Wat maakt een paard mishandeld/verwaarloosd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ik heb een verwaarloosd/mishandeld paard/pony waarvan ik de geschiedenis weet doordat:

Hij/zij wel eens angstig/vreemd reageerd op sommige situaties
1 (50%)
Ik dat in het gedrag herken
Geen stemmen
Ik zijn/haar geschiedenis van horen zeggen heb
Geen stemmen
Ik de hele geschiedenis van A tot Z ken
1 (50%)
Anders, namelijk....
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2

Jacimatho

Re: Wat maakt een paard mishandeld/verwaarloosd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:33

kimmie261 schreef:
vergeet erbij te vertellen dat mijn oude paard(inmiddels al 10 jaar dood)in beslag is genomen door de dierenbescherming,deze hadden ze gevonden in zijn stal,hangend tegen de wand,al weken zonder eten de botten staken eruit...daar heb ik nog foto's van...dat noem ik toch wel een ernstige vorm van verwaarlozing,dus de anda hierboven zag er verder netjes uit,niet mager maar wel erg mishandeld,het oude paard had geen trauma's voor mensen,maar was wel verwaarloost doordat ze hem geen water en eten meer hadden gegeven.

Zo'n stakkerdje hebben wij ook gehad.
Zo'n vreselijk tekort gehad aan eten, drinken, hoefverzorging of welke vorm van verzorging dan ook.............pure waanzin, het brak je hart als je het zag.
Toch was hij niet wantrouwend naar mensen toe, integendeel....hij was zo vreselijk blij met alle aandacht die werd gegeven.
En dat vind ik dan weer opvallend....een mens kan een dier blijkbaar doodhongeren en laten kreperen, en toch heeft het dier nog vertrouwen in de mens.

Helderder

Re: Wat maakt een paard mishandeld/verwaarloosd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:55

Ik ben het ook met Apple eens, sommige voorbeelden in dit topic denk ik echt van tja is dat wel mishandeling of gewoon een keer hun zin hebben gekregen en daardoor erg vervelend doen.
Mijn paardje valt vind ik niet helemaal onder mishandeling maar ook weer wel, eigenlijk weet ik het niet helemaal maar dit is wat ik van z'n geschiedenis weet via via;
Op veulenleeftijd (8 maanden oud ong.) gelongeerd. Dat is al erg maar dan ook nog eens een uur en zo'n kleintje kan dat niet en is gewoon die rondjes rondgemept.
Op die leeftijd ook voor de kar gezet. Alleen daarmee ging hij er vandoor en helemaal in paniek en ook weer helemaal aan gort gemept.
Hoeven werden niet bekapt, niet geent niet ontwomd. Iemand anders had hem voor mij nog gekocht op 1 jarig leeftijd en in de opfok gestopt en daarvan heb ik hem weer gekocht met 1 jaar.

Z'n redding was dat het een harde is, misschien dat het door die dingen kwam maar het is gewoon een harde. Al z'n verleden al weer vergeten behalve z'n kopschuwheid. Helemaal niet meer bang en ik kan hem ook best een klap geven als hij loopt te kloten alleen niet aan z'n hoofd komen. Ik wil hem wel weer voor de kar gaan zetten maar weet nog niet hoe hij daar op zal reageren maar ik denk dat als ik het rustig opbouw het goed moet gaan.
Het is nu meer een eigenwijze dan een aanhankelijk paardje dat je vaak hoor na mishandeling en toch is het vroeg gebeurd dus ik snap niet helemaal dat hij dan ''normaal'' doet. Valt dit dan wel echt onder mishandeling?