spagettie voeren???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Re: spagettie voeren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:45

Dreamy schreef:
Nee het was toch echt groentesoep

Idd

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:51

Met baksteen he om niet te vergeten

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:37

maar in groentesoep zit meestal ook weer spaghetti
(ben ik nu bijdehand? )
maareh merrie brok, en hoeveel hooi krijgt ze nu, sochtends een plak en savonds of de hele dag door? want meer hooi kan ook helpen, zijn zoveel dingen die je kan voeren...
Heb je een foto van je paard misschien?
sommige paarden zijn nou eenmaal van nature wat dunner.
En eigenlijk is het altijd wel slim (vind ik) om er een wormenkuur van een ander merk achteraan te gooien als ze dunner worden, (zekere voor het onzekere)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:53

Ik ben nu tomaten-groente soep aan het maken, met idd wel vermecelli
misschien moet je maar een bordje komen halen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:31

XlucienneX schreef:
ik hoorde van iemand dat je een handje spagettie moest koken en dat door het krachtvoer moest doen elke dag. daar zouden ze erg dik van worden.. iemand ervaring??

wel met een lekkere bolognesesaus dan he

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 07:31

lotteke schreef:
maar in groentesoep zit meestal ook weer spaghetti
(ben ik nu bijdehand? )
maareh merrie brok, en hoeveel hooi krijgt ze nu, sochtends een plak en savonds of de hele dag door? want meer hooi kan ook helpen, zijn zoveel dingen die je kan voeren...
Heb je een foto van je paard misschien?
sommige paarden zijn nou eenmaal van nature wat dunner.
En eigenlijk is het altijd wel slim (vind ik) om er een wormenkuur van een ander merk achteraan te gooien als ze dunner worden, (zekere voor het onzekere)

hallo
Hij staat dag en nacht in het land en bijvoeren met hooi word dikke ruzie. we zetten ze om de zoveel weken om naar een ander stuk land ze staan er met zen 5ven en het is een groot land dus gras genoeg zou je denken.

ik heb hem 6 weken terug ontwormt. en gister weer.( hopen dat het de wormen zijn )

en hier is een foto.

je kan het vanaf zo'n foto niet echt goed zien denk ik want hij heeft kwa lengte wel een enorme grad buik.. alleen kan je zijn ribben wel zien en dat vind ik zo erg.

Afbeelding

hij krijgt per dag als hij word gereden 2 kilo brok met een halve kilo maismeel musli en bix-peq. ( je zou zeggen genoeg) op een dag dat hij niet rijd krijgt hij precies het zelfde alleen een kilo brok minder

jammer dat je het vanaf een foto niet goed kan zien.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:08

Kawa, het was groentesoep Ik heb zelf de ervaring dat kippensoep goed is als je paard wat lusteloos/slapjes of verkouden is (vooral die kip he, ik heb hier nl. allemaal vleeseters staan en af en toe hebben ze dat gewoon nodig )

En nu even zonder gekheid, ik heb er 1 staan die ook snel mager wordt, wordt niet gereden dus veel voer is geen optie. Hij krijgt de hele dag door hooi (gewoon een grote rol neerzetten, geen ruzie want dan kunnen ze er allemaal bij) en ik heb hem naast zijn gewone (minimale) voer op slobber staan, zo om de dag, daar doet hij het goed op.
Als ik een weekje gestopt ben met slobber zie ik meteen zijn ribben weer, geef ik hem dan weer slobber zie ik hem na de eerste keer direkt bijkomen, blijkbaar komt hij dus toch iets te kort wat met de slobber aangevuld wordt (ik gebruik overigens slobber van Subli)

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:47

Hoi, Je moet eens bij je voerhandelaar vragen of zij het voer van van Cooten kennen. In de Mensport stond daar laast een artikel over. Bij van Cooten hebben ze speciaal voer ontwikkeld voor paarden die niet dik willen worden. Het is ook goed voor paarden die niet zo goed kunnen eten omdat zij iets aan de mond mankeren. Dit voer schijnt ook in een soort slobbervorm gegeven te moeten worden. Er is ook rekening gehouden met de eiwitten e.d had ik begrepen. Misschien heb je hier iets aan!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:08

Hoi,

Opzich ziet ie er niet overdreven dun uit. en wel ribben zien en een dikke buik, lijkt dus op een grasbuik, of wormen. En tzja, je paard staat veel op een weiland met andere paarden dus die kans is er. Zou even afwachten wat de wormenkuur doet en doet dat niks gewoon aan de slobber gaan. Of toch kijken of je er meer hooi in kan krijgen.
Door bijvoorbeeld het hooi in verschillende porties over het land verdelen. 5 paarden, 6 plakken/porties hooi verspreid neerleggen oid.
Mocht er een paard weggejaagd worden is er altijd ergens anders een plakje vrij.

Of op de dag dat je niet rijd toch gewoon die kilo erbij voeren (weet neit hoe vaak je rijd?)
Kijk wij eten in feite ook niet veel anders als we nou wel naar school fietsen of niet.