Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Arabesk schreef:Ik vind wel dat de verzenen van de voorhoef veel te lang zijn!

Lestria schreef:Die onderste is een achterijzer. Achterijzers hebben twee lipjes aan de zijkanten. Voorijzers hebben 1 lipje in het midden. Dat dat lipje daar zit is dus normaal.
Het ijzer ligt wel heel erg ver naar achteren. Nu kan de hoefsmid daar natuurlijk een reden voor gehad hebben en dat kan je toch aan hem vragen? Bij mijn merrie heeft de hoefsmid de ijzers ook iets verder naar achteren gelegd zodat ze haar hoeven beter af kan rollen. Het lopen wordt op die manier wat natuurlijker en makkelijker.
Maar zoals gezegd, die van jou liggen wel erg veel naar achteren.

Peachy schreef:Ik heb eerder al een topic geopend dat mijn hoefsmid in het leven van mijn pony heeft geslagen.
En nu wilde ik graag weten van jullie hoe vinden jullie de hoefijzers zitten en ook de vorm van zijn hoeven zelf?
Hier de foto's ervan:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZDXQFOVI[/img]

afschuwelijk, ik kan me niet voorstellen dat die vent hiervoor geleerd heeft. }> Of hij heeft gewoon zitten slapen tijdens de opleiding !! }>

Marije1984 schreef:Off: wel grappig dat heel bokt in een keer voor hoefsmid heeft geleerd. Niet dat ik heofsmid ben, maar kijk even door de te grote ijzer heen en kijk eens bij je eigen paard.