"paard te koop" advertenties op internet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melody2

Re: "paard te koop" advertenties op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 15:05

miekedar schreef:
Ik denk dus dat het soms niet liegen is maar gewoon te grote liefde voor het paardje. natuurlijk als je particulier koopt he want een handelaar die liegt er maar op los.

Dit vind ik dus helemaal nergens op slaan. Alsof alle handelaren erop los liegen. Ik heb regelmatig brave kinderpony's te koop, maar vertel er eerlijk bij hoe de pony is. Als de mensen bellen en ik denk dan al, dat de pony niet voor die mensen geschikt is, dan zeg ik dat ook eerlijk. Ik hoef mijn pony's echt niet aan de eerste de beste kijker kwijt. Voor elke pony vindt je wel een passende ruiter.
Een handelaar heeft tenslotte een naam hoog te houden.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 15:16

dat is een eerlijke advertentie! Zo hebben ze ook meer kans sneller een geschikte ruiter te vinden voor het paard. Ik vind het wel goed als mensen vooraf zo eerlijk zijn.

Bij de koop van Prisca was de handelaar wel eerlijk, maar hij is wel wat "vergeten" te vertellen. Prisca zou vierkant beslagen gebracht worden, maar toen ze er was had ze maar 2 ijzers onder (voor) Ik heb daar toen eigenlijk niet echt opgelet. Dacht dat het wel niet nodig geweest zou zijn of zo. Toen mijn hoefsmid voor het eerst kwam, wist ik waarom ze niet vierkant beslagen was: ze tilde haar achter benen gewoon niet op voor de hoefsmid (of vee-arts of welke vreemde dan ook)

Als ik dit vooraf geweten had, had ik haar hoogst waarschijnlijk toch gewoon gekocht, maar het was wel een stuk makkelijker geweest. Dan hadden we ons daarop voor kunnen bereiden. Het heeft een paar jaar gekost, voordat ze haar voeten gewoon op ging tillen. (en een andere hoefsmid)

Ik zou zeker opbellen en ook bij dat telefoongesprek al proberen te "voelen" hoe de eigenaren zijn. Dat zegt ook vaak al veel over het paard.

Maaikies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 16:00

Als iedereen die een paard verkoopt dat om de reden zou doen dat er iets mis is met het paard dan zou toch niemand meer een goed paard kunnen kopen. Natuurlijk is het logisch dat in een advertentie de positieve dingen worden benadrukt, dat is ook met andere advertenties. En er zullen altijd mensen proberen om dingen te verdoezelen, maar lang niet iedereen. Ik zou in ieder geval eerst bellen en dan duidelijk vragen of er geen gebreken zijn.
Er zijn echt wel genoeg redenen om je paard te moeten verkopen, niet alleen omdat er iets mis is.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 16:44

lowara schreef:
ik ken ook zat mensen die via de telefoon te horen kregen dat het paard prima was, en daar eenmaal aangekomen bleken de dieren bv hoefkatrol of een piephak te hebben.
vind dit echt zo belachelijk, daar ga je toch niet 3 uur voor in de auto zitten als je van tevoren vraagt of het dier helemaal gezond is en het blijkt niet zo te zijn?

Inderdaad, dit vind ik zo dom. Mijn instructrice is zo eens helemaal naar België gereden voor een paard. Ze had aan de telefoon nog gevraagd of hij in orde was op de benen. Komen ze daar, heeft het dier een enorm dikke sprong

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:02

Ik wil eventje reageren op Melody2. Ik weet alleen niet hoe je dat stukje kopieërt om te antwoorden.

Niet elke handelaar is oneerlijk maar ik bedoel alleen dat als je als handelaar een paard koopt het paard niet kent zoals je hem als eigenaar kent. Wat wel normaal is natuurlijk. Ook gebruiken sommige handelaars weleens een spuitje om gebreken te verdoezelen. Ik weet het niet hoor. Hier is bv een handelaar die elke maandag een vrachtwagen vol met paarden uit Nederland haalt. Daar komt iedereen dan een paad uitplukken zwiert er een zadel op dat van de "hoop" komt en probeert maar uit. Dat kan toch nooit goed zijn. Akkoord je weet als je daar een van koopt dat het mis kan gaan maar ik vind dat bijvoorbaad kiezen om bedrogen te worden. Paardjes na enkele dagen niet verkocht gaan naar de slacht. Erg gewoon weg. Misschien heb ik daarom niet zo'n hoge dunk van handelaars

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:41

Ik heb mijn E-pony ook een tijdje te koop gezet, maar hou hem eigenlijk toch liever bij.....
( ik wil hem niet mijn kwijt, mijn vriend vindt dat hij weg moet....)

Ik probeerde alles er ook eerlijk in te zetten in mijn advertentie. Ik zette er ook niet bij : zonder gebreken want dat is hij niet. Wat ik er wel zeker bij vermeld heb, is dat het géén paard voor een beginnende ruiter is.
Wanneer de mensen dan belden of mailden voor extra info, zei ik van in het begin dat hij zomereczeem heeft en dat je er niet mee mag springen. Ik kan dat natuurlijk allemaal verzwijgen en dan heb ik binnen de week dat paard totaal verknoeid weer terug...
Springen kan je wel, maar dan heb je 95% kans dat zijn wervels weer knel komen te zitten en dan kan elke keer de kinesist komen, kassa, kassa....

Dus waarom problemen zoeken? Meteen eerlijk spelen en alles vermelden.
Ben er eigenlijk wel vrij van overtuigd dat dit paardje niet gemakkelijk verkocht raakt. Het antwoord van mijn vriend hierop was een keer: waarom doe je hem niet naar een handelaar, geld is toch geld?

Ik heb hem voor gek verklaard....

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:47

Nieke schreef:
Ik heb mijn E-pony ook een tijdje te koop gezet, maar hou hem eigenlijk toch liever bij.....
( ik wil hem niet mijn kwijt, mijn vriend vindt dat hij weg moet....)

Ik probeerde alles er ook eerlijk in te zetten in mijn advertentie. Ik zette er ook niet bij : zonder gebreken want dat is hij niet. Wat ik er wel zeker bij vermeld heb, is dat het géén paard voor een beginnende ruiter is.
Wanneer de mensen dan belden of mailden voor extra info, zei ik van in het begin dat hij zomereczeem heeft en dat je er niet mee mag springen. Ik kan dat natuurlijk allemaal verzwijgen en dan heb ik binnen de week dat paard totaal verknoeid weer terug...
Springen kan je wel, maar dan heb je 95% kans dat zijn wervels weer knel komen te zitten en dan kan elke keer de kinesist komen, kassa, kassa....

Dus waarom problemen zoeken? Meteen eerlijk spelen en alles vermelden.
Ben er eigenlijk wel vrij van overtuigd dat dit paardje niet gemakkelijk verkocht raakt. Het antwoord van mijn vriend hierop was een keer: waarom doe je hem niet naar een handelaar, geld is toch geld?

Ik heb hem voor gek verklaard....

Dit komt mij zo bekend voor. IK heb een vrij pittig paard waar ik niet mee naar buiten durf. Ik wilde eigenlijk een paardje hebben waar ik ook mee naar buiten kan. Dus mijnvriend stelde voor om die van te verkopen. Nou ja prima. Ik een nette advertentie gemaakt er duidelijk ingezet dat het een luchtzuiger is maar dit alleen tijdens het eten doet. En dat hij wat moeilijk op stal is en dat hij met warm weer last heeft van vocht in zijn benen. Gewoon weg niemand die hem kopen wil. Oke begrijp ik best koop ook liever een gezond paard. Of mensen die hem voor 200 euro wilde hebben. Het is dus wel een goed paard wat ook nog eens leuk kan lopen en springen.
Dus zei ook mijn vriend dan ruil je hem in of verkoop je hem aan een handelaar. Dat wil ik dus echt niet. Ik denk dat hij dan eerder in verkeerde handen valt. En als nog bij de slager komt vanwege die gebrekjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:51

Daarom zou ik ook nooit mijn paard kunnen verkopen

Die is niet aanhankelijk, die valt anderen paarden soms aan, die is niet lief met rijden, enz enz..

Geen ideaal paard om te verkopen... maar hij gaat nooit weg.. dat scheelt

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:01

Ik zit nog steeds in een dubio. Ik had liever ook een paardje gehad waar ik alles mee kan. En de meeste mensen raden mij dan ook aan hem te verkopen. Maar dan wil ik wel een goed tehuis voor hem. En dat is niet makkelijk. Waar door ik toch steeds denk. Nee dit kan ik hem niet aandoen. Want hij is verder hartstikke leuk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:08

Cassidy schreef:
Helaas kunnen mensen altijd in een situatie belanden waardoor het noodzakelijk wordt om paarden te verkopen. Helemaal met de economische recessie wordt het heel moeilijk om paarden te onderhouden. En wat de een een makkelijk paard vindt, hoeft de ander nog niet te vinden.

mee eens

Ik heb mijn paard ook te koop staan maar hier kun je eigenlijk geen verkeerd woord over kwijt. Hij is nou eenmaal gewoon ontzettend lief en makkelijk te rijden. Het enige wat hij mankeert is dat hij een lichte vorm van een krampbeentje heeft wat eigenlijk ook weinig voorsteld (staat wel bij de advertentie)
maar ik heb er wel bij gezet wegens omstandigheden te koop
als ik die omstandigheden niet had ging hij ook echt niet weg

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:51

Toen ik Hirex verkocht heb ik in de advertentie gemeld dat hij niet geschikt is voor beginners en dat hij een leider als baas nodig heeft. Dan doet hij alles voor je, als hij de baas kan worden dan kan je er niks meer mee.
Komen er mensen kijken die aan de telefoon vroegen of hij door het hele gezin gereden zou kunnen worden, wel als hij dus het vertrouwen heeft en een goede baas. Kwamen die mensen kijken, bleek dat ze een stal hadden waar ze paarden verhuren aan jan en alleman. Of hij daar geschikt voor zou zijn, nou nee dus, had ik ze aan de telefoon ook al kunnen vertellen.
Van die mensen heb je dus ook.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:10

@felicity Eerlijkheid duurt het langst. Ik had een paard met een lichamelijk gebrek. Voor de rest fantastisch in de omgang! Ik wilde hem verkopen omdat ik verder in dressuur wilde. Ik heb het paard ruim 8 jaar gehad dus dat verkoop je niet aan de eerste de beste die er geld voor biedt. Het heeft ruim een jaar geduurd voordat ik hem verkocht had. In de tussentijd heb ik veel (heel veel) getwijfeld of ik hem wel moet verkopen. Toch besloten te doen en hoewel ik er qua geld weinig aan heb overgehouden, weet ik nu 100% zeker dat ik alles eraan heb gedaan om de beste baas voor hem uit te zoeken.
Felicity, als jouw paard je niet kan bieden wat je zoekt, kun je nooit optimaal genieten. Op den duur ontstaan er irritaties wat niet leuk is voor jou en het paard. Je kunt beter iemand zoeken die tevreden is met wat je paard kan bieden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:35

Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik vind het een heerlijki paard. Vind het alleen zo jammer dat ik er niet mee naar buiten kan.
Hij is ook wel te koop maar hij gaat niet na de eerste de beste. Ik hou hem liever nog een jaar tot dat echt een geschikt persoon heb dan dat ik hem morgen naar een handelaar breng.
Ik probeer in die tussentijd ook vanalles met hem te doen. Zodat hij ook makkelijker in de omgang word. En hoop toch ooit eens een ontspannen ritje te kunnen maken met hem (buiten)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:10

Heb ik ook hoor. Niet dat niet iedereen op mijn paard kan rijden (hij is een half jaar onder het zadel en kan er een klein kind op laten rijden dus dat zegt wel genoeg) maar toch heb ik iemand afgewezen die gereageerd had om hem te kopen.
Maar dit was omdat die naar mijn idee veel te hard met hem aan het werk zou gaan en ik vind dat je met een jong paard rustig aan moet doen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:11

Ja logisch Als je het beste voor je paardje wil. En je zou hem verkopen naar mensen waar hij het nog slechter zou krijgen. Hou ik hem liever zelf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:15

zo stond er eens een advertentie
'topdressuurpaard!'
en dan staat er een foto bij van een paard met een enorm lange rug; een nekje met de lengte van een hondenek en totáál geen uitstraling. Tja dat is zeker een topdressuurpaard

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:16

idd dan wacht ik wel op een volgende koper

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:47

ik had eens een ponymerrietje te koop,licht zadelmak .
ze heeft 1 x een persoon op haar rug gehad.

er belden mensen en ze kwamen direct(met trailer ook).
ik zadelde de pony op en longeerde haar zodat ze haar gangen kon zien.
ze hadden twee dochters bij hun in paardrijkleding .
ja,zegt die vader:''laat nu mijn oudste dochter maar rijden''!.

dus ik zeg:''hoho,daar heeft ze nog erg weinig ervaring in,ze kan nog niet los gereden worden''.
ik had aan de telefoon gezegd dat ze nog niet veel meer kon dan longeren met zadel.

o,zegt de man.
nou dan gaan we weer.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:58

Nou ja belachelijk. Waarom komen ze dan kijken. Zonde van je tijd zeg. ook die van hun trouwens.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:20

ik heb vorig jaar ook een paardje verkocht.
ik hield zielfs veel van haar.
maar was echt niet het paardje wat ik er 3 jaar terug in zag ik heb me eigen 3 jaar voor de gek lopen houden dat ze een goed paardje was enz.

super lief. vind ik een mooi hoofdje.
iedereen kon er op weg rijden maar naar mijn iedee was het niet het paardje dat bij me pasten. kon het paardje niks aan doen.

ze is nu bij eigenaren nou die zijn gek op haar was ik ook maarja als er niet die klik is die er had moeten wezen ja dan is het er gewoon niet he.

dat kan al 1 reden zijn om een paardje te verkopen.

ik heb nou een paardje dat is presies wat ik me kon wensen.

maart toen ik haar kocht was dat wel ander verhaal aanvallen niet te rijden en stijgeren.
maar door dat ik als enige vertrouwen in haar had heb ik het door gezet en nu is het een toppertje voor mij.
ze hadden haar ook zo super in advertesie gezet maar wat bleek er van waar te zijn toen ik haar had. NIKS

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 12:00

Mijn probleem is nu ook wel dat ik ondertussen al een ander groot paard heb bijgekocht, een tweejaar. Dus volgens mijn vriend staat mijn E-pony wel op een schop. Maar het zijn wel mijn paarden, ik heb ze betaald en ik onderhoud ze.

Aan een handelaar kan ik hem echt niet verkopen want dan is hij binnen twee jaar verkocht als slachtpaard en dat zou ik mezelf nooit vergeven.
Beneden een bepaalde prijs gaat hij ook niet weg, want al mag hij niet meer springen, hij heeft goede gangen en (als hij een goede muts op heeft) ne crack in dressuur, een plaatje om te zien lopen.

Ik heb ondertussen al enkele reacties gekregen, ofwel zijn het beginnende ruiters of knappen ze af op zijn gebreken of willen ze hem op een manege zetten en in een hokje van 3 op 3 stampen. En Poker is net helemaal niet geschikt daarvoor, die gaat direct staan weven dan en wordt zuur en bijt.

Ppppfffff, moeilijk.......maar als ik niet echt 100% de goede eigenaar vind, dan blijft hij gewoon staan, de wei is groot genoeg.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 14:56

Ik vind het wel erg fijn als mensen eerlijk zijn over hun paard of pony die te koop staat
Wij zijn nu op zoek naar een paardje maar sommige mensen zeggen gewoon wat je wilt horen en dan denk je van 'Oke dit is hem! ' Rijd je dat hele end en blijkt het gewoon een hele andere pony te zijn als hun beschreven. Dat is gewoon jammer. Zo waren we een keer naar een zogenaamde super bave en makke pony wezen kijken en die pony stuiterden zijn stal uit en heeft eerst een kwartier bokkend en al rondjes gerend aan de longeerlijn, maar ow hij was zo mak en had zo'n rustig karakter? Tjah dat is dan jammer, het kost je wel tijd. Of mensen laten je komen voor een pony die niet zuiver loopt (hij was niet kreupel maar die pony had gewoon geen zuvieren gangen) en dan gaan ze me nog proberen wijs te maken dat dat komt omdat die jong is?
Ook vind ik het wel altijd moeilijk om vanaf een foto te bepalen hoe zo'n paardje eruit ziet, sommige pony's staan er namelijk heel ongunstig of gunstig op. Of het ziet er niet uit omdat er een ruiter opzit die het paardje niet correct rijdt. Dat vind ik ook altijd lastig.
Maar ja als je dan eenmaal gaat kijken merk je meestal wel of het goed zit of niet (denk ik). Alleen ja je zal er maar net een tussen hebben die zn paardje een beetje kalmeringsmiddel geeft ofzo. Dan zit je.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:35

do4evah schreef:

En toch snap ik het niet helemaal, je zei het er niet bij omdat je alleen echt geinteresseerde mensen wilde trekken? Die trek je toch alleen maar als je het verhaal eerlijk verteld, direct al in de advertentie? Dán bellen mensen wie het echt niet uitmaakt dat het paard een bloedvergiftiging had. Anders bellen natuurlijk ook degenen die afhaken nadat ze dat horen...

Nee, we hebben het niet in de advertentie gezet, maar als ze belden werd het gezegd, en dan konden ze kiezen zal k maar zeggen of ze door wouden gaan en komen kijken... Als je zoiets in n advertentie zet, krijg je lijkt mij juist sneller verkeerde mensen, die er n slaatje uit proberen te slaan...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:42

Ik vind dat je nu toch wel een hoop mensen over een kam scheert !!

Toevallig staat het paardje van mijn vriend te koop omdat we vinden dat we haar te weinig aandacht geven en ze meer verdient.
Dus vinden we het eerlijker tegenover het paard dat we op zoek gaan na een ander adres waar ze meer aandacht krijgt!

En het is gewoon een super braaf ding, tja meer of minder kan ik er niet van maken !!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:45

Ik ben op dit moment weer druk op zoek naar paarden en het is soms onvoorstelbaar wat je te zien krijgt.
Ik denk dat het in veel gevallen niet eens met opzet is. Ik kom nu veel bij fokkers en die denken echt dat ze het meest geweldige paard ter wereld gefokt hebben en zien de slechte punten niet.

Andere zaken zijn wel kwalijk. Ik zoek in een hogere prijsklasse en wil dus een paard waar medisch geen bemerkingen aan zijn. Als er dan na twee keer kijken opeens wordt vermeld dat die er wel zijn dan kun je wel een beetje boos worden.