russel schreef:Heb je wel je paardje los zien lopen in de bak toen je hem kocht? Was er toen niet te zien dat hij niet goed liep, dat er iets met zijn rug aan de hand is?
Stel dat dat niet te zien is en stel dat het paard ook zonder ruiter op zijn rug en normaal gezond leven kan hebben, is het niet een idee om hem voor de kar te beleren en hem als zodanig te verkopen? Ik ken iemand die graag ment, maar absoluut nooit op een paard zal gaan zitten, wil hij niet kan hij niet (durft hij misschien ook niet). Zijn paarden zijn alles voor hem. Zo zou iets kunnen zijn. Beter dan de slacht en jij verdient misschien hierdoor je aanschafprijs voor terug. De schadevergoeding wordt misschien een middeling en ben je er niet te veel mee ingeschoten.
Je hebt trouwens wel een gaaf paard in je profiel staan, een joekel.
Zeker heb ik hem los zien lopen in de bak
Ik heb zelfs buigproeven met hem gedaan en aan zn rug gezeten en vanalles met hem geprobeerd. Ik vond hem alleen absoluut niet in de conditie om erop te rijden... Hij zag het echt zo uit als de paarden van de Brooke Hospital folders.
Ik heb hem ook aangeboden om te mennen, maar bijna geen enkele ziel wil een paard met zo'n afwijking en er al helemaal niet voor betalen. Ik kan hem het ook niet leren om voor een kar te lopen, ken ook niemand die het kan en anders moest ik hem daarvoor weer in training zetten wat me weer zwaar geld zou kosten... Daarbij ken ik inmiddels een vrouw die ment en die zij dat ze daar zeker ook wel hun rug bij moeten gebruiken en gezien zijn afwijking dat toch hoogstwaarschijnlijk wel voor problemen zou zorgen... Toch bedankt voor het idee 
Maar ik heb hem inmiddels hier niet meer staan ook. Ik heb hem gedoneerd (onder voorbehoud) aan een alternatief genezer. Welke hem nu aan het trainen is in de hoop er misschien ooit nog iets van te maken (hetzij voor de kar, hetzij iets anders...?) Ze geeft hem 3jr de tijd om via deze alternatieve wijze (van zowel rijden als behandelen) nog een functie/doel in het leven te krijgen en anders wordt hij toch geslacht waarschijnlijk. Maar zover zijn we nog lang niet en wie weet wat hij over 3jr kan. Ik heb dit alleen voor mn eigen gemoedsrust en het paard gedaan. Omdat ik het super zonde vond een 4jarige naar de slager te doen, vooral omdat hij geen last heeft als er niet op gereden wordt... En omdat ik hem dus niet terug wilde brengen...