Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimbalover schreef:Jah het zal ook best een hele klus worden en ik wil liever een mishandeld of verwaarloost dier een kans geven, aan die paarden word veel minder een 2e kans gegeven dan aan een paard die een goed leven heeft gehad maar de eigenaar heeft er geen tijd/geld meer voor(geld voor de meeste paarden op paardenopvang.nl).
Dus zou ik liever zo'n paardje een 2e kans geven die heeft al genoeg nare dingen meegemaakt en ik denk ook dat je met zo'n paard een beter en hechtere band krijgt dan met een uit de paardenopvang.
Natuurlijk zou ik ook best een paard uit de paardenopvang een 2e kans willen geven maar ik ga toch liever voor dat beestje met een naar leven achter de rug.
(volgens mij val ik veel in herhaling,,geloof ik)
daantjuhhh schreef:Als je het wel doet zorg dan in ieder geval voor deskundig advies.
Want echt geloof me zo makkelijk is het niet om een mishandeld paardje weer vertrouwen in de ,mens te geven.
En als het mislukt(wat vaak gebeurt) wat moet je dan??
Het ism echt niet alleen maar rozen geur en manenschijn zoals sommige hier denken.
kimbalover schreef:@ Peachy en Alane...
Wat ik dus onder een verwaarloosd en mishandeld paard versta is:
Paard dat altijd werd afgebeult zonder enige reden daartoe.
Paard dat helemaal ondervoed is en geen goede verzorging heeft gehad.
Paard dat door al die dingen schuw is geworden en weer vertrouwen moet krijgen door iemand die hij geheel vertrouwt.
Ik hoop dan dat ik ook diegene kan wezen voor dat ''toekomstige'' paard.
En als het niet goed gaat wat dan?
Ik wil alles op alles zetten om dat paard weer
gehele vertrouwen te geven
, al kan ik hem/haar alleen al vasthouden zonder dat ie bang is of schrikt.
Algeheel vertrouwen in de mens krijgen ze pas na jaren..of nooit meer en dat is heel erg moeilijk om mee om te gaan....jij bet goed voor je paard,je geeft hem alles wat je kunt geven aan aandacht goede verzorging en als dank daar voor moet je constant opletten dat ze geen gevaar voor zichzelf en/of hun omgeving zijn
Dat vind ik al een heel goed begin, want zo merk je dus al dat hij niet echt bang meer is om aangeraakt te worden.
Het ene moment is hij voor de duivel niet bang het volgens moment is hij de duvel op pootjes.....angsten en je kunt ze amper(niet )verklaren want wat heeft hij meegemaakt en waar komt die plotse angst vandaan????
Rijden en dergelijke komt later of helemaal niet.
Rijden komt en het gaat redelijk totdat de kolder in het koppie even toeslaat en je op een bang paard zit dat van angst niet weet wat hij doet..dat is even iets anders als op een jolig bokkend paardje zitten.....
Ik wil gewoon dat paard een goed leven geven door hem een goede en correcte verzorging te geven.
Lukt dit niet, dan zal ik op zoek gaan naar iemand die dan wel de ''klik'' krijgt met dit paard.
Die klik heb je wel met dit soort paarden alleen het duurt jaren eer het paard jou vertrouwd(als het al komt) en dat is een heel erg lange weg die veel mensen niet kunnen(willen) maken om wat voor reden dan ook...
Om nog maar niet te spreken dat er maar heel weinig mensen zijn die dit soort paarden "goed" kunnen krijgen....en zonder deskundige help moet je er helemaal al niet aan beginnen
Ik zou hem/haar niet terug doen waar die vandaan komt.Misvatting dat veel mishandelde paarden van een handelaar komen....meeste komen van een particulier...wat moet een handelaar met een "gestoorde bok" en die particulier is maar wat blij van dit paard af te zijn en is druk bezig met de volgende...want aan de eigenaar ligt het niet....sommigge mensen hebben nu eenmaal altijd "moeilijke" paarden
daantjuhhh schreef:En kennisen van mij hebben een pony opgevangen.. (ze hebben haar nu 6 jaar) Maar die heeft dus echt een gedrags stoornis gekregen.
De eigenaar kan alleen de stal in met een een plank hardhout voor zijn benen en die pony is maar 136 hoog.
Niemand kan er wat mee!
De DB is trouwens laatst nog bij die kennis van mij langs geweest.
Z'n vrouw was thuis en die man wou de wei in om te kijken of ze er goed uitzag.
Die vrouw: Dat zou ik niet doen.
Die man: Ach het is maar een kleine pony, ik ben wel wat gewent hoor!
Dus die man stapt erin... is vervolgens ook heeeeeeeeel snel weer uit de wei (werd meteen aangevallen)
En wat zegt die man die notabene van de DB is: IK HAD HEM ALLANG NAAR DE SLACHT GEBRACHT!!
Dat vond ik dus echt bel;achelijk, dat hij dat zei.
daantjuhhh schreef:
@TS.
Ik heb een paar vragen voor je en wil graag een duidelijk antwoord!
Ik had het hierboven over een pony van 136, maar jij wil waarsschijnlijk iets van rond de 1,60??
Dat weet ik niet, ligt er aan wat ik tegen kom.
Stel je voor dat dat paard net zo word/is als die pony van 1,36.
Hoe ga je hem voeren?
Als hij in de wei staat leg ik het daar wel neer.
Hoe doe je hem naar stal of wei?
Vind ik wel een oplossing voor.
Hoe ga je naar een DA?
Die kan ook als het niet anders kan zelf komen.
Wat doe je als het echt niets meer word?
Ik probeer iemand te vinden die het nog wil proberen (iemand met verstand en ervaring!)
Wat heb je eraan als hij zo als de pony van 136 is?
Heb je er dan nog lol aan? of word alles met tegenzin?
Maar niet elke paard is zoals die pony...
kimbalover schreef:@ Alane...
Hoe wil je dan een paard noemen dat helemaal panisch is, overal bang voor is? Dat noem ik toch echt wel iets psychisch.
kimbalover schreef:@ xKatleentjex...
Wie zegt dat als ik het paard naar iemand anders doe, naar ene onbewust iemand?
Heb ik nergens gezegt.
Ik ga dan heus wel kijken of die gene wel geschikt is daarvoor en wil dan ook vaak langskomen om te zien of het wel lukt.
kimbalover schreef:Nou ik vind wel dat ze overdreven reageerd.
Ze maakt me uit voor penny meisje, ik heb geen verstand.
Waar haalt ze die onzin weg, ze kent me niej eens.
kimbalover schreef:@ Amethyst...
Je hoeft niet zo fel te reageren hoor
Citaat:Ik wil eerst even zeggen dat ik geen penny meisje ben!
Ik ben al een aantal jaren met paarden bezig en heb zo de nodige kennis om een paard te helpen...weet ik iets niet heb ik een goede vriendin die mij altijd wil helpen en die heeft toch echt al veel meegemaakt met paarden dat die toch wel veel verstand er van heeft.
Citaat:En als ik met 1 fout weer overnieuw kan beginnen, best doe ik dat ook.
Citaat:En zo'n paard weer een beetje op orde te krijgen hoef je echt geen professionial voor te wezen...
Citaat:Ik weet ook heus wel dat je elke dag bezig moet en zijn en ik werk dan waarschijnlijk ook maar dan hoef ik een mishandeld paard niet uit uit m'n hoofd te zetten.
Citaat:Jij schreef:
Gun het dier dan een GOED leven bij iemand die er WEL verstand van heeft en ga niet zelf lopen aanmodderen!!!!
Wou je hiermee zeggen dat ik geen verstand heb ofzo?
Citaat:Nog een zin van jou:
Nee, toon dan echte paardenliefde en laat een mishandeld paard staan.
Dat is nou juist weer geen paardenliefde
Citaat:Wrom zou een paard met psychische problemen geen normaal paard zijn? paard is paard ongeacht het psychische...
Citaat:En dan over het geld en dergelijke...
Natuurlijk ga ik dat betalen anders koop ik me toch geen paard
Dan ben je al helemaal dom als je een paard koopt en je hebt er de middelen niet voor.
kimbalover schreef:Aangezien mn vriendin ook dit topic in de gaten houd maar niet zelf kan reageren zet ik haar reactie even erop.
(Die vriendin waar ik het topic mee geopent hebt (Zelfde idee als mij)en die ik verder heb genoemt in dit topic)
@ Amethyst...
Ja ik weet waar ik aan begin. Kennis moet je hebben ja en wie ben jij om te zeggen dat ik dat niet heb. Met zo'n dier ga je zo voorzichtig om dat er geen fouten komen. ik ben geen pennymeisje en al helemala geen één die een blauwe maandag naar een verzorgpony toe gaat. Ik heb al jaren een eigen pony die ook getraumatischeerd is geweest. Verder durf ik te wedden dat ik meer onhandelbare getraumatischeerde verwaarloosde en mishandelde paarden in de handen heb gehad dan jij. En ik weet dat het heel heel veel tijd kost maar dat is een keuze die je maakt. iedere dag met dit paard wat denk jij iedere dag naar zo'n beessie ga je wel vaker dan 1x per dag heen dat wordt vaak wel 3 tot 4 keer. en waarom zou je gelijk een gezond paard nemen. iedereen doet dat zodat ze er zo op kunnen en ermee weg kunnen rijden. Maar er tijd in steken nee ho maar dat hoeft niet. dan maar wat meer betalen voor een betere. we houden het zeker vol.ja ik ga naar school EN ik werk tussen door maar je maakt er tijd voor dame. Snap je voor zoiets maak je tijd. Het dier krijgt een goed leven bij iemand die er WEL verstand van heeft. Niet bij iemand zoals jou.
Ja ik kan van de antwoordne van jou ook heel fel en kwaad worden. Hoe haal je het in je hoofd om te bepalen dat ik een pennymeisje ben en ergens geen verstand van heb. Jij kan niet met zulke paarden omgaan dta wil niet zeggen dat niemand dat kan. Dit is echte paardenliefde want zoiets laat je niet staan,ja jij wel want jij wil uitblinken bij iedereen met een superpaard,dat is wat iedereen wil. En is het dier niet te helpen, nou dan laat je het toch lekker in de wei staan,er hoeft toch persé niks mee bereikt te worden. Het hoeft geen sportpaard te worden. Het kan het ook heel goed doen als gezelschapspaard MET een beter lleven. ALs jij buikpijn hebt stress hebt en bang bent voor iets laten we je toch ook niet inslapen zodat je een bete rleven hebt in de mensenhemel.
Zoiets doen we niet om de paarden de vernieling inn te helpen, juist om ze eruit te halen. De kennis is er zeker wel. Het geld voeding stalling etc etc word echt wel van te voren goe dgeregeld hoor wees gerust.
En na aanleiding van jou stukej wil ik je nog één ding zeggen.
Hala het niet in je hoofd om nog eens zo'n reactie hier neer te zetten. Want je spreekt tegen een proffesional niet één of ander persoon die net als jij denkt ergens verstand van te hebben.
Riant schreef:Dus als je het geld hebt voor een verwaarloosd ondervoed diertje, prima!! heel tof van je. Maar laat het corrigeren van verreden en mishandelde paardn a.u.b. aan profs over.
Dat is heel erg jammer .. maar heel erg waar.