tis een moeilijk besluit, dat kan k me voorstellen. Ik weet hoe het voelt om verzorger te zijn, het kan zijn voordelen hebben, maar met een vervelende of onberekenbare eigenaar is het niks! Zelf zou ik, als ik u dochter was, het beesje wel kopen, wanneer er genoeg tijd en geld is natuurlijk. u dochter verzorgt het paardje al een lange tijd en kent hem waarschijnlijk door en door! Mischien doet een vaste eigenaar het paard wel goed!! Wel belangrijk om er goed over na te denken, want je zit er wel aan vast!!
laat me even weten wat jullie besloten hebben!
lorie schreef:Ik zal bij het begin beginnen.
Ik heb een dochter die al van kleins af aan helemaal gek is van paarden. Ze heeft nu al een aantal vervelende ervaringen gehad met eigenaren van verzorgpaarden. Ze verzorgt nu een fjord en deze mag ze uitbrengen op wedstrijden etc. Deze fjord is echt alles voor mijn dochter en eigenlijk ook voor mij we zijn er erg gek mee. Nu is alleen de eigenaar vrij onvoorspelbaar en raar. Aan de ene kant mag mijn dochter alles met deze pony aan de andere kant is de eigenaar heel moeilijk. Mijn dochter gaat van de zomer op kamp met de pony en de eigenaar zit in geld problemen, nu vroeg ze of mijn dochter mensen kende die graag buiten wilde rijden. Dus had mijn dochter een vriendin mee genomen die wel behoorlijk goed kan rijden *de eigenaar heeft 6 paarden waarvan alleen de pony waar mijn dochter mee rijd wordt bereden*. Vandaag werd haar vriendin benaderd door de eigenaar en werd er even meegedeeld dat ze in het vervolg 10 euro per uur moest betaalen als ze op de merrie wilde rijden, de merrie is niet eens van die persoon maar de vriendin van mijn dochter mocht er van de echte eigenaar wel gratis op rijden. Nu vraagt de eigenaar elke keer waneer ze nu op kamp gaat met dit paardje, mijn dochter vind dit alleen zo raar om dat je verwacht dat iemand dit op een gegeven moment wel weet.
De eigenaar wil niet meer op dit paardje rijden omdat ze haar te slim af is. Mijn dochter is nu erg bang dat ze deze pony zo snel mogelijk wil verkopen en daarom willen wij nu eigenlijk alles op alles zetten om haar te kunnen kopen.
Dit houd in dat mijn dochter of iemand moet zoeken die mee wil betalen aan de kosten, of dat ze zelf extra werk gaat zoeken om haar te kunnen onderhouden.
Nu vraag ik mij af wat JULLIE bokkers zouden doen als jullie in de schoenen van mijn dochter zouden staan.
om even een situatie schets te maken:
Mijn dochter rijd de pony iedere dag, de pony is niet makkelijk te rijden en heft zeker een hoop bloed zweet en tranen gekost, de pony is buiten niet makkelijk te rijden staakt vel steigert bokt etc etc..
Mijn dochter kreeg een vraag of de pony zwanger was, is ook veel te zwaar en dit heeft ze meerdere malen aangegeven maar hier wordt niks mee gedaan. de pony heeft inmiddels erntsig overgewicht en dat is gewoon echt gevaarlijk.
mijn dochter wordt regelmatig afgekat door de eigenaar van het paard ze doet dingen verkeerd volgens de eigenaar, ook heeft het paard slecht passens tuig van de eigenaar gekregen mijn dochter heeft al wel ander hoofdstel singel gekocht maar heeft het geld voor een goed zadel helaas niet.
nou graag reacties!