Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yswing schreef:@ janine,
Jij zou 15x38 dus afraden als ik het goed begrijp?
yswing schreef:hallo,
wij hebben een stukje ruimte om een bak te maken,
het stukje is 9x18 meter.
Is dat te doen of niet?
de lange zijde is ruim genoeg, maar weet iemand ook of je bij een
korte zijde van 9 meter wel goed de bocht door kan galloperen?
Alvast bedankt!
Janine1990 schreef:Tigra_ schreef:Wij hebben hier een 20 x 40 maar als ik zelf kon kiezen zou ik er eentje maken van 25 x 50. Vooral als je een groot paard hebt vind ik die 20 meter toch krap worden.
Nou dan heb je wel een aardig probleem wil je wedstrijden gaan rijdenEen hoek is met een groot en lang paard ook prima te maken.
yswing schreef:oke, nou het gaat om een fjorden pony van 1,45 en een kwpn paard van 1,65....
je kan dus wel makkelijk de bocht door komen?
alleen lijkt het jou niet zo fijn rijden?
Tigra_ schreef:Ik rijdt geen wedstrijden, maar vindt het zoiezo prettiger om een grotere bak te hebben. Zo kun fijner trainen. En zit je niet perse aan de hoefslag gebonden. Vroeger reden we in een wei dat was echt wel fijn omdat je veel meer zelf moet rijden. Met 20x40 zit je te makkelijk aan de hoefslag geplakt.
Janine1990 schreef:Tigra_ schreef:Ik rijdt geen wedstrijden, maar vindt het zoiezo prettiger om een grotere bak te hebben. Zo kun fijner trainen. En zit je niet perse aan de hoefslag gebonden. Vroeger reden we in een wei dat was echt wel fijn omdat je veel meer zelf moet rijden. Met 20x40 zit je te makkelijk aan de hoefslag geplakt.
In 20 bij 40 hoef je ook niet per se aan de hoefslag te plakken. Als je paard aan de hoefslag plakt loopt hij niet voldoende op eigen benen en in balans. Is dat het geval? Kan je ook in een 20 x 40 bak hier maatregelen tegen nemen. En ook in een 20 x 40 kan je een controle oefening uitvoeren op het plakken aan de hoefslag al dan niet.
Rij zelf een paard van 1.75m, die prima door de hoeken (goed, als ik m'n best doe, ben echt een smokkelaar) en over de lange zijde te rijden is. Puur kwestie van rijden. Paard van 1.80m kan dat ook hardstikke prima.
En op de korte zijde even voorwaarts rijden is ook prima te doen.
Janine1990 schreef:Ook op de hoefslag kan je je paard rechtstellen, en zoals ik al zei, controle oefening.
Sjah, ik zie daarin geen argument.
Janine1990 schreef:Op smokkelen word je voor de jury wel afgerekend. Als je niet wedstrijden rijdt, hoef je je daar in mijn ogen niet druk om te maken. Doe je dat wel, moet je er zelf ook gewoon aan werken.