Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar al was dat niet zo dan zou ik het gewoon vragen of er voor betalen.
napoleon schreef:Trouwens je paard langs de akkerrand perongeluk een hapje laten nemen zou dan ook stelen zijn, hoe vaak gebeurd dat niet!
Sonja schreef:Niks, ik koop gewoon een zak appels bij de C1000.
Overigens denk ik dat de meeste boeren er geen bezwaar tegen hebben als je na de oogst wat van het land raapt, maar dat behoor je wel te vragen. Ook als het om 1 kolfje gaat want als iedereen dat doet zijn het nog heeeeel veel kolfjes voor die boer...
Ik ben erg stipt in mijn en dijn denk ik...

Gulpje schreef:eowyn04 schreef:nix.
Een kennis van ons is paprika-kweker en daar kan ik langs gaan en kisten vol gratis krijgen.![]()
De rest koop ik gewoon.
Lust je paard paprika dan?
nou en of.
Ylana schreef:napoleon schreef:Trouwens je paard langs de akkerrand perongeluk een hapje laten nemen zou dan ook stelen zijn, hoe vaak gebeurd dat niet!
Hier ben ik het niet mee eens.
Wanneer iets perongeluk gebeurt, zoals jij schrijft, vind ik niet stelen. Gewoon er voor zorgen dat het een tweede keer niet gebeurd.
MAAR.....
Iets meenemen wat níet van jouw is... dát is stelen!!!!
Iets meenemen waar anderen hard voor werken, dát is stelen!!!

. Mijn merrie heeft gedwongen boxrust en twee keer per dag snij ik een bosje riet voor haar af zodat ze toch nog wat groenvoer binnen krijgt
. Maar het barst hier van het riet, dus die paar takken die mijn merrie opeet
.
. De boeren hebben het al zwaar genoeg tegenwoordig, als iedereen even een biet of een maïskolf van hun land haalt worden ze daar niet beter op (alhoewel dan stijgt de prijs van de groente en verdienen ze meer op de overgebleven groenten
). Wat overblijft na de oogst en langs de weg ligt is een ander verhaal, al schijnen sommige mensen te denken dat die hoop met bieten naast de weg ook resten van de oogst zijn.
).
)