40 uur werken en paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Re: 40 uur werken en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:35

ik vind het zwaar vermoeiend en heb om die reden ook een bijrijdster gezocht. ik kan willem niet de volle aandacht geven als ik een keer doodop ben.

ik sta sochtends om 5.15 op, doe eerst mijn krantenwijk, om 7 uur richting stal, ben ik er om half 8. om 5 uur ben ik daar klaar met werken en willem staat er ook dus ik hoef niet apart te reizen. dan moet ik wachten tot mijn vriend klaar is met zijn paard en me kom halen dan is het 8 uur savonds. half 9 thuis en dan moet ik nog koken om vervolgens de volgende dag hetzelfde te doen. ik werk ook op zondags.

ik persoonlijk trek dat niet meer. maar het scheeld dat ik per 1 september dara niet meer werk en willem op 10 min met de scooter afstand bij me vandaan staat. ik ga op zoek naar partime werk of anders een full time job die dicht bij is, want 30 km reizen hakt er ook flink in qua tijd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:12

Ik werk ook 40 uur, heb mijn huishouding, sociale leven, studie + paard.
Ik vind het af en toe behoorlijk zwaar. Helemaal omdat ik toch wel wat gezondheidsproblemen heb.

Een jaar geleden trok ik het ook niet echt meer. Om mezelf wat meer tijd te geven, heb ik een schoonmaakster voor 2 uur in de week genomen en een bijrijdster voor 1x per week. scheelt toch weer wat.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:13

Ik werk ook 40 uur en ik doe dit al 2.5 jaar ! En ik moet zeggen dat ik er in het begin echt moeite mee heb gehad en dan vooral in de winter.. Maar nu is het gewoon mijn ritme.... Ik werk van 8 tot ong half zes.. dan ga ik naar huis, eten en dan ga ik rijden.. Doordeweeks doet mijn vriend het huishouden En ik in het weekend.. Op dinsdag is het Loekie's nationale vrije dag maar zelfs dan ben ik meestal op stal te vinden Ik zit nu zo in dat ritme dat ik echt helemaal niet meer zou weten wat ik zou moeten doen (vooral s'avonds) als ik mijn paard niet zou hebben

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:29

Ik werk ook 36 uur en daarnaast heb ik samen met een vriendin een heel paardencomplex (waar we dus verzorging van 6paarden op ons hebben genomen incl.onze eigen). Het is heel pittig en goed indelen van de tijd maar het lukt ons wel. Je moet alleen wat concessies doen en goede afspraken maken. Toen ik nog gewoon in pension stond ging ik na mijn werk rijden. Dan begon ik om half 8 met werken, ging om 4 uur naar huis (half uur reistijd). Even wat in huis doen, eten, en dan naar mijn paard (half uur rijden) om te rijden. Dat deed ik echt iedere avond. Het is in het begin best lastig maar op een gegeven moment heb je daar gewoon een ritme in. Momenteel is het zo dat ik zelfs voor mijn werk eerst langs de paarden ga...maar dat hoort in dit geval bij het stalgebeuren...ik zou het niet willen missen!

maggie1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:08

En dan lees ik dat er hier nog geeneens over kinderen gaat. Ook ik vind dat erg makkelijk over gedaan wordt. Gelukkig ben ik een van die bijrijdsters en ben ik blij dat ik geen eigen paard heb. Met een man, een dochter en werk schieten bepaalde dingen toch wel te kort. Mijn dochter rijdt nu zelf ook, dus wie weet straks in de toekomst, maar dan doen we het wel samen.