Pony wil NIET gevangen worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Re: Pony wil NIET gevangen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:45

handje bx in een schepje
in een hoekje gaan zitten (op het halster)
en rammele maar andere paarden weg jagen en wachten op je pony
mij truck (heer origineel *ahum*)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:52

yes!! ik ben niet de enige met een weide monster!
de c pony van mij flinkt dit ook. erg onhandig als je les moet geven en je lespony vertikt het te komen. de laatste keer hebben we met 3 man sterk anderhalf uur achter haar aan gelopen. alle 3 verspreiden over het land en er domweg steeds achetraan lopen tot ze in een stuk van een ander kwam, die het overnam. en werkelijk waar, ze bleef anderhalf uur continue galloperen en draven, uithoudingsvermogen om jaloers van te worden.

probleem is nu "opgelost"dat de pony in de bak staat tot de lessen zijn geweest, en pas daarna mag ze in de wei.
anders blijf je er elke dag achteraan lopen.
gewoon sávonds pakken is trouwens geen probleem raar beest. maar op die momenten vervloekte ik haar, je kunt niets anders doen dan doorgaan, want anders wint ze het. maar met 30 graden anderhalf uur lopen is zeer zeer vermoeiend en niet bevordelijk voor de relatie met je pony.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:18

die van mij wil ´s avonds ook wel dan gaat iedereen en dan wil ze niet achter blijven..
zolang ze geen maatje heeft om mee te rennen komt ze rustig op me af gedraafd
maar als me vrouw een maatje heeft ziet ze het ook als een spelletje

dan staat ze heel dichtbij je maar achter een paard ga je naar links gaat zei rechts ga je rechts gaat zei links etc.

best slim dus dan loop je gewoon rondjes als je tijd hebt heel leuk..
maar als je geen tijd hebt stront vervelend..
ik ga vragen of ik een stukje mag afzetten ..

jullie horen het nog morgen ga ik testen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 23:48

sammylover schreef:
handje bx in een schepje
in een hoekje gaan zitten (op het halster)
en rammele maar andere paarden weg jagen en wachten op je pony
mij truck (heer origineel *ahum*)

Dit is dis levensgevaarlijk. NOOIT met voer een wei ingaan waar meerdere paarden staan. Als je al wat meehebt, dan moet je het gewoon in je zak verbergen en alleen tevoorschijn toveren als je vlak bij je eigen pony bent! Zorg dat het iets is wat hij in een paar hapjes kan verorberen voordat andere paarden iets in de gaten hebben.
Ik heb hele erge dingen gezien met paarden die andere paarden slaan uit jaloezie en mensen aanvallen, of mensen die tussen slaande paarden komen! Een pony verslikte zich eens omdat hij net een trap kreeg toen hij aan het eten was. Gelukkig kon hij het ophoesten.
De voertruuk gaat alleen op als een pony alleen staat...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 09:15

Ik ken het probleem ook wel. Ik zorg gewoon dat ik ook regelmatig het land in ga om alleen wat lekkers te brengen. Ik weet niet of je wel eens mest ruimt in het weiland, maar zo'n kruiwagen vol mest trekt ook de aandacht. My Way ergert zich dood als ik niet reageer als hij aan de kruiwagen staat te plukken en gaat vervolgens alles doen om mijn aandacht te trekken (inclusief een volle wagen mest omgooien.. )

gewoon vanalles gaan doen in dat weiland, andere paarden aaien en niet direct op hem aflopen. Als je hem eruit haalt, niet altijd gaan rijden, maar ga ook eens poetsen of iets anders doen waar jullie beiden plezier in hebben...

veel succes, die van mij komt in ieder geval aangedraaft tegenwoordig

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 09:36

Jeej ik ben ook niet meer de enige met dit probleem :p

Mijn Chanel was ook zo'n kreng. Die staat samen met een grote kudde in een enorm land, en is niet te vangen.
Hij zorgde dat hij altijd mintens 5 meter van je vandaan was, en kwam ook echt niet dichterbij.
Eten werkte niet, als je een land vol gras heb ga je je niet laten vangen voor zown stomme appel :p, het enige wat werkte was alle andere ponys in een ander landje zetten, 1 voor 1, en dan even weglopen en dan stond Chanel bij het hek t wachten om ook naar t andere landje te gaan.
Ook werkte het om met meerdere mensen en een lang touw het land in te gaan en Chanel in een hoekje te drijven, eenmaal 'opgesloten' gaf ie het op en kon je hem zo pakken.
Uiteindelijk heb ik het opgelost door hem met halster op t land te gooien, heel scheinheilig het land in te gaan, andere paardjes aaien, appeltjes geven, beetje doelloos door de kudde te lopen en als Chanel dan (per ongeluk) vlakbij was, met een sprong naar het halster toe en dan had ik hem. Dan liet ik hem weer los en ging ik hem aaien, hij kreeg een appel en dan liep ik weer resoluut van hem weg. Na een tijdje kon ik hem zo pakken, maar ik was wel de enige. Maar bij Chanel was het toch wel een spelletje, als je hem eenmaal aangeraakt had, waar dan ook, dan gaf ie zich over, hij rend ook absoluut niet weg als je hem aanraakt en hij zal nooit in zijn leven bijten of schoppen.. Weet ook niet waarom hij zo deed, rijden vondt ie volgens mij hartstikke leuk, we reden altijd buiten, zonder zadel en soms zonder hoofdstel, en hij was altijd vrolijk en blij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:17

lowara schreef:
yes!! ik ben niet de enige met een weide monster!
de c pony van mij flinkt dit ook. erg onhandig als je les moet geven en je lespony vertikt het te komen. de laatste keer hebben we met 3 man sterk anderhalf uur achter haar aan gelopen. alle 3 verspreiden over het land en er domweg steeds achetraan lopen tot ze in een stuk van een ander kwam, die het overnam. en werkelijk waar, ze bleef anderhalf uur continue galloperen en draven, uithoudingsvermogen om jaloers van te worden.

Ik heb het geluk dat als ik de draad van de wei open doe,alle paarden in gallop of draf eruit gaan en zo hard mogelijk naar de stal rennen,dan ineens op de handrem gaan om de stal in te lopen Maar dit is geen optie omdat altijd te doen,want dan staan altijd meteen alle paarden op de stal,en het is een heel karwei om die weer terug op de wei te zetten,op de pony na dan..

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:40

ik ben vandaag geweest.. ze kwam niet dus heb het moeten opgeven

naja morgen weer een dag ..
heel veel mensen hebben dit probleem blijkbaar lees ik hier wel

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 06:19

Ik had ook een merrie die zich niet liet vangen. Ik mocht haar op d'r schouder aaien en daarna draaide ze zich om en liep ze gewoon weg.
Na een tijdje ben ik elke dag met een appel ( of iets anders wat ze erg lekker vond ) naar het land gegaan, eerst maar lokken. Dan pakte ze de appel aan en dan ging ik gewoon weer weg. Na een tijdje kreeg ze in de gaten dat ik een appel had. Ze vond de appel zo ernorm lekker dat ze na een paar weken alleen nog maar met de appel bezig was en na een tijdje kon ik haar gewoon pakken. Ze had wel altijd haar halster om in het land.
Bij haar lukte het ook niet om een draad te spannen in het land en haar op te sluiten, dan sprong ze er gewoon overheen.
Nou succes ermee.