Vaseline gebruik ik voor haar mondhoeken, die zijn nog weleens droog
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rytir schreef:Als je de wond goed hebt schoongespoten en hebt schoongeschrobt zou ik er (als het open is) wel betadinecreme opsmeren. Laat het dan 30 tot 60 minuten drogen. Zo komt er een laagje op het wondje (niet vet dus of nat).
kenso0wlover schreef:
En waar gebruiken jullie deze producten voor:
- vaseline( mondhoeken?)
- levertraan
- uiercreme
- uierzalf
kenso0wlover schreef:Nou het is een duidelijke vraag maar ik hoor veel verschillende dingen.
Bij ons op stal gebruiken ze vaak groene klei. Hebben jullie hier misschien ervaring mee en op wat voor manier werkt het?
En waar gebruiken jullie deze producten voor:
- vaseline( mondhoeken?)
- levertraan
- uiercreme
- uierzalf
Rytir schreef:Als je de wond goed hebt schoongespoten en hebt schoongeschrobt zou ik er (als het open is) wel betadinecreme opsmeren. Laat het dan 30 tot 60 minuten drogen. Zo komt er een laagje op het wondje (niet vet dus of nat). Ik weet niet hoe het bij jullie met de vliegen staat maar wij hebben door het warme weer een explosie aan vliegen, niet echt lekker als die in de wond gaan lopen prutten want dan heb je meer kans op ontstekingen. Spuit de wond iedere dag weer schoon en als het nog nattig is (van bloed of wondvocht) goed met een gewone spons schrobben. Klinkt heel naar en het voelt niet echt prettig maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden!
Djeez, een beetje late reactie, maarrruh, schoonschrobben??! Elke dag de wond natmaken?!?! Neh, lijkt me geen goed plan, een wondje moet juist droog worden om te kunnen genezen. Dus 1 x goed ontsmetten met betadine shampoo en met een goede desinfecterende creme insmeren. Hierna in principe met rust laten en het paard het zelf laten doen. Is de wond van dien aard dat er nog wat mee gedaan moet worden, bel een DA!
.