Mooiste moment met jouw paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 18:18

Zodra ik de stal binnenkom, gaat Odin altijd onwijs hard hinniken!!!
( soms wat zachter Haha!) Dat vind ik altijd super!!

lysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 18:28

veel mooi momenten....

orlando:dat hij naar me toe kwam galopperen uit de wei. als het rijden goed gaat. als ik zijn deken pak en naar um toe kom lopen staat ie me echt heeeeel lief aan te kijken....I'm deep in Kwijl

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 18:40

mijn mooiste moment was de 1e keer dat ik op mijn paard zat...
ik heb mijn paard gekocht toen ie kreupel was, dus ik had er nog nooit opgezeten.
nadat ik hem gekocht had, heb ik hem 4 mnd op de wei gedaan, toen kwam ie nog kreupeler terug.
toen is ie geopereerd en precies een maand na die operatie zat ik voor het eerst op mijn paard!
een half jaar na aankoop Haha!

iedere dag als ik de stal binnenkom(ik open altijd), dan beginnen alle paarden te hinniken(niet voor mij maar ze willen eten en wel meteen Knipoog )

toen ik op vakantie ben geweest en terugkwam:
mijn verzorgpaard,oeds, besnuffelde me van kop tot teen.
toen keek ie me aan met zo'n blik in zn ogen van: zo ben je er weer?, dan geef maar wat te eten Haha!

toedeledoki
gillian

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:13

bij mij was maar 1 mooiste moment:
Alle dagen dat ik met Sunny mocht zijn Verdrietig

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:44

Met mijn eerste pony Kyra op een heerlijke zomerdag onwijs hard scheuren over een ruiterpad langs een weiland en een sloot, met naast die sloot een weg. Dat in de brandende zon. Zo hard galopperen dat je de auto's bijna bijhoudt, dat je door die kracht van haar passen gewoon uit het zadel gelanceerd wordt, die wind in je gezicht...

Met Brando een soort van heel klein crossje rijden in het weiland achter de manege. Van de groep weg galopperen en het gevoel hebben dat je alleen bent en als je terug galoppeerd dat je hoort van je instructeur dat je pony een goede galop heeft voor de cross. Dat voelde ik al...
Ook met Brando dat ik over de 1.20 kwam. Super gevoel. Hij sprong dat zomaar even. Het gevoel dat je vliegt...
Wat ook mooi was, klinkt heel raar, zijn laatste blik in de wereld. Dat gevoel heb ik ook een keer op bokt geplaatst. Zo gespannen en toch heel rustig. Een ontzettend mooi beeld, dat ik nooit zal vergeten... Lovers Verdrietig

Met Once in a Lifetime heb ik nog weinig meegemaakt. Maar zo'n geweldig gevoel als je paardje achter je aanloopt en zelfs achterwaarts gaat als ik dat ook doe. Ook geweldig dat ze me nog wel vertrouwd met veel ookal heb ik d'r een aantal dagen opgezadeld met en zeer slecht passend zadel. Sorry meis. Maar het vertrouwen tussen ons is er gelukkig nog wel...

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:48

Mijn mooiste moment..... Dat was met Faith (de pony waarnaar ik nog steeds opzoek ben!), een paard/pony vosje merrie zwaar verwaarloosd, waarmee ik heb buitengereden (wat ze nog nooit gedaan had) waarmee ik gesprongen had (wat ze niet kon) waarmee ik een wedstrijd heb gereden (4e van de 21) ik was de enige die met haar overweg kon ik kon galopwissels, schouderbinnenwaarts enz doen! Ik kon alls met haar doen! Maar helaas ze moest ook weer weg..... ik opzoek naar stalling gegaan.... toen ik stalling had, kreeg het bericht dat ze al verkocht was!

Binnenkort plaats ik weer foto's van haar om weer een actieve zoekactie te starten! Ik wil haar dolgraag terug! Verdrietig

Faith ik mis je! Verdrietig

Maar bij elkaar hebik een ontzettend gave week gehad met haar en het is het mooiste wat ik heb meegemaakt!

O, ja wat ook heel tof was.... de spaanse pas vandaag terwijl je erop zit!! Das ook heel gaaf! Party!!

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:04

ik heb best veel mooie momenten gehad met mijn oud verzorgpaard Onanci. de mooiste is geloof ik toen we (een paar vriendinnen en ik) weer een keer terug van Dennelucht gingen (een rit van 3 uur ongever) en we onderweg ff stopten om van het zonsopgang te genieten (moesten savonds laat rijden vw dazen). Onanci had toen ook haar hoofd op mijn schouder geleund:) echt een superpaardje was dat!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:42

Mijn mooiste moment was dat ik gebeld werd(s'nachts) dat ze geboren was.
Ik sprong in de auto en ben als een speer daar heen gereden en ja hoor daar stond een prachtig en gezond veulen.

Het moment dat ik binnen kwam zal ik nooit meer vergeten hoe ze met die kleine oogjes naar me keek en dat ze kennis kwam maken met me.

Maar ja er zijn wel meer mooie momenten hoor maar dit zal ik echt nooit meer vergeten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 23:45

Het mooiste moment met Ringo realiseerde ik me pas later. We reden een cross en we werden altijd gediskwalificeerd omdat Ringo het na drie hindernissen meestal wel gezien had. Toch deed ik af en toe weer mee, gewoon voor de lol. Dit ging al tien jaar zo.
Die keer ging het heel anders, hij sprong de eerste hindernis en viel bijna. Ik wilde stoppen maar ik kon hem niet meer houden. Hij ging maar door en hij vloog over elke hindernis die we tegenkwamen, ook als ik er niet over wilde (de picknicktafel bijvoorbeeld).
Kort daarna begon hij allerlei problemen te krijgen, in Utrecht kreeg ik te horen dat hij ongeneeslijk ziek was. Later bij de autopsie bleek dat hij tijdens die cross al ziek geweest moest zijn (auto-immuumziekte).
Voor mijn gevoel heeft hij die laatste keer iets aangevoeld en bedacht dat hij het me die ene keer dan maar zou gunnen om wel de cross af te maken, bij wijze van spreken dan. Ik weet ook wel dat paarden niet echt kunnen redeneren maar vreemd blijft het.
Het is al tien jaar geleden maar de tranen schieten me weer in de ogen als ik aan die cross denk.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 23:54

Met mijn eerste pony Teddy was het tijdens een springwedstrijd. Hij was 1.40 en we sprongen 1.20!!We mochten inspringen en hij weigerde en ik viel er af met hoofstel en al. Hij bleef rustig staan en ik deed het hoofdstel weer om. Ik probeerde nog 2 hindernissen maar hij bleef weigeren.
Toen klonk de bel en opeens schoten zijn oortjes naar voren en sprong hij zo het hele parcous foutloos, we werden eerste...

Met mijn oudere merrie Volvo was het toen ze al een tijdje bij ons was. volly was ongelooflijk schuw bij haar hoofd en vertrouwde niemand. Ze stond altijd buiten i.v.m artrose en omdat ze de stal niet indurfde met haar deken om. Toen er op een late avond opeens een wolkbreuk kwam rende ik naar buiten. volly stond in de hagel en onweer bij het hek. Ik rende snel naar haar toen en het enige wat ik op dat moment had was mijn jas. Die deed ik snel open en ze stopte haar hele hoofd erin, we hebben daar wel 20 min zo gestaan. Vanaf dat moment kon ik alles met haar... we hebben die nacht nog een stal staan leegruimen zodat ze toch naar binnen kon en ze liep zo met me mee...

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 12:07

toen ik voor het eerst het weiland ik kwam om pony's te kijken. Ik ging het weiland in en een beetje aaien enzo. Toen stonden we ff te praten over een paar pony's en toen kwam Jamy op me af met haar veulentje en gaf me een lik dus toen was ik helemaal Lovers en zij was het ook geworden en daar ben ik (nog steeds) heel blij om Haha!

MZZL, Lotte

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 12:59

Wauw, geweldig om dit allemaal te lezen!
Tsja, tenslotte delen we hier op Bokt maar een liefde, en dat zijn de paarden... Lovers

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 13:09

Mijn mooiste ervaring met IJsco trouwens:
Ik moest eigenlijk naar college maar had helemaal geen zin, het zonnetje scheen en de MKZ was net weer over.
Ik ben naar IJsco gegaan, heb in het zonnetje gepoetst en opgezadeld en mijn rugzak met eten, drinken, halster en borstel meegenomen.
We zijn toen naar het Balloerveld gegaan, een grote zandverstuiving op de hei. Het was op de een of andere manier heel rustig en stil op straat, ik ben 3 uur weggeweest waarin ik misschien 3, 4 mensen heb gezien en midden op de hei heb ik IJsco afgezadeld en hebben we allebei wat gegeten en heeft ze lekker in het zand liggen rollen. Ze stond zo tevreden naast me wat te knabbelen op wat takjes in het zonnetje met die enorme ruimte van hei, zand en een blauwe lucht om ons heen Lovers Dat vergeet ik niet snel, na een half uurtje weer opgezadeld en een heerlijke rit terug naar het land gehad.

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 15:23

ik heb wel meerdere mooie momenten meegemaakt Lovers

Met mijn eerste vzpony Tilla was dat toen ik in de wei zat, in het zonnetje en zij gewoon gras aan het eten was. En dan kon je ook zo lekker uren aan haar frunniken en zij stond daar gewoon in het zonnetje te genieten Lovers

Met me tweede vzpaard Nelson was dat toen ik hem helemaal had opgezadeld, maar toen hebben we nog een uur in de zon gestaan, lekker genieten. Hij half slapend en ik ook Lovers
Maar ook die keer dat ik me eerste buitenrit(en de enigste Verdrietig )op hem maakte, we gingen galoperen en ik was ver vooruit van de anderen, en dan samen galoperen door het bos, ik voelde me zo vrij en vrolijk. Lachen

Nu heb ik ff geen vzpaard meer Verdrietig maar zodra ik er weer 1 heb, zullen er nog wel meer momenten komen Lachen

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 22:08

Mooi vind ik dat trouwens, dat je paard echt over je kan waken. Zo ontzettend trouw kunnen ze ook zijn hé?
Eigen paard is goud waard, zeg ik altijd maar.
Ik ben dan ook ontzettend zuinig met mn lieverds. Lovers

FjordFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:02

Er zijn zoveel mooie momenten.
Maar dat Rodney heimwee naar mij had, vond ik wel heel erg lief.
Met Rodney heb ik zowiezo een speciale band.

Hij was zes weken oud, toen hij met zijn moeder bij ons kwam. Op 1 1/2 jarige leeftijd hebben ze geprobeerd hem te stelen, wat gelukkig niet is gelukt, maar waardoor hij 14 mnd kreupel is geweest en erg schrikkerig is geworden. Hij begon toen erg aan mij te hangen.

Toen wij vorig jaar naar Sittard moesten omdat mijn schoonvader ernstig ziek was deed mijn vriendin voeren. Hij kent haar erg goed, ze rijdt bij mij en komt dus vaak de paarden mee verzorgen.
Na een week kwamen we even naar huis, bleek dat hij bijna niet wilde eten.
Toen ik op stal kwam was hij heel blij en wilde steeds aandacht. De volgende ochtend was al het hooi en brok op.
We zijn nog een week weggebleven, maar hij at gewoon omdat hij ( denk ik ) wist dat ik weer terug kwam. Dus ook een paard kan iemand missen, ondanks dat er nog meer paarden op stal staan.

Dit maakte een enorme indruk op mij en ook op mijn vriendin.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 23:43

Was met Mandalay, 11 jarig Trakehnertje wat ik verzorgd had, ik was echt helemaal verliefd op dat beest...het rijden ging wat minder, maar ging steeds beter, ze begon al na te geven enzo...dat waren ook leuke tijden. Maar het leukste was altijd in de stal, dat je haar ging poetsen, en dat ze je dan zo gek aan liep te kijken van "Dat stukje heb je net ook al gehad!" Lachen

Ook altijd als ik haar peesbeschemers voor omdeed, blies ze met haar neus in mijn oor, en dat kietelt heel erg Lovers Ik mis haar eigenlijk best wel...

De eerste keer dat ik haar zag zei de eigenaresse dat ik niet zo moest letten op de eerste indruk omdat ze erg eenkennig was en dus niet goed op vreemdelingen reageerde, maar dat ging heel goed...ik kon alles met haar...ze vertrouwde me gewoon de eerste keer dat ze me zag... Lovers

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 12:46

-dat mijn woetiestoeties dingen voor mij doet wat ie niet voor een ander doet!
-als ie naar me toe komt lopen vanuit zijn stukkie paddock. doet ie niet vaak, maar als ie dat doet is dat extra leuk.
- en ook knuffelen, het is geen knuffel, maar in twee jaar tijd heeft ie toch 2 keer zijn gehele hoofd op mijn schouders gelegd, 2 keer maar, maar wel super!!....

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 16:27

mijn mooiste moment met mijn pony was dat ik dit jaar nederlands kampioen werd in de M sgw.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 07:52

hey
ik heb zoveel mooie momenten met mijn paardje
maar een van de beste was toch wel dat ik op wedstrijd ging
ik had niet verwacht dat hij zo braaf zou zijn, dee eerste wedstrijd haalde ik 3 winstpunten en de 2e wedstrijd haalde ik er 4 ik was zo ontzettend trots op kojack
en mijn mooieste moment met uncle sam,dat was toen we hem kochten en dat was de eerste keer dat ik met hem ging lopen, zo trots was ik met mijn mooie bonte hengstveulen

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 09:18

Ik heb alleen maar mooie momenten met mijn paard Haha!
Als hij met rijden super loopt, lekker los door zijn lijf swingt, dan krijg ik daar echt de kriebels van... Totaal verliefd op je eigen paard Haha!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 10:45

Met Paity heb ik heel vaak dat ik het van binnen even voel knijpen van Lovers .

Laatst ook weer. De hoefsmid was bezig om haar te beslaan. Op zich al zo'n mooi moment, want vroeger schijnt ze dat echt vreselijk gevonden te hebben. Ze hebben zelfs wel eens een praam moeten gebruiken. Nu staat ze er gewoon helemaal ontspannen bij aan een lang touwtje aan mijn hand, met zo'n blik in de ogen of ze het alllemaal best leuk vindt.
Ondertussen had ik één van de stalpoezen op mijn arm en Pait zat de hele tijd met haar neus door Goofy's vacht te snoezelen. Lovers

Ik kreeg nog een complimentje van de hoefsmid die haar al een aantal jaren beslaat, dat hij duidelijk kon zien dat ze me vertrouwt. Clown

BBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 10:46

Tja, ook ik heb er vele, maar ik kan me er eentje nog heel goed herinneren (krijg het weer helemaal warm!):
Toen ik mijn knollie een maandje of 3 had, ging ik eens na het rijden bij hem in de stal zitten. Hij knuffelde me even en ging toen liggen, met zijn hoofd op mijn schoot en is zo in slaap gevallen...echt niet te geloven, zo'n mooi moment...~zucht~ Lovers

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 10:47

O ja, ik ben nog vergeten dat ik het heel erg speciaal vind dat ik de enige ben samen met een hele goeie vriendin van mij die op Berdien kan rijden. bij anderen is ze vaak neit te sturen of er zit geen rem op, en bij mij luisterd ze perfect.
En altijd als ik de stallen binnenkom en ze ziet me, zie ik die oortjes naar voren aan en die neusvleugels trillen Lovers

tatjana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:37

Toen ik Jara voor het eerst zag wist ik al dat zei het voor mij was een heel apart gevoel.
Even later het gevoel van "ze is echt van mij!"< de dag dat ze van de trailer afkwam in een rare box kwam en haar hoofd op mijn schouder legde van eindelijk ik ben er..
De eerste keer dat ik op haar zat ook heel apart, heb super fijne paarden gereden lekker los enzo maar hoe zij de eerste keer met mij liep...Onbeschrijvelijk!!!
En zo zijn er zoveel momenten
<Mijn 10e verjaardag dat ik hoorde dat ik Lola kreeg geweldig, met Ivory Indoor Friesland gereden en zoveel, teveel om op te schrijven.
Wat maak je wat mee met die paarden he??