ik weet niet hoe lang je het beestje hebt, ik weet ook niet hoe lang je dit gevoel al hebt, maar ik zit in hetzelfde schuitje.
ik heb ooit beloofd willem nooit en te nimmer te verkopen... iets wat ik liever ook niet zou doen, maar wel heb overwogen.
ik heb hem nou 2,5 jaar en met veel ups en downs in het rijden. vanaf begin af aan had ik een doel met hem. l2 startgerechtigd worden. ondertussen ben ik nu B met 8 punten, dus ik heb nog veel werk. willem is 17 en oud manegepaard geweest. hoe langer ik wedstrij rij, des te meer ik merk dat dat L2 er misschien niet eens meer in zit. dus heb mijn doel al naar een winstpunt in het L1 aangepast. ik had het bijna opgegeven, het rijden ging verschrikkelijk en ik had zowiezo genoeg van paarden. tot afgelopen zondag. hij gaf me helemaal geen fijn gevoel, maar zorgde er wel voor dat ik 2 keer dikke winst had en dat met 26 graden! willem heeft het nog nooit zo goed gehad, hij mag de wei op elke dag noem maar op... als ik naar hem kijk, zie ik dat hij gelukkig is, datie rust heeft gevonden en blij is niet meer in die manegelessen rond te lopen. datie vervolgens tijdens het rijden verschrikkelijk kan etteren, er geen land mee te bezeilen is, dat maakt hij weer goed zodra ik van hem afstap. het is gewoon het meest lieve en leuke paard wat ik ken en ik vind de omgang 100% belangrijker dan het rijden. ik zou zo voor hem al die wedstrijden opgeven als hij het echt niet meer zou kunnen/willen(in de staak gaan in een proef is niet echt mijn doel) dus ik heb besloten dat hij 2 keer in de week een bijrijdster krijgt en dat hij dus echt nooit van zijn levensdagen bij me weg gaat. zo belangrijk vind ik dat rijden niet, mijn paard moet gelukkig zijn en ik ben net zo happy als ik niet met hem rij.
merel staat nu op een nieuwe stal. je kent dat hele paard niet meer terug. dat was het laatste wat we nog konden doen. we hebben haar nu al 2 jaar en het ging maar niet de goede kant op. na een jaar op een pension stal waar je alleen kon dressuren ging het snel bergafwaarts. medisch was alles in orde, maar in der koppie zat het niet goed. verkopen?? niet totdat alles was uitgeprobeerd. ze staat nu naast het strand, ze kan weer springen, dressuren gaat haar ook beter af, maar vooral dat springen en strand rijden hebben haar opgeknapt. dus verkopen?? nee, dat beesie was gewoon niet gelukkig, dus hoe kan je dan verwchten een goeie combinatie te worden. nu zijn mijn vriend en merel allebei happy en zo hoort het ook. en gelukkig hoeft ze nu niet verkocht te worden