kosten shetlander per maand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sempre

Re: kosten shetlander per maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:33

ik heb een paard en een shet, maar ik ben veel goedkoper uit hoor
De stalling voor mijn paard is €100, en voor mijn shet €25.
De hoefsmid kost €5 voor mijn shet en €20 voor mijn paard.
Dus het scheelt aardig wat
De spullen etc. zijn allemaal gelijke kosten

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:10

Dan ben ik benieuwd bij welke winkel je de spullen voor je shet koopt. Ik ben voor dekens meer kwijt dan dezelfde dekens in paardenmaat. Dan heb ik het nog niet eens over een bitje om mee te mennen, die dus niet in een goede maat te vinden is. Er bestaan geen sjabrakjes en onderleggers voor het tuig in de goede maat. Er bestaan geen peesbeschermers die mijn pony past, of enige andere vorm van bescherming. De hoefsmid is hier net zo duur, ongeacht de grootte van het paard.

Tenzij je een shet hebt, met een stokmaat van bijna een meter, of je doet niets met je shet, dan ben je goedkoper uit, anders ben je dus duurder uit.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:11

Waarschijnlijk betaal je dezelfde prijs voor een stal als een grotere pony..

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:29

Ik betaal niets qua stalling (eigen landje) Maar betaal dus wel hooi en stro (zomers niet nodig maar swinters 10 euro per maand). elke 2 maanden wormenkuur (10-15 euro). Mijn shet hoeft bijna nooit bekapt te worden dus das niet duur. Dan houd je alleen veeartskosten (heb ik ook bijna niet nodig) en gewone dingetjes als halsters hoofdstellen en misschien in de winter wat krachtvoer (heeft mijn shet ook niet nodig). Dus voor mij is het heel goedkoop, maar als je hem op een manege zet is het vaak minstens 100 euro per maand..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 12:40

Ja en dan doe je dus ook nog niets met je shet. Ik ben 30 euro per maand kwijt aan hooi/stro voor 2 pony's. Mijn pony's worden wel gewoon bekapt en dat is net zo duur als voor een paard. Af en toe krijg ik korting maar meestal betaal ik gewoon 25 euro. Wat het duurste is zijn de spullen als je iets wilt gaan doen met je pony. En inderdaad ben je al gelijk duur uit als je je pony op een manege of pensionstal moet stallen.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:05

vind het vreemd dat mensen zeggen dat het even veel kost als een groot paard... als dat zo was had ik nu wel een paard en geen mini.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:09

En toch is het echt zo tenzij je je pony bij een boer of kan stallen dan ben met het stalgeld goedkoper uit.

Als je echt aan het werk gaat ben je met een mini, en dan heb ik het neit over een shetlander van dik een meter echt een probleem om spullen te vinden die passen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:25

bij mijn hoefsmid betaal ik voor een shet het zelfde als een groot paard idem voor de jaarlijkse enting

ik heb mijn eigenlandje dus dat scheelt
in voer natuurlijk ook

voor de liefhebbers ben bezig met en wollen dekentjes en regendekentjes voor normale prijzen te laten maken

kleine bitjes heb ik ook
ook een tuig voor mini's kan ik aankomen
dekjes heb ik en ben ook bezig pads te laten maken
zadeltjes is ook geen probleem ..

alleen een nieuw goed zadel kost ook 150 / 250 / 350 euro
en een hoofdstelletje is voor een shet ook net zo duur als voor een groot paard

veel mensen denken dat die kleine spullen goed koper zijn maar er zit dan miss wel iets minder materiaal aan maar wel meer man uren

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 17:13

Ik had dit topic toen geopend om te kijken of de mensen met shetlanders evenveel of minder betalen dan mensen met een groot paard.
Zodat ik een idee had, van wat ze bij ons op stal zouden/konden vragen voor een shetlander per maand.
Ik heb het nagevraagd en ik ga 50 euro per maand betalen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:43

dat is netjes! gaaf hoor!