Met de trailer weg, transportbeschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Met de trailer weg, transportbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:19

Zijn van die 3-in-1 beschermers dan warmer als (bont) gevoerde transportbeschermers tot over de knieen Als dat zo is ga ik maar met transportbeschemers rijden

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:43

Ik dacht bij gewone (rij)beschermers meer aan Eskadrons etc en daaronder wordt het echt gloeiendheet hoor. Met die drie-in-een-dingen heb ik geen ervaring.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:46

helemaal niks het paard blijft heel rustig staan in de trailer zet geen pas. Heb 1x beschermers omgedaan toen kon ik hem 2 weken op rust zetten die dingen komen er bij mijn paard nooit meer om...lijkt me ook niet lekker zitten met dit warme weer. echte zware blesures voorkomen ze ook niet en ik denk dat ze beter 1x hun benen kunnen stoten dan leren ze er van en dan weten ze dat ze dat de volgende keer niet moeten doen......maar dat vind ik.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:32

mijn transportbesschermers zijn al behoorlijk oud.
Dus daar zit niet veel voering meer in en transportbeschermers ademen meer als pees beschermers.

Mijn paard staat wel rustig in de trailer en ik weet dat ik de ergere verwondingen toch niet kan voorkomen, maar de kleine plekjes wel.
Liever mijn beschermer kapot dan mijn paard.

(als je paard raar gaat doen van die dingen is het wel anders vind ik)

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 23:05

Applelove schreef:
echte zware blesures voorkomen ze ook niet en ik denk dat ze beter 1x hun benen kunnen stoten dan leren ze er van en dan weten ze dat ze dat de volgende keer niet moeten doen......maar dat vind ik.

Ben het hier niet mee eens! Mijn paard is al vaak met echte blessures van de trailer afgekomen en met de beschermers om staat ze niet meer kreupel. ze heeft vaak zat dr benen hard gestoten gewoon tot bloedens toe maar dat heeft helemaal niets geholpen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 08:38

Pannie schreef:
Applelove schreef:
echte zware blesures voorkomen ze ook niet en ik denk dat ze beter 1x hun benen kunnen stoten dan leren ze er van en dan weten ze dat ze dat de volgende keer niet moeten doen......maar dat vind ik.

Ben het hier niet mee eens! Mijn paard is al vaak met echte blessures van de trailer afgekomen en met de beschermers om staat ze niet meer kreupel. ze heeft vaak zat dr benen hard gestoten gewoon tot bloedens toe maar dat heeft helemaal niets geholpen!

Ik weet niet wat jij dan uitspookt met die trailer, maar als je paard regelmatig met verwondingen van de trailer komt, doe je iets grondig fout!
Ik rijdt al 15 jaar met paarden rond, daarbij ben ik best wel eens genoodzaakt geweest tot lomp rijgedrag (met "dank" aan de medeweggebruikers) maar dat heeft nog nooit tot verwondingen geleid. Ik zet mijn paard altijd bloot op de wagen, ook als ze ijzers had en dat heeft nooit problemen opgeleverd. Ook van mede-NVVR leden weet ik dat die bloot op de wagen staan, vaak meegaan en nooit iets mankeren.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 09:50

Ik heb mijn twee pony's zonder tussenschot en zonder bescherming in de trailer. Nog nooit geen problemen gehad. Nou gaat het laden en lossen ook gewoon rustig en soepel en hoef ik mij ook geen zorgen te maken dat ze naast de klep stappen. Dat is ook een kwestie van opvoeden (rustig wachten bij het lossen)
Vandeweeek zat ik op het wedstrijd terrein eens te kijken bij mensen die hun paard van die leren transportbeschermers om deden. Het paard vond dat zo vervelend zitten dat hij in een soort van hanetred ging lopen en bij het laden zo constand naast de klep stapte. Dat deed meer kwaad als goed denk ik dan maar.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 10:31

Ik kon voor mijn A-tje nergens transportbeschermers vinden, dus die heeft ook vaak genoeg zónder op de trailer gestaan. Eigenlijk is dat altijd goed gegaan. Sinds kort heb ik ze wel en gebruik ze ook gewoon, vind het een iets prettiger gevoel.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 10:31

Ik ben een miep op dat vlak Als ik ergens naartoe rijd met Mush is het 9/10 keer naar de manège, dat is een ritje van 13 km. Ze krijgt dan onderlappen met bandages, springschoenen, transportbeschermers, een staartbeschermer en een deken (vliegendeken of winterdeken, hangt van het seizoen af) om. Memuska durft nogal eens enthouisiast uit/naast de trailer springen, en ik prefereer een kapotte transportbeschermer boven een kapot been

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:17

IK doe het altijd, mijn pony heeft zich meer dan 1 keer verwond in de trailer en ik word er af en toe helemaal gek van. Ik denk dat mijn beschermers al 3 keer kapot zijn gegaan en heb nu hoge transportbeschermers. Ik doe ze dan ook altijd om.

kingstons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:23

Mijn paard trapt naar beschermers achter, dus ik doe voor gewoon peesbeschermers om en achter helemaal niks.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:25

voor de mensen die klagen dat transportbeschermers afzakken: ooit over bandages nagedacht? Hoge vilten (of andere) lappen en bandageren van knie/sprong tot de kroonrand.
Zo doe ik het altijd. Nooit problemen met afzakken of overhitte benen. Zo gingen ook altijd de paarden van mn werk op transport naar Amerika en werkte super.
Ok, het kost even tijd, maar dan heb je ook wat.

Die van mij staan dus altijd in bandages op de trailer, ze zullen maar 1x schrikken met laden en naast de klep springen, ik moet er niet aan denken als ze met blote benen staan.

Daarnaast heeft mn grote nog rondom springschoenen, maar hij is dan soms ook de lompheid zelf

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 14:57

ik zou het gewoon altijd doen.. die dingen hebben ze niet voor niks uitgevonden

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 15:00

Noukie schreef:
voor de mensen die klagen dat transportbeschermers afzakken: ooit over bandages nagedacht? Hoge vilten (of andere) lappen en bandageren van knie/sprong tot de kroonrand.
Zo doe ik het altijd. Nooit problemen met afzakken of overhitte benen. Zo gingen ook altijd de paarden van mn werk op transport naar Amerika en werkte super.
Ok, het kost even tijd, maar dan heb je ook wat.

Die van mij staan dus altijd in bandages op de trailer, ze zullen maar 1x schrikken met laden en naast de klep springen, ik moet er niet aan denken als ze met blote benen staan.

Daarnaast heeft mn grote nog rondom springschoenen, maar hij is dan soms ook de lompheid zelf

ik doe idd ook precies hetzelfde.. 4 springschoenen en verder dikke onderlappen met bandages !
werkt perfect en het zakt niet af.. het kost wel wat tijd.. maar dat moet je er maar voor over hebben.. Ik heb trouwens geen andere keus omdat mijn paard te lange benen heeft en geen enkele transport beschermers passen.. Maar als ik zou kunnen kiezen zou ik weer voor de bandages gaan

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 20:20

ikke schreef:
ikke schreef:
Ik weet niet wat jij dan uitspookt met die trailer, maar als je paard
regelmatig
met verwondingen van de trailer komt, doe je iets grondig fout!
Ik rijdt al 15 jaar met paarden rond, daarbij ben ik best wel eens genoodzaakt geweest tot lomp rijgedrag (met "dank" aan de medeweggebruikers) maar dat heeft nog nooit tot verwondingen geleid. Ik zet mijn paard altijd bloot op de wagen, ook als ze ijzers had en dat heeft nooit problemen opgeleverd. Ook van mede-NVVR leden weet ik dat die bloot op de wagen staan, vaak meegaan en nooit iets mankeren.

Ik spook helemaal nix uit. Mijn paard kan gewoon slecht haar evenwicht vinden, hoe zacht of hoe hard we ook rijden...in de bocht naar rechts valt ze bijna om en gaat daarbij op dr eigen voeten staan. Daar kunnen wij helemaal niets aan veranderen