ( waar eigenlijk wel aan ?)
Kleintje schreef:Ze hebben gelijk, iedereen heeft zijn eigen mening.
Maar misschien moet je ze 'officiele stukken' overhandigen i.p.v. de mening van wat pennymeisjes hier.
Dus... stukken uit boeken over het inrijden van paarden. Over het fokken van paarden.
Er zijn altijd verhalen te vinden van paarden die jong zijn ingereden en het goed doen in de sport tot hun 30e, en ook verhalen van paarden die met 8 jaar zijn ingereden en die met 9 al op waren.
Het is gewoon beter om het paard eerst uit te laten groeien, dan rustig aan het werk te zetten zodat het alle informatie ook in het koppie kan verwerken. Waarom??? Een doorgedraaid paard van 600 kilo stop je niet zomaar. Je wil toch de harmonie tussen mens en dier? Het kunnen lezen en schrijven met elkaar?
Dan moet je het paard paardwaardig behandelen.
Citaat:Wat voor tip wil je horen?
Wil je horen dat je het goed doet.
Ik heb hier maar 1 woord voor 'afschuwelijk'.
Je bent niet veel beter dan die mensen met die jaarling.
'hij wil wat te doen hebben'.... kan jij gedachten lezen ofzo??
HET IS EEN PAARD EN GEEN MENS!
Dus dicht hem geen menselijke eigenschappen toe.
Trap hem met een grote bal in een weiland met leeftijdsgenootjes, laat hem zichzelf leren vermaken!
Longeren is nog uit den boze en dan zwijg ik maar over het 'erop zitten'

Citaat:Ik zou toch echt gewoon de DB bellen....
Citaat:Die zijn dan wel anders gebouwd..
Cowgirl schreef:Citaat:Die zijn dan wel anders gebouwd..
Wanneer worden mensen nu eens wakker dat een volbloed hetzelfde geraamte heeft als een shetlander.
Cowgirl schreef:Citaat:Ik zou toch echt gewoon de DB bellen....
En denk je nou echt dat de DB komt omdat hun kindje af en toe op die pony zit? Dacht het niet.
Je kan de DB beter bellen wanneer het echt nodig is...dan blijven de meldingen ook serieus overkomen.
Ik denk dat je al behoorlijk je best hebt gedaan om die mensen te overtuigen.
Officiele papieren(zijn die er dan?) zullen ook niks helpen want praten valt er ook al niet.
Het is enorm frustrerend dat kan ik me heel goed voorstellen.
Maar misschien is het beter dat je het laat gaan...
kom daar niet meer dan hoe je je ook niet meer zo te ergeren.
Nog een tip: als je nog eens een veulen fokt verkoop het dan niet naar iemand die in de burt woont.Citaat:Die zijn dan wel anders gebouwd..
Wanneer worden mensen nu eens wakker dat een volbloed hetzelfde geraamte heeft als een shetlander.
MeiaLuna schreef:nou dan zou ik juist zeggen dat een volbloed juist MINDER geschikt is om vroeg op te rijden dan een schetlander...je spreekt jezelf tegen hoor!
MMaxje schreef:Vorig jaar heb ik mijn hengstveulen verkocht, nu een jaarling.
Hij is naar mensen gegaan voor dat dochtertje. Zij is 9 jaar, wel erg klein en licht. Maar nou hoorde ik net dat het beest al een zadeltje op heeft gehad, en dat dat meisje er regelmatig opzit.
Ik ben echt hartstikke boos. Ik heb dat meisje (en haar moeder) uitgelegd dat een veulen is om naar te kijken, en dat hij pas met 3 jaar belast mag worden.
Zij vind dat dit geen kwaad kan, want ze belasten hem niet volgens hun..
Graag jullie meningen of dit kwaad kan, en vooral: waarom...
Kaja schreef:MMaxje schreef:Vorig jaar heb ik mijn hengstveulen verkocht, nu een jaarling.
Hij is naar mensen gegaan voor dat dochtertje. Zij is 9 jaar, wel erg klein en licht. Maar nou hoorde ik net dat het beest al een zadeltje op heeft gehad, en dat dat meisje er regelmatig opzit.
Ik ben echt hartstikke boos. Ik heb dat meisje (en haar moeder) uitgelegd dat een veulen is om naar te kijken, en dat hij pas met 3 jaar belast mag worden.
Zij vind dat dit geen kwaad kan, want ze belasten hem niet volgens hun..
Graag jullie meningen of dit kwaad kan, en vooral: waarom...
Maak je niet druk.... 1 jaar... 3 jaar... tis allemaal hetzelfde...
Lekker laten rijden...![]()