Wie doet Sportklas opleiding van DeurneSchool???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Re: Wie doet Sportklas opleiding van DeurneSchool???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:53

Niet slecht? Geen weidegang, alleen maar trainen, weekenden niks en dan maandags weer aan de slag. Ook losgooien etc is niet mogelijk. En na de lessen stalbandages om omdat er niet genoeg tijd is voor de naverzorging. Ik kan dat geen prettige omgeving noemen voor een paard.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:24

Maar zo gaat het helaas ook vaak bij de stallen waar je terecht komt (hoopt te komen) als de opleiding is afgerond. Weidegang vervangen door de stapmolen, alles op ijzers en geschoren onder een deken, veel krachtvoer en weinig ruwvoer, dat is hoe de meeste sportpaarden tegenwoordig worden gehouden. Overigens is mijn indruk dat de meesten uit Deurne uiteindelijk als stalknecht eindigen, met een beetje geluk mag je nog een jong beestje inrijden (en de klappen dus opvangen) en de rest van de dag dus strontscheppen en aanvegen. Echt talent (de Masterclass) komt tuurlijk wel goed terecht, maar dat was ook zonder Deurne wel gebeurd (of heeft dat meer met hun pappies te maken?).
In ieder geval veel succes en laat je niet ontmoedigen door dit geheel ongevraagde negatieve commentaar.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:09

cornelie schreef:
Niet slecht? Geen weidegang, alleen maar trainen, weekenden niks en dan maandags weer aan de slag. Ook losgooien etc is niet mogelijk. En na de lessen stalbandages om omdat er niet genoeg tijd is voor de naverzorging. Ik kan dat geen prettige omgeving noemen voor een paard.

kijk eens naar 8 van de 10 trainingsstallen?! daar hebben ze bijna geen weidegang! En losgooien is e rmeestal 1 x in de 3 weken maar bij!!
Er is tegenwoordig genoeg tijd voor de naverzorging dus dat is onzin!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:47

Cornelie:
Het is absoluut duidelijk dat je helemaal geen idee heb van wat er op Deurne daad werkelijk afspeeld. De paarden worden echt goed verzorgt en in het weekend staan ze echt niet stil. Alle paarden komen ook in het weekend een uur per dag buiten (aan de hand wandelen/longeren/stapmolen) Ook in het weekend worden de stallen opgestrooit. De trainingen/lessen zijn erg afwisselend. Om even een voorbeeld te geven: dressuur/springen/longeren/condietietraining op de renbaan/crosstraining. Menig paard in Nederland zou wensen dat hij zoveel aandacht krijgt als een paard dat van een Deurnestudent is. De paarden komen ongeveer 3 tot 4 uur in de hand en dus uit z´n stal (training/stapmolen/verzorgen/wandelen/als onderdeel van de lessen). Nee, er is geen mogelijkheid om de paarden los te gooien of ze op het land te zetten, maar dat word op allerlei manieren gecompenseerd. Studenten krijgen voldoende tijd na de les om de paarden na te verzorgen. Dat de paarden na de lessen in de stalbandages worden gezet omdat er te weinig tijd is, is de grootste bullshit die er is. Mooier nog, ik ben er heilig van overtuigd dat menig paard van de gemiddelde paardenhouder/eigenaar lange na breed niet zo veel aandacht krijgt als een paard dat op Deurne staat. Alle paarden woorden nouwlettend in het oog gehouden en dat is dan ook mogelijk omdat je van ´s morgens half 7 tot ´s avond´s half 7 op school bent en daarna nemen de studenten die nachtdienst hebben het over. De paarden worden dus ook ´s nachts om de 2 a 3 uur nagelopen.

Conclusie: Het paard van een deurnestudent heeft het eigenlijk gewoon verschrikkelijk goed!

Knavia:
Bijna alle studenten die af gestudeerd zijn komen op goede stallen terecht waar ze leuk werk kunnen doen zoals het rijden van jonge paarden, ze op wedstrijden uit brengen en lessen geven. Natuurlijk zullen de stallen gemest en het pad aangeveegt moeten worden, maar daar kies je voor als je dit vak in gaat. Helaas mest het paard nog steeds niet zijn eigen stal uit, dus zal het door het personeel op de stal gedaan moeten worden (ook afgestudeerd masterclassers moeten af en toe een stalletje mesten en hun zooi opvegen)

Over dat de paarden niet goed gevoerd worden is ook onzin. De paarden krijgen meer dan genoeg ruwvoer en hebben de hele dag door lekker wat te knabbelen omdat ze op een dik strobed staan. Ze krijgen gewoon een basisbrok waarvan niet te veel en niet te weinig.

Zo, en dat was de ZOVEELSTE poging om een hoop onzin/fabeltjes/bullshit over Deurne de wereld uit te helpen.

P.S. ik ben ex-deurnestudent, dus je kan aan nemen dat het echt zo is.

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:58

Ow, ja... Kanvia:
Niet alle studenten krijgen alles van hun pappies voorgeschotelt hoor! Er zijn er ook bij die keihard gewerkt hebben om geld te verdienen om daarvan dan de opleiding te kunnen bekostigen...

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:04

ja, daar ben ik weer. Ik moet nog even dit kwijt en dan ben ik uitgeraasd... Ik krijg -neigingen van iedereen die denkt wat over deurne te vertellen en eigenlijk helemaal niet weten wat er nou echt gebeurt op de opleiding. Dus bij deze verzoek ik iedereen die denkt wat te weten en nooit Deurne langere tijd gezien/ervaren hebben, hun comentaar voor zich te houden!!

ik ben echt PIST

sorry voor eventuele schrijffouten: dislexie

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:48

Ik denk dat er teveel mensen op M-nivo aan Deurne beginnen en verwachten als lichte tour ruiter af te studeren, en dat er dan rijen sponsors staan om ze van toppaarden te voorzien.
Helaas no go.
Als je kijkt naar het (jong) talent dat goed scoort blijken dit toch vaak kinderen van (ex-)topruiters of geldschieters te zijn. Zie de familie Van Baalen, Bartels, Raaijmakers en Voorn. En dan Willempie Greve met z'n pa die toch ook al in het wereldje zat. Bij Anky denk ik ook altijd aan het Bouwbedrijf Van Grunsven.
Natuurlijk kom je er niet zonder talent, en hebben ze allemaal wel eens een stalletje gemest (alhoewel, van minstens één heb ik hier m'n twijfels over) maar een ingang in de vorm van een familielid die het al gemaakt heeft of een suikeroompje is best wel handig.
En daar is niets mis mee, paardensport is nu eenmaal geen voetballen en goed materiaal kost geld en goede begeleiding ook. Als dat mee zit en je hebt talent en doorzettingvermogen (onderschat het laatste niet) dan maak je een kans.
Ik zit hard te denken of ik nog een (sub)topper ken die in een rijtjeshuis is opgegroeid, maar schiet me zo niets te binnen.......

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:13

Suzanne_18 schreef:
Cornelie:
Het is absoluut duidelijk dat je helemaal geen idee heb van wat er op Deurne daad werkelijk afspeeld. De paarden worden echt goed verzorgt en in het weekend staan ze echt niet stil. Alle paarden komen ook in het weekend een uur per dag buiten (aan de hand wandelen/longeren/stapmolen) Ook in het weekend worden de stallen opgestrooit. De trainingen/lessen zijn erg afwisselend. Om even een voorbeeld te geven: dressuur/springen/longeren/condietietraining op de renbaan/crosstraining. Menig paard in Nederland zou wensen dat hij zoveel aandacht krijgt als een paard dat van een Deurnestudent is. De paarden komen ongeveer 3 tot 4 uur in de hand en dus uit z´n stal (training/stapmolen/verzorgen/wandelen/als onderdeel van de lessen). Nee, er is geen mogelijkheid om de paarden los te gooien of ze op het land te zetten, maar dat word op allerlei manieren gecompenseerd. Studenten krijgen voldoende tijd na de les om de paarden na te verzorgen. Dat de paarden na de lessen in de stalbandages worden gezet omdat er te weinig tijd is, is de grootste bullshit die er is. Mooier nog, ik ben er heilig van overtuigd dat menig paard van de gemiddelde paardenhouder/eigenaar lange na breed niet zo veel aandacht krijgt als een paard dat op Deurne staat. Alle paarden woorden nouwlettend in het oog gehouden en dat is dan ook mogelijk omdat je van ´s morgens half 7 tot ´s avond´s half 7 op school bent en daarna nemen de studenten die nachtdienst hebben het over. De paarden worden dus ook ´s nachts om de 2 a 3 uur nagelopen.

Conclusie: Het paard van een deurnestudent heeft het eigenlijk gewoon verschrikkelijk goed!

Knavia:
Bijna alle studenten die af gestudeerd zijn komen op goede stallen terecht waar ze leuk werk kunnen doen zoals het rijden van jonge paarden, ze op wedstrijden uit brengen en lessen geven. Natuurlijk zullen de stallen gemest en het pad aangeveegt moeten worden, maar daar kies je voor als je dit vak in gaat. Helaas mest het paard nog steeds niet zijn eigen stal uit, dus zal het door het personeel op de stal gedaan moeten worden (ook afgestudeerd masterclassers moeten af en toe een stalletje mesten en hun zooi opvegen)

Over dat de paarden niet goed gevoerd worden is ook onzin. De paarden krijgen meer dan genoeg ruwvoer en hebben de hele dag door lekker wat te knabbelen omdat ze op een dik strobed staan. Ze krijgen gewoon een basisbrok waarvan niet te veel en niet te weinig.

Zo, en dat was de ZOVEELSTE poging om een hoop onzin/fabeltjes/bullshit over Deurne de wereld uit te helpen.

P.S. ik ben ex-deurnestudent, dus je kan aan nemen dat het echt zo is.

ik zit nu in deurne, en ben het hier volkomen mee eens