trailervraagjes (alweer...)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: trailervraagjes (alweer...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:48

Margreet schreef:
*mandy schreef:
Maar grijs kenteken heeft nu toch geen voordelen meer? Buiten dat heb ik wel een achterbank nodig. Helaas....

Niet meer voor particulieren. Maar nog wel als je het écht bedrijfsmatig kunt doen hoor.

Ook voor particulieren, zij het veel minder dan in het verleden. Je betaald met grijs kenteken geen provinciale opcenten, dat scheelt toch gauw 1/3 ten opzichte van "echt" geel. De basistarieven zijn inderdaad gelijk gelegd, echter bij geel kenteken betaal je ook provinciale opcenten, bij grijs kenteken niet.
Daarnaast begrijp ik dat je rekening moet houden met rolstoelen? Kun je dan mogelijk iets met gehandicapten/rolstoel vervoer? Ik heb geen idee hoe deze regelingen werken.

Overigens heb ik na de waarschuwing van de belastingdienst niks meer gehoord en 1 juli is echt geweest. Ik ben toch gewend van die gasten dat ze op tijd zijn als er geld te vangen valt. Ik wacht rustig af.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 19:08

Het is de rolstoel van mijn moeder die regelmatig gezellig met mij mee gaat en ja dan moet de rolstoel in de kofferbak. Dat heeft dus verder niks met bedrijfsmatig gehandicaptenvervoer te maken.
Ik had dat erbij gezet omdat er veel leuke terreinwagentjes zijn die prima een trailer kunnen trekken, maar voor mij een te kleine "kofferbak" hebben.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:15

De belastingdienst is heel goed in het innen van geld achteraf!
Wees gewaarschuwd dus...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:05

*mandy schreef:
Dat heeft dus verder niks met bedrijfsmatig gehandicaptenvervoer te maken.

Ja maar dát hoeft ook niet bedrijfsmatig. Gehandicaptenvervoer op zich biedt dacht ik al een ingang....
Maar wat dat betreft heb ik ergens de klok horen luiden en weet ik het verder ook niet....

Maar de eerste hit van google "gehandicapten grijs kenteken" levert dit op:
http://www.eerstekamer.nl/9324000/1f/j9 ... wamq8x9lxv

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:49

*mandy schreef:
Ik wil graag mijn E rijbewijs gaan halen zodat ik met de trailer op pad kan. Maar nu heb ik een aantal vraagjes:
Wat is een goede rijschool in (de omgeving van) Hilversum?
Welke auto zou voor mij geschikt zijn?
Ik rijd nu rond in een Suzuki swift 1.3 GS en dat bevalt super, maar er kan geen trailer achter Ik rijd best wel heel veel (ik wil dus geen krachtpatser die benzine slurpt), de instap moet niet te hoog zijn en er moet een ingeklapte rolstoel in de kofferbak kunnen zonder dat de achterbank plat hoeft. Verder moet er een 1,5paards trailer achter kunnen.

Iemand een idee/tip? alvast bedankt!

Ik heb een Audi A4. Hij rijdt op LPG3, dus gas, super goedkoop, ook in wegenbelasting. Hij mag 1400 trekken en weegt 1208.
Ik heb een paard van 1.73. Heb net een nieuwe Atec gekocht.
1200 kg. Geen rijbewijs nodig dus. Trailer weegt 560. Paard mag 640 wegen. Nou dan zit je al in categorie boerenknol hoor!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 06:13

Daar kun je je lelijk in vergissen. Beetje KWPN'er weegt al heel gauw 600+ kilo, zeker een exemplaat van 1.73. Ik heb er eentje van 1.80 en die zit op 750 kilo, zelf gewogen.

Trailers worden gewogen zonder gietvloer, reservewiel etc. etc. wordt er allemaal later in gestopt en gaat allemaal van je laadvermogen af.

Maar je moet het zelf weten hoor, mij maakt het niet uit.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:03

Margreet schreef:
Daar kun je je lelijk in vergissen. Beetje KWPN'er weegt al heel gauw 600+ kilo, zeker een exemplaat van 1.73. Ik heb er eentje van 1.80 en die zit op 750 kilo, zelf gewogen.

Trailers worden gewogen zonder gietvloer, reservewiel etc. etc. wordt er allemaal later in gestopt en gaat allemaal van je laadvermogen af.

Maar je moet het zelf weten hoor, mij maakt het niet uit.

Onzin. Kennis van mij gaat altijd naar keuringen en ziet letterlijk wat welk paard weegt. Een normaal model paard komt echt niet zomaar boven de 600 uit. Dan heb je een hele forse of een hele dikke...

Mijne is ook gewogen. Is ook niet echt de slankste en de fijnste, zie profiel en is 1.73 en weegt 550kg.

Of het zware bottenverhaal moet hier ook opgaan. Ik snap er in ieder geval niets van. Hoe heb je hem gewogen.
Ik bij de vuilstort. Alles erin en wegen. Paard eruit en wegen en dan het verschil:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:09

Citaat:
Kennis van mij gaat altijd naar keuringen en ziet letterlijk wat welk paard weegt. Een normaal model paard komt echt niet zomaar boven de 600 uit. Dan heb je een hele forse of een hele dikke...

je kan je enorrm vergissen in eht gewicht van je paard, ik sta op stal bij een slager en er komen ook altijd veel slageres op het erf, ook paardenslagers die zeiden het gewicht op de gram af te kunnen zeggen, ze kwamen bij mijn paard nooit boven de 650 uit.

Ik wilde het echter (weddenschap) zeker weten en ben naar de weegbrug gereden, heb hem erop gezet zonder zadel en hij woog toen 750 kilo, schoon aan de haak, mét weegbriefje!

mag dus niet meer in mijn eigen trailer, daar mag max. 600 kilo in in Nederland......

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:11

Op de weegbrug bij de kliniek in Emmeloord. Lijkt me geen "onzin".

Maar mij een zorg hoe jij rondrijdt hoor

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:21

Margreet schreef:
Op de weegbrug bij de kliniek in Emmeloord. Lijkt me geen "onzin".

Maar mij een zorg hoe jij rondrijdt hoor

Dank je voor je aardige ondertoon...

Jij hebt een redelijk fors paard van 1.80m zag ik in je profiel.
Met de zware botten theorie erbij.....

Dus toch altijd maar de moeite nemen om te wegen zou ik dan adviseren. Je weet blijkbaar nooit
Heb ik ook maar gedaan, omdat iedereen wat anders zei, maar de kenners hadden toch gelijk. Onder de 600kg.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:23

Hippotha schreef:
Dank je voor je aardige ondertoon...

Van 't zelfde.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:32

smurf schreef:
Citaat:

mag dus niet meer in mijn eigen trailer, daar mag max. 600 kilo in in Nederland......

Is Nederland weer het enige land met zijn rare regels dan?

En controleren ze dat nu vaak het totale gewicht?
Dan moeten ze met complete weeginstallaties de weg op..
Heb trouwens wel eens van een kennis gehoord dat haar caravan gewogen werd......

Ik zou idd ook voor het zekere gaan....misschien ben je anders ook wel niet verzekerd enz.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:02

Ik heb een Belgische trailer, in België mag je probleemloos het dubbele laden volgens de oude papieren, in Nederland mag ie maar 600 kilo laden, terwijl de trailer zelf 700 weegt en totaal verbouwd is voor het vervoer van een zware koudbloed, maar die mag er dus niet in in Nederland.... beetje jammer wel

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:15

smurf schreef:
Ik heb een Belgische trailer, in België mag je probleemloos het dubbele laden volgens de oude papieren, in Nederland mag ie maar 600 kilo laden, terwijl de trailer zelf 700 weegt en totaal verbouwd is voor het vervoer van een zware koudbloed, maar die mag er dus niet in in Nederland.... beetje jammer wel

Zonde!!!
Maar je mag dus wel in Belgie rondrijden, maar op Nederlandse bodem niet? Je hebt toch Belgische papieren? Die kloppen toch?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:45

maar er zit een Nederlands kenteken op, hij is al in 1994 in Nederland geimporteerd, dus die vlieger gaat niet meer op

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:48

smurf schreef:
maar er zit een Nederlands kenteken op, hij is al in 1994 in Nederland geimporteerd, dus die vlieger gaat niet meer op

Ohhhh....ik dacht dat alles Belgs was.
Ja...dat is dan behoorlijk balen.........net nu hij in orde is

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:59

Je mag ook niet met een buitenlandse aanhanger achter een nederlandse auto rijden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:07

Wij hebben een Kia Sephia gekocht Was wel wat aan de duurdere kant (boven de 5.000 euro) maar hij had ook maar 68.000 gelopen.

Deze heb je met meer km al voor iets meer dan 1.000 euro. Erg fijne auto en kunnen goed trekken.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:23

Dan heb ik het makkelijk met mijn ifor (ook gekocht voor groot paard) mag 800 laden dus geen gezeik!

Paris85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:36

En hoeveel mag je dus trekken met een gewoon paard en een gewone 1,5 paards trailer ZONDER E-rijbewijs?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:40

3500 kilo mag de hele combi wegen en auto moet zwaarder zijn dan trailer met paard

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:47

De combiantie van het gewicht van de trailer plus het laadvermogen van de traielr mag niet boven 750 kio uitkomen, dan mag je zonder E rijbewijs rijden. Dat is dus bijna niets.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:49

Zie de FAQ.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:51

Bij hebben het bijde politie nagevraagd. Dus we weten zeker dat dat klopt. Wij komen namelijk niet boven de 750 kilo uit met onze pony's

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:07

in de volgende gevallen heb je het rijbewijs E achter B niet nodig:

*Wanneer de toegestane maximum massa van de aanhangwagen minder is dan 750 kg.
(De toegestane maximum massa is het leeg gewicht van de aanhangwagen waar je het laadvermogen bij optelt. Het gaat hierbij om de hoeveelheid gewicht die je mag laden en niet wat je daadwerkelijk hebt geladen.)

*Wanneer de toegestane maximum massa van de aanhangwagen minder is dan het leeggewicht van het trekkend voertuig.

*Wanneer in het geval van een aanhangwagen met een toegestane maximum massa van meer dan 750 kg de toegestane maximum massa van aanhangwagen en trekkend voertuig opgeteld niet meer bedraagt dan 3500 kg.

gr.