amondi schreef:Ik zou er maar eens goed over nadenken. Zo te horen heb je zelf weinig ervaring met wedstrijden en/of eigen paard.
Zowel de hengst als de jonge Calvados klinken niet als geschikt voor eerste eigen paard.
Ik zou gaan voor een wat ouder ZZ zwaar paard, kosten weinig en fantastisch om het gevoel van de dressuur op te krijgen.
Een dekkende hengst zou ik überhaupt nooit aan een amateur verkopen, dat is vragen om ongelukken, hoe braaf ook, het blijft een hengst.
Ik heb al 3,5 jaar een eigen paardje. gekocht als 3jarige. Een volbloed merrie. Ben altijd de enige geweest die er ooit heeft mee gereden. Ik sta ook op een stal waar we jonge paarden zadelmak maken, verder trainen en doorverkopen. Van het temperament schrik ik niet terug. Integendeel, ik hou wel van wat vuur. Ook met jonge paarden heb ik al redelijk wat ervaring. Dus een echte amateur ben ik niet echt meer hoor! En ik ga sowieso niet voor een paard boven de 10. Ik hou het liever bij jonge beestjes
De hengst is al op ander terrein geweest. Dit is geen probleem. Hij kent perfect het verschil tussen dekken en werken. Onder het zadel is hij erg rustig.
manonutjuh: Als ik een van de paarden koop blijf ik sowieso de enige die er zal mee rijden. Buiten mijn instructrice die hem ook zal trainen. Ik heb dagelijks begeleiding en heb 5x op 7 les. Moest ik evt de jonge vos kopen zou dit wat minderen omdat hij zoveel neit aankan.