Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PriscaZ schreef:grid schreef:ja en dan was mijn service dus gratis en zonder verplichtingen en hij woont ook 3 dorpen verderop![]()
Maar hij is in onze omgeving echt een zeer grote en goede zadelmaker en heeft dus ook honderden zadels (nieuw en 2ehands) op voorraad enzo, dus wellicht krijgt hij ook wel meer korting of zo ?! Moeilijk te zeggen waarom t soms ergens goedkoper of duurder is ...![]()
Maar idd goed rondkijken/ vragen kan soms best wat schelen ...![]()
en ik was erg blij dat een kundige zadelmaker mee keek of ie goed lag, ook tijdens t rijden e.d. ... en soms kun je ook nog zeer goed een zadel inruilendat scheelt ook weer
Bij welke zadelmaker heb jij je zadel gekocht? Misschien ken ik die winkel...

Destinietje schreef:Ik zou persoonlijk nooit voor een goedkoop nieuw zadel gaan. Waarom niet gewoon óf doorsparen, of (zou ikzelf doen) een 2e handsje voor de zelfde prijs, maar dan van een GOED merk...
Fijne diepe zit, gewoon n erg fijn zadel! 
, samen met een goede zadelmaker kom je er wel uit
janne8 schreef:hmm hier in de buurt zijn er niet veel winkels met 2e hands zadels..
vroegop heeft niks ligge,,, ooteman heeft te dure zadels, mjl weet ik niet
, ook omdat de mensen op mijn stal nogal verschillende ideëen hadden mbt het wel of niet passen van een zadel. Ikzelf was er steeds ook niet zeker van en die zadelmaker vertrouw ik wel 
maar je mag hem toch zeker eerst wel uitproberen voor je hem koopt, dan voel je toch wel of je er lekker/ goed op zit
grid schreef:Als het goed is staat de inchmaat ergens op het zadel gedrukt onder de flappen of zo, maarja bij 2ehands vaak niet meer te lezen.
Misschien kun je je oude zadel opmeten, zodat je weet of die groter (langer/ breder) ismaar je mag hem toch zeker eerst wel uitproberen voor je hem koopt, dan voel je toch wel of je er lekker/ goed op zit
Destinietje schreef:Ik vind Kieffer's rotzadels. Maar Rossner en al die andere "b-merken" vind ik ook troep. Voor 400/500 E kan je echt wel een 2e hands Passier, Prestige, Stubben, enz voor kopen, die WEL goed van kwaliteit zijn, een GOEDE naam hebben.. Deze zullen wel wat ouder zijn, maar een rossner van 5 jaar oud, is OUD, een Passier van 20 jaar oud kan nog jaren mee! Onthoud dat ook...
Als je interesse hebt weet ik nog wel een Stubben Scandica te koop, in zeer goede staat, die binnen je budget ligt. Als je interesse hebt kan je me even pm'en.
Ik vind dat jij erg slecht praten over een zadel van een zogenaamt B merk. Niet iedereen heeft het geld voor een duur zadel. Ik zeer zeker niet. En ben ontzettend bij met mn 2e handsje! Blijft perfect liggen, gekocht toen het paard 3 was, nu is hij 5. Geen enkel drukplekje oid
Dus niet elk zadel van een minder bekend merk hoeft direct slecht te zijn. Ik vind het belangrijkste dat het een zadel is die perfect past op de rug van mijn paard, en daarbij een voor mij geschikte zit heeft
grid schreef:Een Stubben lijkt me niet echt geschikt aangezien ze aangeeft dat ze op zoek is naar een
zachte zit en Stubben is gewoon altijd enorm hard!!
Ik heb voor Jordy pas een nieuw zadel gekocht, een Stübben Tristan dressuur, en die is heerlijk zacht aan mijn billetjes
Zachter dan mijn vorige, een Euroriding.