Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Eganohp schreef:Ik zou u graag naar z'n paardenschool gaan, maar ik zou niet weten hoe je daar binnengraakt ...
lonnie schreef:bilzen is wel een stuk strenger en een stuk meer uitgebreiddn deurne. ik ken 2 mensen die daar afgestudeerd zijn. De opleiding kan tot7 jaar duren en je moet voor je eindexamen een prix st. george proef rijden en een parcours van 1.40 springen. Verder leer je er bekappen, veel over gezondheid, zadels enz.
Is inderdaad wel een dure opleiding. Slagen voor het laatste jaar gaat ook niet makkelijk, het is echt streng. jongen waarmee ik stage liep was in zijn jaar maar met 5 anderen geslaagd!
stalleke schreef:Er zat deze week een meisje bij ons op de manege op kamp en die deed de paardenschool in belgie? Kent iemand die school? en hoe heet deze en waar zit deze? En hebben ze eventueel ook een site?
Was erg nieuwsgierig geworden!
sjorike schreef:stalleke schreef:Er zat deze week een meisje bij ons op de manege op kamp en die deed de paardenschool in belgie? Kent iemand die school? en hoe heet deze en waar zit deze? En hebben ze eventueel ook een site?
Was erg nieuwsgierig geworden!
ik ga binnen 3 jaar naar de paardenhumaniora in bilzen en voor zover ik weet zijn er 3 paardenscholen in belgie ; torhout , bilzen en gesves .het is waar dat ze streng zijn , je moet je eigen stal doen ,.. maar de meeste onder ons met een eigen paard(en) doen dit al dus ik zie geen enkel probleem.
, vind dat maar zo normaal
. Verder tja kun je met alle niveau terecht in die 'paardenscholen'. Of je er echt wat leert, ligt voornamelijk aan jezelf denk ik.