Karakter analyseren adhv uiterlijk paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Karakter analyseren adhv uiterlijk paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 23:54

hahaha
nee ik analiseer niet, maar huppel al vrij lang rond tussen de paarden om het een en ander te herkennen plus dat ik het boek van jones ooit eens gelezen heb

maar ik had het over het paard van zoin, alhoewel de haf ook behoorlijk in de richting komt, maar die heeft een vrij kleine onderlip dus zit veel gecompliceerder in elkaar,...
de haflinger mist naar mijn idee nog wat zelfvertrouwen......

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 23:14

Hhmm het wordt wel steeds interessanter zo!
Mijn beertje zou gecompliceerd in elkaar zitten, wow interessant! En misschien te weinig zelfvertrouwen... op welke foto basseer je dat? Ik kan me daar in sommige situaties best in inleven, terwijl hij in andere weer volledig vol zelfvertouwen kan zijn.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:10

als je een complete analyse wil levade kan je wel even op de site uit mn onderschrift kijken,
in de analyses geef ik per deel van het hoofd aan waar het voor staat

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:36

ik vind het wel grappig dat karakteranalyses.
ik ben heel benieuwd wat er bij mijn paard uit komt

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:03

als je me goede foto's stuurt, zoals op mn site aangegeven dan maak ik een analyse van je paardje...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:30

ikheb denk ik wel 2 goede fotoos ik zal ze je sturen ben benieuwd

Levade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:42

SuperRoos schreef:
levada, als je een foto van de kruin kunt maken zou dat fijn zijn, ben er erg benieuwd naar

Hier zijn dan foto's van de kruin van mijn hafje. Een close-up:
Afbeelding

En eentje van wat verder weg (beetje gekke foto...):
Afbeelding

Ik moet zeggen, ik was vandaag op stal en heb van wat andere paarden kruinen bekeken ('sorry, mag ik even onder uw haren kijken?':) ) en ik zag dat er toch wel veel paarden zijn met twee kruinen. En ook langwerpige... en ik maar denken dat het speciaal was

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 20:40

aparte combinatie
maar ze komen bovenaan weer bij elkaar en lijken daar een 3e kruin te vormen
een lange verticale kruin is wel vrij zeldzaam hoor
3 kruinen ook
2 kom je vaak tegen, en 1 het meest natuurlijk...

janne, ben door operatie een tijdje niet online maar als je foto's stuur krijg je altijd antwoord...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 23:41

ok maakt niet uit.
sterkte met de operatie
fotoos zie je wel tegemoed komen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 11:03

tja er zijn van mijn paardje al door verschillende mensen analyses gemaakt klopte tot nu toe iedere keer wel , ze zeiden ook allemaal het zelfde en krijg iedere keer de raad hem NOOIIIIIT te verkopen

tja we passen ook enorm bij elkaar , het is ook echt een eenmans paardje met een belast verleden en we hebben een hele goede apparte band , maar ja rijtechnisch passen onze lijven niet meer bij elkaar .. .jammer dat hij geen "mensen"taal spreekt zodat hij zijn stuiter moment kan aanpassen aan mijn lijf

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 04:22

Wat baal ik weer dat ik geen internet heb, zelf! Wat veel reacties! Hartstikke leuk!

Sorry voor mijn late reactie, maargoed, dat komt dus vanwege dat ik zelf niet op het net kan....

Ellepel, ook jij had het HELEMAAL bij het rechte eind!! Hartstikke goed!

Superroos, jouw analyse was ook heel compleet, en nog snel ook!

Allemaal bedankt! Ik weet weer wat meer over Viking.

Annick, ook bedankt voor de foto's!

Znoin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 04:25

Levade, wat een aparte kruintjes! Zoiets heb ik nog niet eerder gezien!

Ik ben benieuwd wat de analyse van je hafje is.

Superroos, ik ben vergeten te vertellen dat het kruintje van Viking meer naar rechts zit, net boven zijn ogen. Het loopt toch wel een beetje uit in een hele grote, ruime korenaar, in een bocht naar links boven zijn maantop.....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:38

als het kruintje meer naar rechts ligt dan wijst dat op wat eigenzinnigheid, een paard dat er zo zn eigen ideen op na kan houden of soms zn ruiter overtroeft...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:58

En kleine vriendelijke ogen dan? Men wil vaak een paard met een groot vriendelijk oog. Wat zegt de grootte van het oog over het paard?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:18

dat ligt er maar net aan
een amandelvormig oog lijkt bv vaak klein maar staat voor een gewillig paard dat alleen wat introvert en afstandelijk kan zijn bij vreemden

een klein en diepliggend oog wijst kan wijzen op pijn, of een teruggetrokken paard

het ligt echt aan de verhouding met de rest van het oog
als het oog verder mooi open staat en zacht is gevormd is het gewoon positief

zou het oog moeten zien om er wat over te kunnen zeggen, het is allemaal zo verschillend...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:36

En een paard met veel wit in de ogen? Zijn die werkelijk vaker gemeen of vurig?
Is een mooi donker groot oog een must volgens jou? Of zijn er ook gemene paarden met grote ogen?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:08

SuperRoos, ik heb een merrie gehad met een heel apart scala van kruintjes op haar voorhoofd, ik kwam op een stuk of 7. Elandsneus, theekopsnuitje en hele mooie kleine naar binnen gepunte oortjes. Een wereld merrie.

Kun je deze analyseren?
Het is een 2 jarige new forest hengst.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:21

germie, een paard met veel wit in zn ogen, ligt weer aan dingen
als de hoeveelheid wit in het oog niet veranderd bij de gemoedsgesteldheid heeft het geen betekenis
wanneer het echter afhankelijk is van zn bui kan het wijzen op een slecht mentaal evenwicht of spanning
ook zie je het bij paarden met stress, bij luchtzuigers heb ik het gezien, paarden met pijn etc...
in het boek staat dat veel paarden met pijn zoveel wit in hun oog laten zien, waarvan het karakter veel veranderd dus
de pijn wordt niet opgemerkt door de ruiter maar het gedrag wordt omschreven als gestoord
een mooi donker oog een must, leuke vraag, ligt eraan wat je wil in je paard, ik heb mn huidige paardje gekocht na een analyse, hij heeft zachte open ogen, wat wijst op een gewillig paard dat dus ook gericht is op mensen, ook zijn ze een beetje driehoekig wat wijst op veel intelligentie en nadenkendheid
wil je een goed renpaard, dan kan je beter op zoek gaan naar een paard met een hard oog, waarvan de uitraling op die van een arend lijkt, toppaarden, alleen niet gemakkelijk
zo kun je ook gaan voor een gemiddeld intelligent paard met wat kleinere ogen, dit zijn niet van die grote uittesters en grappenmakers vaak
ze begrijpen de les als je die duidelijk en rustig leert en onthouden hem dan en doen goed mee
en zo kan ik nog wel even doorgaan
gemene paarden met grote ogen zullen er zeker zijn, ligt eraan wat je met gemeen bedoeld
de meeste paarden zijn van nature niet gemeen maar zo gemaakt, heb hele hoofden zien veranderen als paarden bij een nieuwe eigenaar kwamen
kleine ogen groot zien worden, kaken die groeien, neusgaten die verfijnen etc... wat wijst op meer gevoeligheid en intelligentie
een enkel paard heeft echt 'een steekje los' en is van nature gevaarlijk en gemeen, echt een uitzondering

belker, die merrie zal een geweldig karakter hebben gehad als jullie elkaar goed begrepen, zoveel kruinen wijzen op een zeer interessante persoonlijkheid, misschien haast wel menselijk met een enorm responsbereik
ik wil dat paardje best voor je analyseren, je foto van de zijkant is goed, alleen die van voren is niet echt handig
misschien kun je even op de site uit mn onderschrift kijken wat ik precies nodig heb, echt de oren naar voren en de kruin zichtbaar
dan mag je me de foto's wel pben