Slootwater of kraanwater?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Slootwater of kraanwater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:11

Kraanwater is te gefilterd, is eigenlijk "dood", grondwater bevat nog allerlei mineralen en is gezonder, helemaal als je bronwater hebt, maar dat zal niet makkelijk zijn.

Slootwater zou ik met dit warme weer niet graag doen. Kijk even goed of er geen dode vogels/eenden in zitten ivm botulisme. Als het slootwater moet zijn, dan in geen geval stilstaand water.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 14:22

Anders neem ik wel aandelen Spa of Barleduc

Maar in een sloot liggen volgens mij altijd wel dode dieren of niet? Ik denk dat ik het gewoon bij het kraanwater houd!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:31

Hier krijgt alles leidingwater aangezien we hier wel sloten hebben maar die staan 9 maanden per jaar droog
We rijden een aantal keer per week met watertanks heen en weer (800-1000L tanks). Bij huis vullen en per weiland staat er een tank water waaruit ik de waterbakken dagelijks vul.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:38

Als die van mij mag kiezen kiest ze voor een "natuurlijke" waterbron. Dus een sloot, plassen regenwater etc.
Ze drinkt ook gewoon leidingwater als ze op stal staat maar als ik met haar wandel of als ze in het land loopt kiest ze toch voor iets anders dan de automatische drinkbak die ook aanwezig is.
En paarden weten zelf echt heel goed wat het beste voor ze is hoor.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:09

Mel krijgt gewoon slootwater. Ze staat in een paddock dus er is geen automatische drinkbak. En als ze op het land staan drinken ze ook gewoon uit de sloot.

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:10

Die van ons kregen allemaal regenwater. We hadden verscheidene regentonnen staan onder de dakgoten. Alleen als het in de zomer heel erg warm was geweest en er geen regenwater meer was dan kregen ze opgepompt slootwater. En heel soms kraanwater.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:14

Mijn paarden hebben het liefst slootwater...er zit een ander smaakje aan dan water uit de kraan dat ze blijkbaar lekker vinden. Dus als ze op het land staan: slootwater, staan ze op stal krijgen ze leidingwater (automatische drinkbakken). En aangezien er meer dan 120 paarden op stal staan, en in de zomer bijna de helft buiten staat, geef ik het je te doen om ze allemaal van kraanwater te voorzien....

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:24

Lady kan kiezen uit allebei, er staat een bak met kraanwater in het land en ze heeft 2 sloten die aan het land grenzen. Toch drinkt ze liever kraanwater want we moeten die bak bijna dagelijks bijvullen.

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:51

Hier krijgen ze kraanwater, de drinkbakken zijn daar gewoon op aan gesloten. Ook als ze op de wei staan krijgen ze kraanwater.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:14

Mijn paard heeft de keus, hij staat op het land met een slootje en ik heb een grote waterton staan.
Maar hij drinkt altijd uit de sloot en bijna nooit uit de waterton die gevuld is met kraanwater.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:46

op het land krijgen ze bij ons gewoon slootwater, wij zijn ook bezig geweest om een watertank te kopen en die om de zoveel tijd te vullen met leidingwater, maar als dat stilstaat en warm wordt/weer afkoelt etc komen daar meer bacterieen in dan in het slootwater.
daarnaast is de mileudienst verplcht om het landelijk slootwater op een niveau te houden dat de dieren er gewoon zonder enige schade of ziektes uit kunenn drinken.
lang leve de sloot, en de troep gooien ze zelf wel uit hun mond!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:18

Mijn paard krijgt slootwater in het land en op stal zijn de waterbakken ook aangesloten op slootwater. Als ik haar 2 emmers voorzet, 1 met kraanwater en 1 met slootwater .. drinkt ze toch echt die emmer met slootwater leeg