Ik heb ook een Wintec Pro, bevalt echt super!
Wat er eerder is geschreven over kunstof singelstoten, die van mij zijn van leer, mischien dat Wintec later tot de conclusie is gekomen dat leer toch duurzamer is voor de singelstoten?
Dat riempje waar meerdere keren over wordt gesproken heb ik totaal geen moeite mee. Vind het juist wel prettig. Bij het (leren) zadel dat ik hiervoor had (ook dressuur) had ik vaak met opstijgen dat het zweetblad mee omhoog ging (was heel soepel leer), ik ergerde me daar altijd kapot aan. Zit je eindelijk op paard, moet je eerst die verrekte zweetbladen weer rechttrekken... Dat riempje is wat dat aangaat een uitkomst! Mijn paard is vrij groot, en dat riempje is ook goed passend. Wel heb ik hem in het begin te strak aangetrokken zodat ie wat irritatie gaf in de oksels. Nu laat ik hem licht in een boogje hangen en geeft ie geen problemen.
Lijkt me overigens erg makkelijk om er een aantal gaten bij in te laten maken, zodat het riempje wel ged past....
Om even in te haken op Aafje87, ik heb dus webbers en mijn beugels onder het zweetblad doorlopen. Ik heb geen problemen met het extra riempje. Alleen als je op paard zit en de beugels korter of langer wilt maken is het even een gepruts, maar als je een eigen paard hebt dan heb je toch meestal de beugels op dezelfde maat (ik wel iig)
Qua duurzaamheid vind ik het zadel ook erg goed. Ik heb hem nu al een jaar of 4 denk ik, en hij ziet er nog tiptop uit. Normaal rij ik 3-4 x per week, maar dan ook alnge ritten (van 2-3 uur). Die lange ritten zijn ook prima vol te houden op dit zadel.
Groot voordeel is natuurlijk het onderhoudsvrije. Heel af en toe even met een sloffe doek erover en klaar.