Hulzebos zadels..... goede ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Hulzebos zadels..... goede ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 07:53

Lekker weer ik was er net uit dat ik een Hulzebos wilde maar nu twijfel ik weer enorm.
Heeft iemand ook een goed alternatief? Met name een goed bedrijf die zadels echt passend aflevert?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:00

Ik ben erg tevreden over mijn Hulsebos.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:09

Gewoon een Passier, Kieffer o.i.d. Deze zadels worden al jaren lang gemaakt en worden nog steeds verkocht. Cliff Barsnby is wat minder bekend maar schijnt een erg goede boom te hebben. Je zou ook eens kunnen bellen met Van Triest in Meppel. Schijnt dé zadelexpert in NL te zijn. (ik heb nog geen ervaring, binnenkort wel)
http://members.home.nl/zadelherstelleri ... itten.html
Lees dit artikel maar eens, geeft je vast een goed beeld!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:30

ik heb een prestige Topdressage, waanzinnig fijn en goed zadel, moest er effe aan wennen, maar paarden lopen er gewoon geweldig onder.

Daarbij lijkt het net of hulsebos zadels op maat maakt, maar ze hebben gewoon standaard bomen, alleen hebben ze een ruim assortiment bomen en ze zoeken gewoon de boom die het dichtst bij jou maat in de buurt komt.
dat vind ik het nadeel van hulsebos, het lijkt alsof ze de zadels hel;emaal zelf en op maat maken maar ze zetten ze gewoon in elkaar, het word gewoon klaar aangeleverd vanuit Engeland.

Daaleman maakt de zadels wel helemaal zelf, heb alleen geen ervaring met deze zadels hoe ze zitten enzo

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:31

Ik heb van Daleman hele slechte dingen gezien dus daar ben ik dan weer niet zo happig op.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:32

Ik heb zelf een Passier (Grand Gilbert, is een dressuurzadel) en ben er erg tevreden over.
Maar bij ons op stal is een meisje met een haflinger, deze is zo dik dat hij gewoon geen schoft meer heeft zij heeft dus ook een hulsebos zadel, heb er laatst opgezeten en het zat erg lekker en lag goed, vond het ook wel een mooi zadel

Maar ik zo voor een passier gaan

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:37

Maiske schreef:
Begin nu aardig te twijfelen eerlijk gezegd. Baal daar altijd van als je de gezondheid van je paard in handen van een ander moet leggen die pretenderen de experts te zijn op hun vakgebied. Hetzelfde met hoefsmeden..... kan er wel naar kijken maar een GOEDE hoefsmid zou meer moeten zien als ik.

Wat moet ik nou doen? Toch maar een ruiterhuis laten komen met een aantal Euroriding, Kieffer of andere zadels en die maar laten opvullen naar zijn rug?

Pfffff ik weet het niet meer..... wil gewoon het beste voor hem......

Laat die hulsebos anders gewoon komen en neem iemand met ervaring mee.
Dus bijvoorbeeld je instructise.
En vertrouw niet op het woord van meneer hulsebos maar op je instructrise.
Zo doe ik het ook altijd en is altijd nog goed gekomen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:38

Katja schreef:
Ik heb van Daleman hele slechte dingen gezien dus daar ben ik dan weer niet zo happig op.

En ik heb hele goede dingen gezien.
Zo heb ik een daleman thuis liggen die wel 25 jaar oud is en nu pas OP!
Er is bijna elke dag mee gereden, lag goed op bijna elk paard.
en nu 25 jaar later laat alles los, maar das logisch dat ding is al vet oud.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:42

Schandalig al na 25 jaar.
Ik heb twee zadels gezien die heel erg scheef waren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:44

Zo grappig dat mensen zeggen dat hun zadel op elk paard goed ligt. Elk paard is anders, dus 100% goed krijg je m nooit op elk paard. Daarom is t zo belangrijk om een goed passend zadel te hebben, en die ook niet op andere paarden te gebruiken.
Ik heb zelf nu een Hulsebos, en ben er erg blij mee. Ze hebben mij nooit gezegd dat ze m "helemaal op maat maken". Je kan gewoon overal uit kiezen. Lange zweetbladen, of juist korte, kleur, leersoort enz.
Ik hoor ook wisselende verhalen. Dus ben toch wel een beetje benauwd geworden. Mijn paard heeft gewoon een goed zadel nodig ivm met z'n aparte rug. Maar tot nu toe heb ik nog niet echt problemen opgemerkt. Maar ik hou t wel in de gaten!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:57

Tja, geen persoonlijke ervating met de zadels van Hulzebos, maar een vriendin van me had een van de eerst "eigen gemaakte"zadels van hun.
Tot ze het zadel na lieten kijken het en gewoon een jc boom bleek te zijn met een stukje leer met de stempel hulzebos erin............

Ik ben zelf weg van Daaleman, heb er zelf ook 2 van.
Al hoewel ik de laatste tijd daar ook mindere verhalen over hoor.

Het is maar net wat je ligt, maar ik moet zeggen dat Daaleman hier op bokt beter uit de verf komt dan hulzebos, zoek maar eens in oude topics !

Succes ermee

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:50

Vriendinnetje van mij heeft sinds 2 maanden een Hulzebos.
Zij is er helemaal happy mee, zadel past heel erg netjes op haar paard, hele zachte kussens eronder.
2 weken terug ben ik er eens opgestapt, ik ij altijd boomloos, moet zeggen dat ik nog nooit zo lekker op een engels zadel heb gezeten! Hele fijne kniewrongen, je zit echt in het zadel.
Ik wist ook helemaal niet dat er nog aardig wat mensen niet tevreden zijn over hun hulzebos, ze kosten toch zat geld..

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:05

Citaat:
Laat die hulsebos anders gewoon komen en neem iemand met ervaring mee.
Dus bijvoorbeeld je instructise.
En vertrouw niet op het woord van meneer hulsebos maar op je instructrise.
Zo doe ik het ook altijd en is altijd nog goed gekomen.

Maar ook een instructrice kan aan de buitenkant niet zien hoe het zadel er aan de binnenkant uitziet, en daar zit met hulsebos nu net het probleem.

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:36

[/quote="germie"]
Mooi zadel hoor. Maar heb je ook een foto van de onderkant? Ben wel benieuwd naar hoe de kussens er uit zien. Als het te smal is voor jouw paard, dan is het misschien voor veel meer paarden te smal.[/quote]

de kussens zijn 2 maanden geleden helemaal verbouwd door mr hulsebos zelf.
terwijl een maand daarvoor er ook al iemand van hulsebos op stal was en die heeft er niets van gezecht

het was dat ik er zelf mee kwam
het model zadel( gehele pasvorm) licht niet goed op mijn paard

gelukkig weet ik nu heel goed waar ik op moet letten want zo op het eerste gezicht lag het zadel best altans dat dacht ik

kussens zijn net aan
hij draagt niet onder het zweetblat (de kussens)
licht veel te veel achterover waardoor het zwaar op zijn lendenen drukt
en het is het krap van vooren

er moet teveel aan gebeuren om hem passent te krijgen en dan gaat de kwalietijd achteruit

ik vind het wel onwijz poedersuiker
want ik ben er gek op het zadel hij zit zo vrezelijk lekker en ik vind hem heel erg mooi maarja

en ps mijn paard is 1.77 hoog en heeft een postuur van een kleine tank
dus ik denk dat het zadel best op andere past en er kan altijd wat verandert worden maar bij mij moet er gewoon teveel gebeuren

VOOR MIJ NOOID MEER EEN HULSEBOS IK HEB TEVEEL SLECHTE ERVARINGEN MEEGEMAAKT EN GEHOORD

HET LIJKT ALLEMAAL ZO MOOI TE LIGGEN MAAR HO MAAR NIET ALTIJD

groetjes vanja

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:24

Bij mij op stal zijn ze helemaal gek van Hulsebos. Ik heb er een aantal keren mee gereden en idd het zit geweldig. Daaleman heb ik ook een tijdje mee gereden, die vond ik vooral erg zwaar en stug. Ik zelf heb een Prestige en dat vind ik toch het fijnst.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:31

Ik heb alles van Hulsebos (zadels, hoofdstellen, singels en halster) Ik heb 3 Hulsebos zadels en ik ben er helemaal happy mee! Passen perfect op mijn paard. Ik heb een zwarte dressuur, een bruine dressuur (precies die van Vinnie) en een zwart springzadel. Zitten allemaal heerlijk en ik vind ook dat ze een goede service hebben. De 3 hoofdstellen zijn ook prachtoig, weinig onderhoud en heel erg soepel. ook mijn halster ziet er nog piekfijn uit terwijl hij er elke dag mee in de wei loopt en rolt.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:14

In 1 woord: ik heb een superzadel van Hulsebos!!
Meer kan ik er niet over zeggen!
Op maat gemaakt van mijn pony, en omdat mijn pony zadeldwang heeft zijn de drukpunten van het zadel aangepast, het zit als een huis, en ik ben weer gelukkig met mijn pony, dankzij hulsebos!!
En bij mij is het zadel dus WEL echt aangemeten, zowel op mij als op mijn pony.
Het type dat ik heb is: Ultimate II met de extra brede boom.
succes met jullie keuzes!
Ook voor mijn volgende paard wil ik zo'n zadel!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:19

Totdat over een jaar de problemen komen, want die komen gegarandeerd. Het binnenwerk van het zadel is niet goed. Maar ach, als je pony/paard koppig is of niet meer zo fijn is in het rijden dan kan nog altijd de zweep erover

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:26

curly2day schreef:
Tja, geen persoonlijke ervating met de zadels van Hulzebos, maar een vriendin van me had een van de eerst "eigen gemaakte"zadels van hun.
Tot ze het zadel na lieten kijken het en gewoon een jc boom bleek te zijn met een stukje leer met de stempel hulzebos erin............

Ik ben zelf weg van Daaleman, heb er zelf ook 2 van.
Al hoewel ik de laatste tijd daar ook mindere verhalen over hoor.

Het is maar net wat je ligt, maar ik moet zeggen dat Daaleman hier op bokt beter uit de verf komt dan hulzebos, zoek maar eens in oude topics !

Succes ermee

Hi hi, ik wilde, toen ik het topic zag, al gaan typen, maar je was me voor
Bij ons heeft hij inderdaad een JC zadelboom gepakt en zijn eigen stempel erin gezet. Wij waren wel een van de eersten die van Hulsebos een zadel kochten en ik denk dat de kwaliteit beter is geworden.

Toen wij vorig jaar een nieuw zadel moesten, omdat ons (JC) hulseboszadel ineens de boom gebroken was hebben we geiinformeerd bij Hulsebos en Daaleman.
Bij Daaleman konden we gelijk terrecht, werden erg proffecioneel geholpen. Bij Hulsebos moesten we lang wachten voor we langs konden komen, de prijzen van een Daaleman liggen lager.
Kortom we hebben een nieuw zadel aan laten meten door Daaleman en zijn er nog steeds erg tevreden over.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:32

cornelie schreef:
Totdat over een jaar de problemen komen, want die komen gegarandeerd. Het binnenwerk van het zadel is niet goed. Maar ach, als je pony/paard koppig is of niet meer zo fijn is in het rijden dan kan nog altijd de zweep erover

Cornelie, ik vind dit nogal flauw van je.
Ik heb al 5 jaar een Hulsebos en dat ligt prima. Ik heb hem regelmatig laten nakijken ,vorig jaar is hij nog uitgebreidt gereviseerd, de boom moest wijder.

Dit is nu al je derde berichtje over de inhoud van een Hulsebos zadel.

Wellicht heb je te maken gehad met een maandagochtend modelletje.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:33

Ik hoop dat je net als mij en de vorige eigenaren van mijn daalemanzadel er ook 25 jaar van kan genieten.
Ik heb er lang plezier van gehad.
Hij lag goed en zag er lang goed uit.
Nu is hij helaas op, en daar baal ik nogsteeds van.

Maar ja ach, wat kun je anders verwachten van een zadel van 25 jaar oud?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:40

Ik heb zelfs een Daaleman van 40+ jaar oud!
Hij past niet, dus daarom gebruik ik 'm niet, maar er mankeert technisch niks aan!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:47

Nee, geen maandagmorgen modelletje.
In het zadel zelf zit een probleem waardoor er uiteindelijk een zeer klein draagvlak ontstaat. Dus juist als bij gebruik de kussens zich wat gaan zetten. Dit is bij alle hulsebos zadels zo. Dit is ons getoond bij een opengesneden hulsebos zadel. De veren in het zadel maken een te kleine hoek, daardoor dragen de veren niet volledig maar op een kleiner vlak. En dit komt dan weer op de rug van het paard. En ook een diepe zit komt helaas de pasvorm niet ten goede. Dit is bekend bij de makers maar men doet er niks aan omdat de consument graag een bepaald type zadel wil. Ik raad je echt aan om eens in dit zadel te kijken als je de kans krijgt. De buitenkant is verder prima

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:07

ik ben toch ookal aan mijn 2e bezig en had ook geen problemen jah had

want nu is het gewoon onwijz poedersuiker zijn hele rug is nu onwijz gevoellig en dat was zeker niet zo

en maatwerk jah jah
hoe kan het dan dat mijn hulsebos in een half jaar al 2 keer is verbouwd en dat hij nu helemaal poedersuiker licht het zadel is een half jaar oud

dat mag dus echt niet hoor

over het model en leer enzo echt geweldig maarjah hij moet wel passen
ik heb ook alles van ze
2 hoofdstellen
zingel

en als je denkt dat jou zadel wel goed licht laat er maar eens naar kijken door iemand die niet voor hb werkt en kijk dan maar of je nog tevreden bent

ik was ookalweer 6 jaar klant en heb verschillende mensen ook al een hb aangesmeerd maar daar heb ik spijt van 3 daarvan hebben problemen met hb

en ik riep steeds van nee hoor ik heb geen problemen ik ben heel erg tevreden over hb nou nu niet meer
Laatst bijgewerkt door vannie op 12-07-05 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:13

Voor wat 't waard is: ik rijd nu 2 jaar op mijn Hulsebos zadel en 't bevalt prima: zowel mijn zitvlak is tevreden als de rug van mijn paard.