wie rijd er met een witec pro ? advies gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Riëtte

Re: wie rijd er met een witec pro ? advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:58

Ik heb ook een Wintec Pro, bevalt echt super!
Wat er eerder is geschreven over kunstof singelstoten, die van mij zijn van leer, mischien dat Wintec later tot de conclusie is gekomen dat leer toch duurzamer is voor de singelstoten?
Dat riempje waar meerdere keren over wordt gesproken heb ik totaal geen moeite mee. Vind het juist wel prettig. Bij het (leren) zadel dat ik hiervoor had (ook dressuur) had ik vaak met opstijgen dat het zweetblad mee omhoog ging (was heel soepel leer), ik ergerde me daar altijd kapot aan. Zit je eindelijk op paard, moet je eerst die verrekte zweetbladen weer rechttrekken... Dat riempje is wat dat aangaat een uitkomst! Mijn paard is vrij groot, en dat riempje is ook goed passend. Wel heb ik hem in het begin te strak aangetrokken zodat ie wat irritatie gaf in de oksels. Nu laat ik hem licht in een boogje hangen en geeft ie geen problemen.
Lijkt me overigens erg makkelijk om er een aantal gaten bij in te laten maken, zodat het riempje wel ged past....
Om even in te haken op Aafje87, ik heb dus webbers en mijn beugels onder het zweetblad doorlopen. Ik heb geen problemen met het extra riempje. Alleen als je op paard zit en de beugels korter of langer wilt maken is het even een gepruts, maar als je een eigen paard hebt dan heb je toch meestal de beugels op dezelfde maat (ik wel iig)

Qua duurzaamheid vind ik het zadel ook erg goed. Ik heb hem nu al een jaar of 4 denk ik, en hij ziet er nog tiptop uit. Normaal rij ik 3-4 x per week, maar dan ook alnge ritten (van 2-3 uur). Die lange ritten zijn ook prima vol te houden op dit zadel.

Groot voordeel is natuurlijk het onderhoudsvrije. Heel af en toe even met een sloffe doek erover en klaar.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 15:02

en hoe is het dan met de buegelriemen je hoort ook al veel dat deze vervangen worden door lederen ? omdat die webers zo snel schueren ik kan niet wachten tot ik hem heb, zal helaas moeten wachten tot na de zomer maar ben er zowat van overtuigd dat hij er gaat komen

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:11

ik heb ook een wintec, weet alleen niet welke, maar dat riempje bij de singel vind ik juist fijn, is wel te lang, maar heb er een elastiekje aan gedaan, en dan zit ie gewoon goed, vind het ideaal, dan kun je er ook gewoon mee springen, zonder dat hij klappert enz.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:35

Ik kreeg er van Divoza (daar heb ik hem nieuw gekocht) leren Pagony beugelriemen bij. Ik heb er naderhand zelf voor gekozen om webbers aan te schaffen. Die van mij scheuren nog niet. Gebruik ze nu toch ook al een hele lange tijd. Ze blijven om te zien mooier als leren beugelriemen (die gaan toch wat vervormen in het gebruik), en je hebt een minder dik pakket onder het zweetblad liggen wat dus beter is voor je comfort.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 20:08

ja als je ze compleet koopt dan zullen ze er zeker gewoon standaard bij zitten ik ben eens benieuwd dan

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:43

Het enige nadeel van een wintec is als je er op gaat zitten met een kunstlederen zitvlak op je rijbroek... tijdens een lekkere zomerse dag zit dat niet zo comfortabel meer (plakken e.d.)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 21:17

heyz ja ik het dat al zelf gemerkt ik had een zadel gekocht ergens ook een kunstofe en het was warm die dag nou wat heb ik geplakt
nee de bedoeling is die zadel met dat soort seude te kopen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 21:57

en dan vraag ik me nog iets af
het vlz zadel van witec die singelstoten zitten die onder het zweetblad of is het hetzelfde systeem als het DR model

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:11

Equisuede is erg comfortabel. Sowieso zit je als een huis (met name met een kunstleren kont). Blijft ook mooi en is makkelijk in onderhoud. Bovendien is iedereen (mijn ervaring, ook zeer ervaren ruiters) erg verbaasd dat kunstof zo op leer kan lijken!
Hoe de singelstoten bij vzh zitten weet ik niet.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 22:20

gelukkig zou ik geen andere rijbroek meer willen als met kunstlederen kont dus dat scheelt weer maar met een gladde rijbroek blijf je dan net zo fijn zitten ?
Ik heb laatst op een pony gezeten die had een nieuw DR zadel een hulseboss mij viel op toen ik ging zitten dat ik zo vast als een huis zat en mijn bekken vanzelf kantelden voor die mega goeie zit wat ik niet uit mezelf heb is dit ook zo bij de wintec want anders moet ik maar eens op mijn gekantelde zit gaan oefenen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 23:01

Ik heb sinds kort een 2ehands Wintec Pro. Ziet eruit als nieuw ik ben verliefd op dat zadel. Mijn paard loopt er super onder en ik zit als een huis. Zelfs een 18 inch wat groot, maar no problemo is toch suede

Ja, voor mij geen leren zadels meer, maar wintec.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:11

Ik heb geen gladde rijbroeken, kan dus niet echt een oordeel vellen hoe dat zit. Ik vermoed beter als in een normaal gladleren zadel!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:28

heerlijk zadel!

en ja, ook met een gladde broek blijf je heerlijk zitten. Ik rijd op zowel een wintec als op een leren zadel (met wel als verschil dat de wintec dressuur is en het leren zadel vz) maar de wintec rijd toch het lekkerst

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 10:45

nou volgens mij zijn al mijn vragen beantwoord maar als iemand er nog mee rijd dan had ik graag hem zijn ervaring hier mee graag hier gezien

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:02

hello ik heb eergisteren de isabell werth gekocht (maar wel van bates dus dezelfde als wintec maar dan in leren versie) dit was het enige zadel die op de 5 paarden goed lag en waar ook ik goed opzat
Ik heb ook een wintec 2000 veelzeidigheidszadel die heb k nu ongeveer 6 jaar en ziet er nog perfect uit de singelstoten zijn bij mij in leer en jah het enige nadeel is dat het kunststof gaat piepen met mn leren laarzen maar voor de rest een enorm goed zadel zeker prijs kwaliteit

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:02

Ik heb er ook een/
Erg fijn zadel.
Ik wilde liever een leren zadel, maar heb voor deze gekozen omdat ik veel verschillende paarden rij en de wintec op alles past en eventueel nog te verstellen is. heb er wel leren singelstoten en leren beugelriemen op. En dat riempje vind ik juist handig

Als ik straks 1 paard vast rijd (of mss 2) dan wil ik wel een goed passend leren zadel kopen. Maar voor nu, prima en makkelijk in het onderhoud!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 13:22

ja mijn paard is nog jong en ik wilde voor voorloppig hij zal zeer zeker nog veel groeien ook in de spiermassa en de hoogte en breedte in, dus het leek me ideaal om dan een witec te pakken omdat ze verstelbaar zijn ik heb geen zin om de 2 jaar een nieuw zadel aan te schaffen vandaar

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:31

Hier nog een blije gebruiker van een Wintec Cair Pro. Een hardstikke fijn zadel. Het enige nadeel vind ik dat mijn Tinker 's zomers meer zweet door het kunststof.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 13:42

hmm maar volgens mij zweet ieder paard toch meer in de zomer

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:59

Tuurlijk, maar in vergelijking met mijn KN zadel zweet ze toch duidelijk meer.

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:26

Een geweldig zadel als je het mij vraagt,heb hem van iemand hier overgenomen van bokt was pas 1,5 oud,maar voor mijn echt geen ander zadel meer,makkelijk in onderhoud,zit lekker,handig in gebruik!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 15:32

maar ja als dat nu het 2 de minpuntje is
het eerste is ja dat vervelende riempje
hehehe

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:32

@Blackje: dan kan je voor bates gaan is het zelfde als wintec maar dan in leer.
Dat riempje zit er ook bij bij bates omdat het van waterbuffelleer gemaakt is wat heel soepel is (en waardoor je dus directer contact hebt met je paard) en je dus inderdaad je leer zou optrekken.
Bij een ander zadel (een af ander spaans merk zaldi denk ik) zit het bovenste zweetblad vast aan het onderste met een riemje tussen de 2 dus die moet je niet elke keer opnieuw vast maken maar dit vind ik minder handig vooral als je van singel veranderd is dit heel irritant.
maar eigenlijk denk ik niet dat het riempje echt en nadeel is want uiteindelijk is het niet veel werk om een extra riempje vast te doen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 10:41

en hoe is het de wintec's 2000 die met leder overtrokken die zijn stukken goedkoper als de wintec pro ik vraag me af waarom

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:21

Het materiaal vind ik persoonlijk een stuk minder mooi. Een deel van de wintec pro is ook vn dat materiaal (onderkant van het zadel bv) en het is gewoon minder luxe. Lijkt mij ook veel gladder zitten. Eea zie je dus terug in de prijs. Anders moet je eens bij een winkel gaan kijken (Divoza heeft ze sowieso en de meeste Horse-lover winkels ook dacht ik). Kun je ze eens goed bekijken en op een bokje uit proberen.