Wat doe je wanneer je paard gemest heeft buiten het terrein?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dealer

Re: Wat doe je wanneer je paard gemest heeft buiten het terr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:14

Als de mijne op de openbare weg gemest heeft rijd ik er achteraf met een bezem in de auto nog een keer langs en veeg het in de goot/berm.
Soms zie je dan wel mensen kijken 'wat doe die *** nou?'

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 14:24

Dealer: je bent wel een keurig voorbeeld

Tricky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:29

dat vind ik echt opmerkelijk, die bezem in de auto. Ik vind dat je de hoofdprijs voor netheid en fatsoen moet krijgen! In mijn geval is het niet dat ik het niet wil, maar zoals iemand hier al schreef: als ik eraf ga om het weg te schuiven, is het soms maar zeer de vraag of ik weer zonder brokken en in mijn uppie kan opstijgen, want mijn 'perd' kan nogal wild zijn. Als ik erop zit heb ik toch meer controle dan als ik ernaast sta, vind ik. Maar de mensen die je dit zien doen, moeten je dankbaar zijn....

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:29

Ik had het net nog, mijn pony poepte precies bij de buren op de oprit. Aangezien ik geen ruzie met ze wil, het gelijk even opgeruimd. Dat konden ze ook zeer waarderen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:59

Als hij het in de buurt van het huis doet, bij de buren voor de deur ofzo. Dan ga ik later terug en haal het even weg. Anders laat ik het heerlijk liggen. Ik draaf door, dus 3 auto's erover, een regenbuitje en je ziet er al bijna niets meer van. Daarbij probeer ik hem zo snel mogelijk richting de berm te sturen als ik merk dat hij gaat mesten.

Als je nu stil gaat staan en er ligt midden op het fietspad zo een hoop, vind ik het wel ronduit associaal. Dan heb je een slag in de wiel als je ertegenaan fietst.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:00

Ik ruim het nooit op, zoals al eerder werd gezegt kan ik moeilijk een kruiwagen en schep op mijn rug knopen.
Daar komt bij dat ik in een 'boerendorp' woon dus de mensen zijn hier heel wat gewend.
Hebben ze er toch last van, dan weten ze wel waar ik woon en dan komen ze maar langs om te zeggen dat ik het op moet ruimen.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:09

Nou sorry, dat doe ik niet
Nu is het zo dat ik meestal wel voel als hij moet poepen dan stuur ik hem de berm in, maar zovaak ga ik nou ook weer niet op buitenrit.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:32

Ligt er helemaal aan waar. Ik heb weleens met een stoffer en blik poep staan ruimen voor het stadhuis met een bruiloft. De geraniums in de bloembakken hebben nog nooit zo mooi gebloeid. Doorgaans rijd ik overigens in de berm en daar laat ik het mooi liggen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:33

Ik ruim het nooit op, rij toch meestal in het bos of langs de weg in een boerengebied. Als er een giertank langs komt geeft dat meer zooi hoor

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:38

Geke (Vz-fries, 3 jaar staat net voor de kar) poept echt verschrikkelijk veel voor de kar. Onder de 'achterbank' ligt altijd een schep dus als ze dan gepoept heb dan moet ik of iemand anders er ff gauw af en dan gooien we het in de berm. Maar als de eigenaar zelf rondje door het dorp rijdt alleen dan gaat hij het meestal op de fiets ophalen ;-D

Als ik op milo rijdt dan poept hij meestal niet over de weg, ook niet voor de kar. En ik rijdt ook wel in het gras. Maar anders dan laat ik het liggen meestal.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:57

Ik laat het gewoon liggen

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:38

Ik laat het ook altijd gewoon liggen. Rijd meestal alleen maar door het bos, dus eigelijk niemand die er last van heeft

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:04

wauw
jij kon vast mijn gedachtes lezen
wilde hier namelijk net een topic over openen

ik erger me namelijk rot aan de bergen paardepoep op het fietspad
ik woon hier in een dorpje met een aantal fietsroutes (bij de amstel enzow)
er is hier een fietspad waar je bij mooi weer echt goed moet kijken en flink moet slalommen om veilig voorbij de hopen mest te komen
(heb laatst getelt, had nix te doen op de fiets, maar op die 1,5 km lagen 24 (!) hopen mest op het fietspad)
daarnaast ook midden in het winkelgebied! Dan loop je toch niet door? of vlak voor een basisschool?

ik vind dit ronduit belachelijk
ik snap best dat het niet handig is om tijdens het buiten rijden af te stappen, maar het is wel een consequentie die eraan vast zit
net als hondepoep, dit hoort ook opgeruimt te worden, net als paardenpoep

dus mensen die het niet , zonder goede reden, opruimen vind ik ronduit asociaal
(ik krijg er zelfs klachten over op mijn werk door fietsers zo erg is het)
en mensen die zeggen: het is toch een boerendorp, ze zijn het wel gewend
er wonen ook nog niet boeren mensen in het dorp en waarschijnlijk ook wel boerenmensen die zich er aan ergeren!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 23:29

Ik vind paardenmest niet vies, vergeleken met hondenpoep. Maar in de auto probeer ik wel de hopen te omzeilen. Ik kan mij wel voorstellen dat anderen, die niks met paarden hebben, het ergerlijk vinden om deze op hun pad te vinden. Paardenmest verwarmt door de zon, valt vanzelf uit elkaar in gedroogde vlokken. Het is wel zo dat we met elkaar rekening dienen te houden, maar het lijkt praktisch moeilijk uitvoerbaar. Ik voel mij vanaf nu eigenlijk geroepen af te stappen en de boel op te ruimen in bepaalde situaties, ben benieuwd of ik zo veel zelfdiscipline heb om het ook te doen .

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:35

Je kan beter in de paardenpoep dan in de hondenpoep trappen (Stinken).

Wij ruimen het op wanneer het bv in een woonwijk gebeurt maar aangezien we meestal in een poldergebied rijden laten we het altijd liggen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:39

ja door de zon valt het uitelkaar
is het niet opgevallen dat het toch nog regelmatig regent hier in nederland
en dat het uitelkaarval prces een week of 2 duurt?
en in de tussentijd komen er steeds meer hopen bij

ik heb al een email naar de gemeente gestuurt om toch eens naar het probleem te kijken en de paardeneigenaren erop aan te spreken

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:48

die van mij mest bijna nooit als ik rijd... lekker handig:P
ik rijd ook bijna alleen op ruiterpaden en dan laat ik het lekker ligge .
Laatst was ik op het strandje en toen poepte ze in het water... er mogen geen eens paarden komen... er waren niet echt veel mensen 5 jongetjes ofzo.. haha ik kan het er moeilijk uit gaan vissen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:48

Angelstears schreef:
ja door de zon valt het uitelkaar
is het niet opgevallen dat het toch nog regelmatig regent hier in nederland
en dat het uitelkaarval prces een week of 2 duurt?
en in de tussentijd komen er steeds meer hopen bij

ik heb al een email naar de gemeente gestuurt om toch eens naar het probleem te kijken en de paardeneigenaren erop aan te spreken

en dan??? een bezem wagen achter me aan laten rijden, mesthoop op me rug binden??? Paarden poep word ook door vogels gegeten. Hondenpoep blijft liggen en dat is ook smeriger omdat dat vleeseters zijn. Ik heb nog nooit op straat een hele mesthoop gezien dus ik denk dat het allemaal wel mee valt met de overlast van paardenpoep. Laten we gewoon niet overal zo'n probleem van maken. het enige wat je er mee bereikt door een broief aan de gemeente te schrijven dat ze weer iets hebben waar ze geld voor kunnen vragen( paarden belasting of zo iets) en geloof me nou dat ze voor dat geld echt de mest niet op gaan vegen.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:12

Ik ruim het vrijwel nooit op, uitzonderingen daar gelaten.
Ik rij meestal óf op de weg óf op de berm. Op een stoep kom ik vrijwel nooit, op een fietspad weleens, maar niet zo vaak.
Laatst heb ik een hoop opgeruimt dat vlak bij de wei was, precies voor het poortje van mensen die dus naast de wei wonen en die moet ik natuurlijk te vriend houden
Maar verder ruim ik het dus bijna nooit op, de auto's rijden er een keer overheen en het is al plat, beetje regen en het is weg!
Zowiezo lopen in onze buurt veel paarden over straat en ligt er regelmatig dus mest op de straat, kheb er nog nooit iemand in de buurt over gehoort! Terwijl de mensen hier in de straat best snel hun mond open trekken (beetje te snel, als je een keer 5 km te hard rijdt komen ze al zeggen dat je aso rijdt ) en iedereen weet dat ik ook paarden heb.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:43

Als mijn paard mest op straat of fietspad ruim ik het altijd op.
Ergens anders meestal niet

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:33

Dealer schreef:
Als de mijne op de openbare weg gemest heeft rijd ik er achteraf met een bezem in de auto nog een keer langs en veeg het in de goot/berm.
Soms zie je dan wel mensen kijken 'wat doe die *** nou?'

Zo zou het eigenlijk wel moeten ja..

Eerlijk gezegd ben ik dan weer zo asociaal dat ik 't gewoon laat liggen
Nou scheelt het ook wel dat ik altijd op de fiets naar mijn paard ga en om nou een bezem op de fiets mee te nemen

Edit: En ik rijd eigenlijk ook nooit door een woonwijk o.i.d en in de berm ofzo laat ik 't gewoon liggen.. Daar heeft ook niemand last van..

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:56

Lisa_Melody schreef:
Ik laat het altijd gewoon liggen...
Meestal rij ik over het gras waar verder niemand loopt, dus niemand heeft er dan last van.. Maar heel soms rij ik ook weleens door het dorp en dan laat ik het ook gewoon liggen. Ik kan het daar moeilijk weg gaan halen.

ik wou net zegge je gaat tog nei van je paard stappen en t opruime
mjah iedereen zn eigen mening

LaTerzZ!!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:26

Ik was een keer met mijn vorige pony aan het wandelen en we waren in een drukke woonwijk, en mevrouw gaat uitgebreid lopen mesten op de straat Ik snel doorlopen...
Ik had even met een agent gepraat (gewoon gezellig praatje, hij wou een pony voor zijn nichtje.. nou charmot stond te koop..) en hij loopt verder... Langs die mest.. dus ik dacht oliebol zal hij wat gaan zeggen? Maar hij zei niks...
Dus ik liep verder, langs die mest.. liep er een vrouw en die begon me toch te schelden khield mn mond maar en liep snel door

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:40

ligt er bij mij aan waar het is.
als ze op straat gaat mesten of bij iemand voor de deur dan ruim ik het op.
als ze op een veldje mest(meestal waar ze honden uitlaten)laat ik het liggen.

maar ja,
niets aan te doen dan.

sh*t happens.............
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 07-07-05 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:42

licht er een beetje aan waar ..meestal rijd ik of in de berm of midden op de weg , nooit op voetpaden , soms op fietspaden maar dan stuur ik m ook in de berm of midden ..

mest er een in een woonwijk ruim ik het naderhand even op
maar net als laatst had pablo midden in de polder midden op de weg gemest kreeg ik boze belg achter me aan met een hoop gedreig .. en ik bel de politie zei hij dr achteran dus ik ok bel maar

politie heeft in een deuk gelegen ! maar meneer had de dag er na wel mijn paarden de wei uit gejaagd (hekken geopend )
gelukkig heeft de buurman ze weer terug gezet ..meneer heeft oa de buurman over zich heen gehad en sinds dien nergens meer last van