Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. En ik moet nog 10 maanden en een beetje
.

Faas schreef:Ibbel: hoe gaat dat eigenlijk in de natuur. HIer zet men inderdaad een groep jaarlingen samen maar leren ze dan van elkaar? In mijn ogen zou het toch juist logisch zijn dat ze in een gemengde groep (zoals ook in de natuur) van ouderen leren. Zoals ik laatst in een docu zag waar een jonge hengst van de pappa veel leerde, met hem speelde etc. etc. tot hij uitgeleerd was en toen mocht ie gaan met een paar andere jonge hengsten.
) elke dag meerdere malen naar de paarden zal kijken en ze zal verzorgen zoals ik dat wil.Sjonniej schreef:Ik zou ook niet weten wat ik in jouw situatie zou doen.
Aan de ene kant, je hebt de ruimte. Dus waarom voor een weide betalen om je veulen daarin te zetten, terwijl je zelf een weide hebt?
Maar aan de andere kant, vind ik het ook wel heel belangrijk dat ze met leeftijdsgenootjes opgroeien de eerste 2-3 jaren.
) .
!
.
!)
. Maar na de derde dag, won haar eigen nieuwsgierigheid van d´r angst
. Vanaf toen ging ik nog maar steeds 5 min. met de merrie de bak in; dan ging ik eruit en liet Jaike met de andere alleen lopen. Ze vond dat in het begin maar niks, dus haalde ik ze er na 10 min. weer uit
. Na in het totaal ong. 3 weken, heb ik definiief afgespeend
.jeddah schreef:Mijn veulen staat nu bij mijn 2 jarige gespeend te worden en zij jaagt hem helemaal niet weg! Maar ze hebben bij mij dan ook altijd voldoende hooi liggen en krijgen meerdere malen per dag voldoende brok (muesli).

. Dat verschilt toch. Jij bent ook een heel ander paardenmens volgens mij dan de nuchtere boer die wat centen verdiend aan het los laten lopen van een kudde op zijn land. Correct me if I am wrong. Het is niet verkeerd bedoeld.
.
) geen tijd heb om iedere dag 10 of meer paarden te borstelen en vanalles mee te doen.