Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
T@nj@ schreef:Ja Ikke, dat is precies wat ik dus ook dacht.
Heb ooit eens een paard naar de slacht gebracht en daar werd ook gevraagd naar medicijngebruik de afgelopen maand, maar dat zal tegenwoordig wel verandert zijn.
ikke schreef:Hmm, daar hebben we het afgelopen Hemelvaartweekend nog over gesproken. We hadden toen twee dierenartsen, een RVV keurmeester/dierenarts, een osthiopaat/fysiotherapeut en twee natuurgenezers (Silverlinde-opleiding). Deze mensen waren bovendien niet vies van elkaars werkwijzen, dus dat gaf leuke discusies. Hierbij is ook medicijngebruik/slacht aan de orde geweest en toen wisten zowel de dierenartsen als de RVV-keurmeester te vertellen dat deze 28 dagen wachttijd nog gewoon bestaat.
Handig hoor, zo'n cluppie medici op een weekend, zeker als er een ongelukje gebeurt. Dat paardje heeft nog nooit zoveel dierenartsen tegelijk aan z'n lijf gehad![]()
Miran schreef:Volgens mij is de wachttijd voor geregistreerde medicijnen, en is uit onderzoek gebleken hoelang de wachttijd dan is.
Ongeregistreerde medicijnen hebben geen (officiele) wachttijd, het vlees wordt dan afgekeurd.
Nicolletje schreef:Pmarena: je kan tegenwoordig ook kiezen of je hem door de "gezamelijke destructie" wil latenophalen of dat je 'm met een trailer met een soort brancard wil laten weghalen, kost 50 of 100 euro meer, maar is minder traumatisch voor de eigenaar.
Verder ga ik helemaal met je mening mee.
maar ik ben dan toch wel weer zo nuchter dat het op dat moment niks meer uitmaakt.
pmarena schreef:En waar die naartoe gaat , daar gebeurd er ook niet veel fraais mee hoor... zodra dat lichaam uit het zicht is , is het alsnog niks meer dan een paar honderd kilo afval
Maar mooi dat het kan voor de wat naïeve paarden-eigenaars die het niet willen zien en voor een subtielere manier kiezen voordat het lichaam vernietigd wordt....
pmarena schreef:Mja het is heel hartverscheurend om het te zien als ze je paard toevallig net ongelukkig beetpakken met die grijper , ze zullen hem verdorie aan 1 been optillen en van 5 meter hoogte in een bak laten donderen....brr zulke spookbeelden krijg ik danmaar ik ben dan toch wel weer zo nuchter dat het op dat moment niks meer uitmaakt.