Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Paris85 schreef:Ik zou een fjord nemen als ik jou was, je treft namelijk eerder een ontzettend koppige haflinger dan een ontzettend koppige fjord en dan bedoel ik ook echt koppig. (Er zijn veel verhalen bekend van haflingers die snel naar de andere kant van de bak rennen in een sprintje en dan staken) EN NEE IK BEDOEL NIET ALLE HAFLINGERS ik geef gewoon mijn mening.

meissielief schreef:Paris85 schreef:Ik zou een fjord nemen als ik jou was, je treft namelijk eerder een ontzettend koppige haflinger dan een ontzettend koppige fjord en dan bedoel ik ook echt koppig. (Er zijn veel verhalen bekend van haflingers die snel naar de andere kant van de bak rennen in een sprintje en dan staken) EN NEE IK BEDOEL NIET ALLE HAFLINGERS ik geef gewoon mijn mening.
HOEZO EEN VOOROORDEEL
Saai

Een vosruin met een gigantische bles en 4 hoge witte benen, en blij dat ze er mee waren

Tr3z3l_l0v3r schreef:
@ dovish: dat het geen echte kinderpony's zijn weet ik, daarom juist, ik wil geen ( niet beledigend bedoelt ofzo, ) slome pony die nooit eens iets zal doen. want een kinderpony heb ik aan mijn 3 jarige shethengstje
karakter. want alle fjorden en hafjes die ik ken, zijn qua karakter heel lief, en daarom ben ik een beetje aan het twijfelen, ik zou ze graag alle2 wel willen nemen, maar om nou 4 pony's te hebben rondlopen gaat me toch iets 'te ' ver
. maar ik ga gewoon bij een aantal kijken. en dan zien we wel wat het wordt.

(niks whaa ik wordt achtervolgd! maar; jij schiet niet op dus dan help ik wel even
*overigens laten de planken los doordat ry wel eens tegen zn voerbak loopt te schrapen/schoppen tijdens het eten..*) ArieLover schreef:Haflingers en Fjorden zijn in principe hetzelfde.
Beide kunnen ze koppig zijn, dus Paris85;
dat is zeker een vooroordeel.
Kijk naar Guusje en Taco; beide harstikke werkwillig.
En ik ken zat haflingers die ook werkwillig zijn; alleen ken ik daar geen 'bekende' van. Ik heb zelf wel veel ervaring met haflingers; heb op heel veel haflingers gereden.
Ik had 4½jaar een verzorghaflinger en altijd wou die werken voor me.
Ik zou een haflinger nemen

punkies schreef:allebij leuk! Waarom kijk je niet gewoon in de ronte, en kijkt naar een leuke fjord, als je die vind, en anders een leuke haflinger.
Het is mij opgevallen dat Fjorden een stuk sterker zijn dan Haflingers, en VAAK ook harder zijn in de mond, maar ik heb niet op alle fjorden en haflingers gereden. Dus ik weet het niet van allemaal
) het ligt puur aan het paard zelf hoe die is en niet aan het ras. je kan een superdikke haf hebben die geen zak wil doen en super vervelend is. maar dat kan netzogoed met een new forest. Dus het maakt niet uit wel ras het is en wat goldie zei, waarom zou je niet naar andere paarden kijken. zoek gewoon lekker rond en kijk naar een leuke fitte pony met uitstraling en karakter. Tenminste, dat is mijn tip. Arnoud schreef:Grappig wat hier ontstaat....Getouwtrek tussen fjorden en heidipferdjes (haffies) Liefhebbers. Nee, heb beste advies vind ik dat je bij allebij de rassen verschillende moet bekijken en daarin ook verschillende typen, ouderwets of luxe, en dan pas beoordelen wat JIJ het beste bij JOU vind PASSEN. Een aantal personen hebben dit al genoemd, en daar ben ik het dus helemaal mee eens.
En wat betreft de 800 euro, waarom koop je geen jaarling, dan ben je er optijd bij met opvoedden, doe je dit goed heb je minder problemen met koppigheid, want ze kunnen ook voor je door het vuur gaan als het moet. En eh, die 2 jaar zijn zo om, en jaarlingen zijn goedkoper.
Zoek niet naar een specifiek ras, zul je zien dat je met iets heel anders thuiskomt 
Ik vind ze persoonlijk minder dan haflingers, maar ik heb ook wel eens een heel erg leuke fjord gezien en een mindere haflinger