Als dat zo is ga ik maar met transportbeschemers rijden
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Als dat zo is ga ik maar met transportbeschemers rijden

Applelove schreef:echte zware blesures voorkomen ze ook niet en ik denk dat ze beter 1x hun benen kunnen stoten dan leren ze er van en dan weten ze dat ze dat de volgende keer niet moeten doen......maar dat vind ik.
Pannie schreef:Applelove schreef:echte zware blesures voorkomen ze ook niet en ik denk dat ze beter 1x hun benen kunnen stoten dan leren ze er van en dan weten ze dat ze dat de volgende keer niet moeten doen......maar dat vind ik.
Ben het hier niet mee eens! Mijn paard is al vaak met echte blessures van de trailer afgekomen en met de beschermers om staat ze niet meer kreupel. ze heeft vaak zat dr benen hard gestoten gewoon tot bloedens toe maar dat heeft helemaal niets geholpen!
Als ik ergens naartoe rijd met Mush is het 9/10 keer naar de manège, dat is een ritje van 13 km. Ze krijgt dan onderlappen met bandages, springschoenen, transportbeschermers, een staartbeschermer en een deken (vliegendeken of winterdeken, hangt van het seizoen af) om. Memuska durft nogal eens enthouisiast uit/naast de trailer springen, en ik prefereer een kapotte transportbeschermer boven een kapot been
die dingen hebben ze niet voor niks uitgevonden Noukie schreef:voor de mensen die klagen dat transportbeschermers afzakken: ooit over bandages nagedacht? Hoge vilten (of andere) lappen en bandageren van knie/sprong tot de kroonrand.
Zo doe ik het altijd. Nooit problemen met afzakken of overhitte benen. Zo gingen ook altijd de paarden van mn werk op transport naar Amerika en werkte super.
Ok, het kost even tijd, maar dan heb je ook wat.
Die van mij staan dus altijd in bandages op de trailer, ze zullen maar 1x schrikken met laden en naast de klep springen, ik moet er niet aan denken als ze met blote benen staan.
Daarnaast heeft mn grote nog rondom springschoenen, maar hij is dan soms ook de lompheid zelf
ikke schreef:ikke schreef:Ik weet niet wat jij dan uitspookt met die trailer, maar als je paard
regelmatig met verwondingen van de trailer komt, doe je iets grondig fout!
Ik rijdt al 15 jaar met paarden rond, daarbij ben ik best wel eens genoodzaakt geweest tot lomp rijgedrag (met "dank" aan de medeweggebruikers) maar dat heeft nog nooit tot verwondingen geleid. Ik zet mijn paard altijd bloot op de wagen, ook als ze ijzers had en dat heeft nooit problemen opgeleverd. Ook van mede-NVVR leden weet ik dat die bloot op de wagen staan, vaak meegaan en nooit iets mankeren.
Ik spook helemaal nix uit. Mijn paard kan gewoon slecht haar evenwicht vinden, hoe zacht of hoe hard we ook rijden...in de bocht naar rechts valt ze bijna om en gaat daarbij op dr eigen voeten staan. Daar kunnen wij helemaal niets aan veranderen