Hoe veranderen eigenaar in paardenpaspoort?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystal-gek

Re: Hoe veranderen eigenaar in paardenpaspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:24

Petlook bijvoorbeeld, www.petlook.nl .
Er zijn ook nog andere databanken, maar die weet ik zo ff niet uit mijn hoofd.
Bij Petlook staan mijn beide honden en mijn paard geregistreerd, je kunt daar ook bijzonderheden, medisch verleden (bijv dringend medicijnen nodig oid), foto's ed bijplaatsen.

Bij de Nederlandse Databank voor Gezelschapsdieren zou het best nog wel eens zo kunnen zijn dat die alleen voor honden en katten ed is, kleine huisdieren/gezelschapsdieren dus en niet voor paarden ed.
Mijn beide honden staan daar ook geregistreerd, mijn paard niet.
Ik heb mij daar aangemeld dmv een NDG registratieformulier op te sturen via de dierenarts (moest ik ook voor betalen).
Heb nog even op de site gekeken, maar zag zo snel niet een link waar je je dier kan aanmelden.

@ TS, honden en paard staan via de chip (en paspoort) op mijn naam, deze heb ik niet over te hoeven schrijven omdat ze bij mij pas zijn gechipt.
Als ze al niet automatisch op mijn naam staan (doordat ik ze heb laten chippen dus) had ik ze wel overgeschreven.
Zodat ze bij mij uitkomen als ze de chip aflezen.
Stamboekpapier staat niet op mijn naam, van wie wel weet ik ook niet (naam komt me niet bekend voor).
Deze heb ik niet laten overschrijven omdat ik dan ook lid van het stamboek moest worden en dat vond ik niet nodig.
Voor wedstrijden ed is het ook niet nodig, wel als je er mee naar keuringen gaat of ermee gaat fokken.
Maar dan kan het altijd nog.
De papieren zijn geen bewijs van eigendom.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:26

Owjah , jij hoeft trouwens niks te doen, dat moet de nieuwe eigenaar doen.
Alleen, bij sommige instanties, is er een handtekening van de oude eigenaar nodig.

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:28

mijn paard die ik nu al weer langer dan een jaar heb staat ook niet op mijn naam, ik heb 4 april mijn eerste officieele wedstrijd en het paspoort moet dan wel mee! maar als ik hem overlaat schrijven op mijn naam dan moet ik het paspoort ook op sturen, opzich is dit geen probleem maar dan heb ik hem dnek ik voor de wedstrijd niet terug, of wel??
weten jullie hoelang dit duurt?

AVB!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:43

Ik had die van mij binnen een week terug (opgestuurd aangetekend naar NRPS en NSPS) maar beter even bellen naar je stamboek.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:33

Dit topic is wel erg stoffig (2005 ;) )
Hier een slotje.