Wat is er niet goed aan mijn advertentie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Re: [centraal] Wat is er niet goed aan mijn advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:16

@amondi:::

je hebt groot gelijk..! met als je wat te koop heb maak aparte topics aan..! maar als je nou allemaal poetsspullen te koop hebt okej logishe dan neit voor elke borstel een apart topic als ik dat moet doen is heek bokt.nl direct vol hahahahahaha

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 15:13

Dan open je met: Poetsspullen te koop, maar niet met: allerlei paardenspullen te koop. Daar verwacht ikzelf dus een zadel, broeken, halsters e.d. Alles wat over is als een paard verkocht is.

Daarbij is het maar zeer de vraag of zo'n aanbod zin heeft, een compleet setje heb je al voor 5 o.i.d. euro nieuw.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:14

ja bij de liddle allemaal bortels enzo

858585

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:56

Hoi, ik heb mijn paard te koop staan op bokt, prachtige rmiro ruin (allround paard) Auteur cleopetra Wil iemand daar misschien naar kijken en dan wat tips geven ! Krijg dus echt geen reacties meer ! Alvast bedankt

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:20

kopieer je advertentie anders even hier heen, dat is wat makkelijker beoordelen

superbig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:41

Ik ben ook heel lang op zoek geweest naar het geschikte paard voor mij. We zijn heel veel advertenties van internet afgeweest.
Er stond dan een goede tekst in de advertentie, precies wat ik zocht. Ook de foto zag er dan goed uit!
Maar als we daar dan kwamen leek het paard er niet eens op! Was net of ze een foto bij de advertenrie hadden gedaan van een heel ander paard! Echt verschrikkelijk vooral als je er 2 uur voor aan het rijden bent.
Gr's

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 07:59

och dan ben je neit blij lijkt me.. maja dan maar weer op zoek naar een ander paardje toch ...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 13:20

858585 schreef:
Hoi, ik heb mijn paard te koop staan op bokt, prachtige rmiro ruin (allround paard) Auteur cleopetra Wil iemand daar misschien naar kijken en dan wat tips geven ! Krijg dus echt geen reacties meer ! Alvast bedankt

alleen de titel maakt mij al dus ik zou een duidelijkere titel nemen ten eerste...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:15

Veel mensen hebben het hier over 'eerlijk zijn' en 'alles vertellen' en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, maar wat als je een wat moeilijker paard of pony wilt verkopen?

Stel, stel hè!, dat ik mijn pony zou willen verkopen...
Hij bijt en schopt naar vreemden, soms ook naar bekenden. Is ingereden maar kent weinig dressuur, is wel dol op boscrossen en vindt een sprongetje ook wel leuk. Wordt voornamelijk op de zit gereden en gaat acuut zwaar in protest als je teveel aan het bit zit of hem schopt.
Is bij de smid vreselijk moeilijk (hoewel het de laatste keer goed ging).
Geen papieren, kruising Shet, 1.10 meter, niet sociaal naar andere paarden.

Tja, als ik dit allemaal in een advertentie zet raak ik hem natuurlijk nooit kwijt. Maar wat zou ik er dan wel in kunnen zetten volgens jullie?
Te koop, ruin, zes jaar, 1.10 m, licht gereden, niet voor beginners.
Dat is heel eerlijk, maar niet het hele verhaal.

858585

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:57

Weet niet hoe ik mijn advertentie moet copieeren, dit is de link :viewtopic.php?f=5&t=411702 ! Kan erg weinig met de computer, iemand anders heeft de advertentie gezet, alle hulp is erg welkom! titel is prachtige ramiro ruin(allround paard) Alvast bedankt ! Belinda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 23:34

Als het om kleding gaat heb ik altijd een hekel aan titels zoals ;
Ankyrijbroek SPOTPRIJS!!

Kun je dan niet bijvoorbeeld gewoon typen;
Blauwe ankyrijbroek 35 euro ,mt 40?

Net zoals "Prachtige palomino hengst",Wat heb je eraan?

Kun je niet beter "7 jarige merrie welsh" typen?
Heb je al een heleboel informatie gegeven in 4 woorden!
En oja,wees gewoon eerlijk.
Heb wel eens een deken gekocht op bokt,
werd helemaal vies en vuil opgestuurd met paardenharen erbij..
Voortaan vraag ik eerst of vuile kleding/dekens/weet ik wat uitgewassen kan worden!
Dus ja,altijd uitwassen voordat je het naar iemand opstuurd..

Vaak zie je ook advertentie's van "Is geen mooie foto van het zadel maar het zadel is echt 1 en al pracht!" Maak dan eerst een mooie,duidelijke foto van het zadel
Of; "Is op de foto vies,maar word nog uitgewassen." Was het dan gewoon eerst uit voordat je het op de foto zet!

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:58

IndianRose schreef:
Net zoals "Prachtige palomino hengst",Wat heb je eraan?

Kun je niet beter "7 jarige merrie welsh" typen?
Heb je al een heleboel informatie gegeven in 4 woorden!

Inderdaad Ik ben de laatste tijd een beetje aan het rondkijken voor een pony om wedstrijden mee te rijden, en vaak zijn meer dan de helft van de advertenties met "sportpony" in de titel voor pony's onder de 1 meter, oningereden tinkers of nog ongeboren veulens

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:51

Wat ik helemaal irritant vind is als mensen dan neerzetten parchtige chique pony, en je kijkt naar die foto en je echt denkt van waar dan
Ik bedoel tuurlijk vind iedereen zijn eigen pony mooi enzo maar je moet hem voor de verkoop wel een beetje objectief beoordelen. En slechte foto's vind ik ook zoiets, een foto bepaald bij mij echt wel van oww die is leuk, of juist niet! En als er dan zo'n foto bij staat dat er een grietjes opziet die hem stilstaand in de krul trekt terwijl die half wegloopt, ziet er gewoon niet lokkend uit Terwijl het misschien in het echt wel een hele leuke pony is!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:04

Dat soort mensen weten ook niet beter dan dat zoiets mooi is.
Maar je hebt gelijk: toekomstige sportpony, met foto van alleen een hoofd! Dan wil ik draf zien! overtreden, ruggebruik bij vrijspringen.

Rubb0e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:01

Meestal als je gewoon netjes blijft en goeie nederlandse woorden gebruikt dan komt t allemaal wel goed..

Alleen je moet wel eerlijk blijven want aan liegen heb je toch niks !!

Mensen vinden het ook niet leuk om 3 kwartier te moeten lezen denk ik als ze zien dat je een hele lange saaie advertentie hebt drukke ze meestal meteen al weg.

Dus tip: Zet wat schuine en vetgedrukte woorden in je advertentie( belangrijke woorden vooral) en verzin een goeie titel, Wat mensen aanspreekt dat geeft meestal al een hoop meer reacties.

Groetjes Ruby

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:03

Rubb0e schreef:
Dus tip: Zet wat schuine en vetgedrukte woorden in je advertentie( belangrijke woorden vooral)

Dat Vind ik een goede tip!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:11

Ik erger me echt helemaal kappot aan mensen die in plaats van punten aan het eind van de zin uitroeptekens gebruiken. Dat leest dan zo irritant, als je het aan iemand voor zou lezen zou die zeggen dat je debiel was. Leestekens dus (en hoofdletters!).

Wat ook erg irritant is, is als spullen niet netjes geördend staan, voorbeeld:
Citaat:
paars dekje
peesbeschermers
deken maat blabla
zit scheurtje in deken
bandages lichtgroen
zijn nog wel vies maar worden schoon opgestuurd

Nou dat dus . Erg irritant, ik heb dan zelf geen zin meer om te kijken of er iets bij staat wat ik kan gebruiken. Hoe verloopt het contact dan via pb, dan zit je je toch ook kappot te ergeren?

of mensen die een zin schrijven zonder punten en kommas ofnee meerdere zinnen zonder ook maar iets van lees tekens dan begrijp je het op een gegeven moment niet meer ben je alleen maar bezig met het ontcijferen van de zin

Nouja, volgens mij is het duidelijk..

Rubb0e schreef:
Dus tip: Zet wat schuine en vetgedrukte woorden in je advertentie( belangrijke woorden vooral)
Net als IndianRose ben ik het hier helemaal mee eens.

Nou heb ik in deze reactie wel overdreven veel aan de opmaak gedaan, normaal maar ik advertenties zo: [TK] Een hele boel! *foto's*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:27

viewtopic.php?f=62&t=458636

Dit topic vind ik echt allesbehalve duidelijk!
Als heel de indeling anders was geweest,had ik interesse gehad.
Maar bij zoiets heb ik niet eens zin om verder te kijken naar de reactie's

Chocolaatje; Jij hebt wel een erg netjes en duidelijk topic.
Super! _/-o_

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:40

IndianRose schreef:
viewtopic.php?f=62&t=458636

Dit topic vind ik echt allesbehalve duidelijk!
Als heel de indeling anders was geweest,had ik interesse gehad.
Maar bij zoiets heb ik niet eens zin om verder te kijken naar de reactie's

Ik heb dus wel verder gekeken naar de reacties. De laatst twee zijn van de ts'er zelf. Nadat er drie uur niemand in haar topic had gereageerd schreef ze al: "
niemand meer?
". Nog vier uur later: "?". Best komisch eigenlijk.

IndianRose schreef:
Chocolaatje; Jij hebt wel een erg netjes en duidelijk topic.
Super! _/-o_
Dankje .

Al las ik in dit topic pas dat mensen titels als [TK] Een hele boel! *foto's* irritant vinden. Ik gebruikte het altijd om mensen een overzichtelijk topic in te lokken, maar kzal voortaan duidelijk zijn .

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:25

LauEef schreef:
Tip: Als je een foto plaatst van een paard, doe die dan geen bandages ofzo om want voor mijn doe je dan alsof je iets verbergt.
En mensen kunnen ook naar de benen van je paard kopen.
Foto's van beide kanten van het lijf en 1 van elke van zijn/haar gangen en evt. een close-upje van het hoofd vind ik perfect

Ik ben het niet helemaal met je eens. Voor een standfoto zou ik inderdaad geen bandages aandoen, omdat je daar het hele paard qua bouw etc wilt beoordelen, maar ik vind rijfoto's waarop het paard witte bandages aanheeft, juist wel veel mooier.
De bewegingen komen dan meestal iets mooier uit, en zolang je eerlijk blijft met je informatie.... je wilt tenslotte je paard ook op zijn best eruit laten zien voor de foto.

Ik heb zelf een maandje geleden een advertentie op marktplaats gezet, maar ik had alleen twee foto's waar ze in de wei stond. Paard was schoon, glanst als een spiegeltje en waren hele mooie foto's. De 1e week heb ik 1 reaktie gehad, en die was volgens mij van een heel jong meisje die eigenlijk geen paard mocht van haar ouders. Na 1 week heb ik rijfoto's gemaakt. Paard helemaal gewassen, netjes knotjes gemaakt, witte bandages aan.
Ik heb die foto's toen op markplaats gezet, en binnen 4 dagen had ik 30 reakties en binnen 1 week was ze verkocht en afgeleverd.
Het maakt dus wel heel veel uit wat voor soort foto's je erbij doet.

Soms zie ik een advertentie van een paard, half onder de modder en met strontvlekken op zijn kont Dat komt dus echt niet over.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:03

Ik vind het ook fijn als mensen erbij zetten dat er foto's bij zitten want soms zie ik iets staan en dan denk ik: leuk! maar dan zitten er geen foto's bij
En dan klik ik het meestal al gewoon weg

@ Raiza: Tja, de foto's zijn volgens mij echt gewoon het belangserijkste als je een paard koopt Daarom denk ik ook dat je er zo netjes mogelijk uit wil zien.
In vind witte bandages ofzo niet storen hoor Maar je weet maar nooit wat er onderzit...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:21

hmm dan ben ik toch wel benieuwd of mijn advertenties goed zijn

wie wil ze beoordelen zodat ik er van leer voor de volgende keer?
advertenties: zie linken onderschrift

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:30

Lijken goed, maar ze staan er nog maar kort op.
6000 euro( 13000 gulden) is wel prijzig voor een niet geklasseerd paard. Maar wie weet vinden anderen dat wel een juiste prijs.
Afwachten maar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:08

amondi schreef:
Lijken goed, maar ze staan er nog maar kort op.
6000 euro( 13000 gulden) is wel prijzig voor een niet geklasseerd paard. Maar wie weet vinden anderen dat wel een juiste prijs.
Afwachten maar.

paard is door "kenners" getaxeerd op meer
en ik doe altijd een iest hoger zodat mensen kunnen afdingen
(want dat doen ze toch altijd)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:28

even offtopic

ik vindt het een leuk paard naadje24!