Paard 's nachts buiten laten of binnen zetten bij regen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: Paard 's nachts buiten laten of binnen zetten bij regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:48

ik zou het liefst mijn paard buiten laten maar de wei kan het niet aan dus staan ze een paar dagen binnen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:15

Mijn paard staat overdag gewoon op het land zonder schuilstal, weer of geen weer. 's avonds staat ze in een paddock met schuilstal, maar ze durft de schuilstal niet in (moet ze door plastic flappen heen lopen ) Dus dan staat ze ook altijd buiten. En s' nachts staat ze weer in een andere paddock, zonder schuilstal, en met wat regen blihft ze daar gewoon in staan, maar als het echt aan een stuk door hard regent dan gaat ze in een box 's nachts. Hele harde regen houdt ze helemaal niet van, en ze krijgt het ook snel koud, dus dan liever even naar binnen.

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:18

gewoon lekker buiten laten staan! een paard kan er heus wel tegen en als hij met een paar andere paarden buiten staat zoeken ze elkaar meestal wel op om als het ware te gaan schuilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:19

Mijn paardjes staan nu met een schuilstal buiten.

Als er overdag vliegen en dazen zitten, staan ze de hele tijd op stal

Is het kouder, zodat er geen dazen zitten, zo ook met regen, staan ze lekker buiten.

Maar ook in April, toen er nog geen dazen zaten, bleven ze ook buiten staan, hoe hard het ook regende.
Dus ik heb de conclusie gemaakt dat wij het erger vinden dan hun

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:23

Mijn paard waar ik ook fanatiek mee rij blijft ook lekker gewoon buiten hoor!..
Heeft ook geen schuilstal maar zo erg als wij denken vinden ze het helemaal niet hoor!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:45

Mijn pony's blijven ook dag en nacht buiten, ze vinden het helemaal niet erg. Ze willen zelfs liever buiten zijn dan op stal. Ook als het stortregent. Ze gaan gewoon met hun kont naar de regen staan en verder met grazen.

Vanmiddag kwam ik bij de wei en toen lag 1 van mijn pony's te slapen in de wei, dus hij zal nog wel een droogplekje hebben kunnen vinden

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:13

Op de pensionstal staan ze dag en nacht buiten, ook als het regent. JE kunt ze wel binnenzetten als je wil maar dat doe ik niet.
Ze kunnen we makkelijk tegen.

little_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:17

ik heb liever dat mijn paard in de regen buiten staat als met dit benauwde weer in die stal. lkkr buiten laten staan dus. mijn paard staat met zat andere paarden in de wei en als het regent gaan ze gezellig met zijn allen op een hoopje staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:46

Haha idd
En dan met een zielig afhangend hoofd staan kijken van, ze zijn heel gemeen en zetten me niet binnen

Terwijl ze zelf naar binnen kunnen

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:15

runningkawa schreef:
Mijn paardjes staan nu met een schuilstal buiten.

Als er overdag vliegen en dazen zitten, staan ze de hele tijd op stal

Is het kouder, zodat er geen dazen zitten, zo ook met regen, staan ze lekker buiten.

Maar ook in April, toen er nog geen dazen zaten, bleven ze ook buiten staan, hoe hard het ook regende.
Dus ik heb de conclusie gemaakt dat wij het erger vinden dan hun

Zo gaat het bij ons exact hetzelfde

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:36

Bij mij loopt alles zomer en winter, dag en nacht buiten. Heerlijk vinden ze dat .

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:50

mijn paardje staat over dag van 7 uur sochtends tot half 9 savonds buiten.. met een vliegen deken op.. zo minder last van de vliegjes... Als het mooi weer is buiten en de paarden waar hij naast staat snachts buiten blijven blijft die van mij ook buiten.. Anders gaat ie gezellig mee naar binnen

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:16

Die vam mij is een mietje
Gisterochtend stond ze trillend op de wei , en ze is best snel verkouden. Dus zij krijgt als het regent, een regendeken op

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:55

Ik denk niet dat je een warmbloedpaard helemaal kunt vergelijken met een koudbloedpaard. Koudbloeden kunnen gewoon beter tegen de kou en die krijgen in de winter ook meer haren.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:16

Mijn paard staat nu binnen omdat we morgen naar de keuring gaan , grasbuikje kan ik niet gebruiken dan

Maar anders staat ze overdag buiten, maar 's nachts staat ze altijd binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:17

Sokkebok schreef:
Ik denk niet dat je een warmbloedpaard helemaal kunt vergelijken met een koudbloedpaard. Koudbloeden kunnen gewoon beter tegen de kou en die krijgen in de winter ook meer haren.

Wat is
Kafu xx X Rigoletto voor een paard?

En Tango X Symfonie?

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:50

Whahahahah

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:03

runningkawa schreef:
Sokkebok schreef:

Wat is
Kafu xx X Rigoletto voor een paard?

En Tango X Symfonie?

En kan die in de winter dag en nacht buiten zonder deken net als een koudbloed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:04

In de winter staan ze op stal s'nachts , maar dat is meer voor mij dan voor het paard. (staan wel om half 7 buiten, dus eigenlijk op het kouds van de nacht naar buiten, tot het donker is)

Maar ik ken er genoeg die gewoon buiten staan in de winter, dag en nacht
Gewoon KWPN-ers
En die hebben dan ook een lekkere teddy vacht, waarin je hand verdwaalt als je aait

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:15

Mijn twee kwpn'ers (1tje veel trakhener en de ander veel frans en engels) staan 's winters bij vriestemperaturen ook gewoon buiten zonder iets. Sterker nog, ze gaan zelfs rollen in de sneeuw dus koud zullen ze het zeker niet hebben. En als ze het toch koud hebben, dan rennen en ze spelen ze totdat ze weer opgewarmd zijn. Met regen blijven ze ook gewoon buiten staan. Ze hebben trouwens een inloopstal en kunnen zelf kiezen wanneer ze graag naar binnen gaan. Als 's zomers de dazen te erg zijn of het is gewoon te benauwd weer, dan staan ze altijd samen in een stal. Maar als het regent of het is lekker fris krijg ik ze veel moeilijker de stal binnen.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:50

Mijn paard staat lekker 24 uur per dag buiten.
Eerst hadden we hem overdag buiten en in de nacht binnen, maar op advies van de VA staat hij nu 24 uur buiten en ze hebben het mega naar hun zin

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:37

Ik had mijn paard voor een bui opgehaald uit de wei om hem te gaan poetsen, het begint heel erg hard te regenen, dus ik dacht, laat ik eens aardig zijn en hem even op stal zetten zodat hij niet buiten hoeft te staan in de regen.

Hij brak de box af want meneer wilde naar de wei toe, dus ook voor die van mij geldt, lekker naar buiten in weer en wind.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:38

Bij mijn staan er 3 s'nachts binnen, en die gaan bij onweer ook even op stal. en 2 stuks staan dag en nacht het hele jaar door buiten.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:41

Klopt wel hoor dat met die Warmbloeden vergeleken met Koudbloeden!..
De fries die ik verzorg heeft het met regenachtig weer echt niet koud en mijn KWPN'er toch soms wel!...
Alleen mijn KWPN'er Nobles die heeft het aan zijn luchtwegen dus moet wel buiten blijven..
Nu is tie het gewend zijn tweede jaar dus vind ie het prima!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 20:05

Wij hebben alles van mei tot oktober buiten staan. Wat voor weer hetook is, onweer, regen, hagel, of 40 graden metveel zon, alles staat buiten en red zich prima. Ook mijn sportpaardje, en de net geboren veulens (die overgens ook buiten geboren worden). Als het echt pokkeweer is (lees: 10 graden, guur en veel regen) dan krijg mijne wel een regendeken op, maar of ik haar daar echt een plezier mee doe weet ik niet. Het is meer voor mezelf dat ik dan iig zeker ben dat ze het niet koud heeft