shetlanders kinderponies?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: shetlanders kinderponies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:34

kinder pony's , ja , maar door kinderen te opvoeden ponys NEE denk dat daar het verschil ligt

als je de shetten een goede opvoeding geeft en niet te jong te veel vraagt (waardoor ze dus hele slimme truukjes leren om er onderuit te komen) kun je hele lieve "doodbrave" ponys krijgen

(kleine) kinderen moeten uberhaubt ALTIJD begeleiding krijgen bij IEDER dier niet alleen bij shetten , ponys maar dat geld in mijn ogen voor alle dieren

mijn kleine heeft zijn kleine zelf ingereden (ervaren ruitertjes waren gewoon te groot te zwaar etc,daarbij zijn dat echt maatjes en acc zijn pony van een ander kind (of volwassene ) zeer weinig en tolloreerd hij hem wel))hij heeft leren sturen mede met zijn zit op mijn anda hengst en dit vertaald naar zijn eigen pony

soms moet ik wel eens boos worden omdat hij ineens zin krijgt en er zo zonder zadel en hoofdstel (en waarom ik boos word , zonder cap//)opstapt, hij ziet het gevaar gewoon niet ..of iets te ruw word met sturen en dan krijgt hij op zijn donder (nee geen slaag wel een paar boze woorden en dan leg ik uit waarom dit niet mag!)

bepaalde rassen (fjorden en haflingers) zijn wat harder en te sterk voor die kleintjes maar vergeet niet een shet van 150 kg trekt ook zo 300 kg weg ! ze zijn sterker dan wat ze lijken

en veel mensen kopen een jong shetje mede omdat ze goedkoop zijn ..en gaan veel te vroeg beginnen !of laten al dan niet jonge kinderen zelf hun gang gaan onbegeleid ..soms (vaak dus) met alle gevolgen van dien

een kind en een dier zonder begeleiden altijd een dikke NEE
maakt eigenlijk niet uit wat voor een dier

tijgertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:08

Ik ben een 'kind' van 24 jaar en ik heb 2 hele lieve super shetjes waar ik recreatie 2 span mee rij....Ik denk dat het maar net is hoe je er zelf mee omgaat en hoe je ze opvoed! Ik durf met mijn pony's geen klein kind alleen over straat te laten gaan.Ze zijn zo enthousiast die pony's van mij, niet dat ik ze niet vertouw met kleine kinderen,maar het blijven dieren en ik ben er met kinderen altijd voorzichtig mee. Het zijn best grote shets allebei rond de 1.10. Vaak hoor je mensen zeggen; wat moet je nou met die shetlanders, koop gewoon wat groters en wat beters. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt...het zijn echt niet alleen maar kinderpony's.Het ligt er gewoon aan hoe je er mee omgaat!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:15

En daar ben ik het helemaal mee eens