Bach bloesem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

judith_slu

Re: Bach bloesem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 19:27

@Terence, dank je . Daar heb ik wat aan

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 19:30

Ook nog bednakt voor je pb trouwens, die las ik pas later

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:40

@dealer

mn instructrice neemt ze ook...vandaar dat ze zelf ook relaxt is

srry srry srry....ik heb weer eens niet goed gelezen

het zou best wel kunnen dat de paarden daardoor relaxter zijn, maar het werkt...zullen we het daar op houden

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 17:51

oke

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:07

maar wat ik me nu nog afvraag, is het een kuur wanneer je je paard iets als 'rock rose' of zo geeft, of moet je het altijd blijven geven? ik ben er ook erg in geïnteresseerd, paard heeft namelijk behoorlijk wat stress bij hoefsmid, veearts, buiten,...

Terence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:09

Het is inderdaad een kuur die je je paard geeft. Meestal heb je voldoende aan een flesje van 30 ml. Daar doe je een week of 2 à 3 mee. In veel gevallen is dat al voldoende om het dier in balans te krijgen. Soms is een herhaling van de bachreceptuur nodig.

In sommige gevallen kan een probleem (o.a. angst) mooi ondersteund worden door Aromatherapie. Hierbij gebruik je essentiële oliën die je paard ook mentaal kunnen helpen.
Lees hierover meer op mijn site.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 09:36

foutje

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:09

ik heb resque remedie, en t werkt voor geen ene meter!

ik heb het gehaald voor 1 van mijn katten maar die reageerd er dus niet op, vervolgens geprobeerd bij mijn pony toen hij gestressed was en die reageerde ook niet...

judith, eigenlijk zou je buiten moeten gaan rijden met een ander dier wat erg rustig is, zo neemt je pony het vaak wel over....

heb je je krachtvoer al veranderd? je hebt toch een dravertje als ik t goed begijrp?
ik heb jaren dravers gereden t zijn en blijven zenuwpezen, eerst flink in de bak aan t werk en daarna kun je vaak wel een relaxed ritje buiten maken....
stappen,stappen en nog es stappen.. dat geeft ze vaak wel rust..

en anders maar met appie en mij mee, die is bij andere paarden super rustig!

marlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:26

kijk eens bij www.paardendrogist.nl
typ bij zoeken, stressgevoelig in
en er verschijnen een aantal middelen/ kruidenmengsels die je kan gebruiken voor stressgevoelige paarden. wel even lezen welke het meest geschikt zou zijn voor je paard, voor goed advies kun je ze ook altijd bellen of mailen
ik ben nu net beginnen met het Easy going kruidenmengsel bij mijn paard, kan nog niet zeggen of het werkt want ik doe het net 2 dagen. het is gewoon ook verschillend hoe ieder dier reageerd op een bepaalde behandeling/ middel dus het is ook gewoon even uitproberen

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 18:45

ellepel: Ik ga nu vaak naar buiten met mijn oude pony (smoky ) en het meisje wat daar nu op rijd. Dat gaat al iets beter. Maar vandaag met nog iemand erbij en het was weer mis Als ze er achter zit wil ze er voorbij is ze er voorbij gaat ze direct op de rem omda ze alles eng vind, ze is soms helemaal gestresst. Maar het word iets beter. Zal toch altijd wel een beetje zenuwpeesje blijve

In de bak is ze rustiger, iig niet gestresst ofzo, wel voorwaarts af entoe wat druk.
We hebben nu andere biks, ze is iets minder energievol, maar voor buiten maakt dat niets uit. Ze reageert trouwens erg sterk op vers gras (eiwitten enz.)

Zal toch eens op zoek gaan naar iets, want het lijkt me leuk om ook eens wedstrijde te gaan rijden aangezien het galloperen erg goed gaat dus bedankt iedereen iig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:22

heel typisch he dat ze niet achter andere paarden willen lopen, ze willen altijd voorop.
echt heel typisch voor het ras hoor

appie kan ook heel erg zenuwpezen hoor, gelukkig word hij steeds rustiger, scheelt denk ik ook dat ik met hem toch wel enge dingen bewust ga opzoeken zodat hij beter er aan went.

ik voer zelf trouwens sinds een tijdje muesli zonder haver van Havens, speciaal ook voor nerveuze paarden, als je op hun site kijkt staat er wel een beschrijving bij.
op zich een heel goed en geschikt voer.
appie is de laatste tijd een stuk relaxeder buiten

enne wedstrijden, moet je doen!!!

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 19:37

ellepel: Heb vrijdag bij nic-zuidlaren net zoon proefzakje meuslie van havens gekocht, had ik al op het oog, we hadden we l eerder meuslie, maargoed daar werd ze hyper van
Wou eerst wat onderlinge wedstrijdjes doen en als dat goet gaat maar eens officieel starten.