Paard met dunne manen toch rechtop manen willen kan dat ..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Re: Paard met dunne manen toch rechtop manen willen kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:11

Kath_ schreef:
Ik vind ze een beetje ''futloos''

Als het de manen van mij paard waren, ze ik ze wat korter doen, zodat ze wat voller lijken, want de puntjes zijn nu best dun. Zou elke dag even snel een borstel door de manen naar voren halen..

En wat je ook kan proberen, is de manen vlechten, maar dan recht omhoog.. Willen ze ook van gaan staan

HA HA HA... Futloos, inderdaad!
Ze zitten er nog aan hoor, ben nog steeds niet overtuigd genoeg of ze daadwerkelijk ook gaan staan.

Groetjes!

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:21

Ik was er ook niet overtuigd van en daarom heb ik het ook niet helemaal afgeschoren.. plus dat ik het echt lelijk vindt..
Je kan het nu zegmaar wat korter knippen tot 5 a 7 cm, en dan naar voren borstelen. Of de andere kant op. Dus nu hangen ze links, en dan kan je ze naar rechts borstelen.
Dat werkt bij 'mijn' manen echt
En bij het voorste gedeelte vielen ze naar voren.. daar heb ik toen staartje recht omhoog, en straks ingedaan. En water erbij.. Dat 2 dagen.. En toen bleven ze een tijdje staan..

Nu hangt alles weer..

Bij mijn paard werkte het zo iig goed!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:58

Mijn mama trekt de manen altijd tot handbreedte. Dan staat de bovenste helft ook overeind bij mijn pony. (zie profiel)

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 08:19

Kath_ schreef:
Ik was er ook niet overtuigd van en daarom heb ik het ook niet helemaal afgeschoren.. plus dat ik het echt lelijk vindt..
Je kan het nu zegmaar wat korter knippen tot 5 a 7 cm, en dan naar voren borstelen. Of de andere kant op. Dus nu hangen ze links, en dan kan je ze naar rechts borstelen.
Dat werkt bij 'mijn' manen echt
En bij het voorste gedeelte vielen ze naar voren.. daar heb ik toen staartje recht omhoog, en straks ingedaan. En water erbij.. Dat 2 dagen.. En toen bleven ze een tijdje staan..

Nu hangt alles weer..

Bij mijn paard werkte het zo iig goed!

Hihi, je hebt me overtuigd @ Kath
Ik ga het gewoon proberen straks en ik plaats wel een foto zodra het eraf is... (spannend )

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 14:04

Ik heb de manen van mijn paard ook eens afgeknipt (gemillimeterd) en ze groeiden heel dik weer terug. Als je manen telkens trekt dan worden ze vanzelf dunner, dus je zou het om die reden eens kunnen proberen.
Helaas heeft mijn paard een kruin in zijn manenkam, dus toen het weer wat aangroeide stond het alle kanten op. Maar desondanks ga ik het volgende week weer afknippen, lekker fris herfstkapseltje!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 14:37

Nandoman schreef:
Ik heb de manen van mijn paard ook eens afgeknipt (gemillimeterd) en ze groeiden heel dik weer terug.

Hoe "gemillimiterd" heb je het gemillimiterd?