Zwemmen met paarden in omg. Glimmen/Haren/Groningen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_isaatje_

Re: Zwemmen met paarden in omg. Glimmen/Haren/Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 11:41

elinax21 schreef:
_isaatje_ schreef:
Je kan ook in groningen zelf zwemmen, namelijk bij het zilvermeer. (das in een buitenwijk van Groningen, Lewenborg) alleen kan je daar niet in het hoogseizoen zwemmen, maar volgens mij alleen van september tot april zoiets...

En je kan in het schildmeer, maar dat is voor jullie wel een eindje weg. (schildmeer ligt bij slochteren)

schildmeer is ook niks. en als het een beetje warm is zit het er vol met (boze) mensen.

Ook in dat kleine meertje dr naast? Ben ik namelijk wel es geweest, en ging best hoor. Het is niet zo diep maar je kan wel lekker spetteren.

sweetwendy schreef:
_isaatje_ schreef:
Je kan ook in groningen zelf zwemmen, namelijk bij het zilvermeer. (das in een buitenwijk van Groningen, Lewenborg) alleen kan je daar niet in het hoogseizoen zwemmen, maar volgens mij alleen van september tot april zoiets...

En je kan in het schildmeer, maar dat is voor jullie wel een eindje weg. (schildmeer ligt bij slochteren)

in het zilvermeer raad ik trouwens wel een beetje af, ze hadden daar groene en blauwe alg. Sindsdien ben ik daar beetje voorzichtig voor geworden

Oow een paar vriendinnen van mij gingen daar buiten het hoogseizoen best vaak zwemmen, de blauwalg komt volgens mij alleen als het warm is. Maar dat weet ik niet zeker.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:51

Brammetje16 schreef:
het hoornse meer is dat niks dan

haha mag je daar zwemmen??

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:56

't zandgat( bolhuusgat oid.) mag je nie zwemmen, maar wij hebben er wel gezwommen met de paarden dan gewoon 's avonds ofzo... en dan kan dat best maar je paard moet wel tussen die hekjes doorkunnen... en dat konden ze bij ons allemaal, je moet er all1 dus wel omdenken dat je t niet doet als t druk is ofzo

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:17

Brammetje16 schreef:
het hoornse meer is dat niks dan

Volgens mij mag je daar niet met paarden komen. Tenminste; ik zou het in het zomerseizoen niet doen, gezellig over en tussen de mensen doorcrossen

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 20:43

Haha nee bij het hoornse meer mag je nieteens met een hond komen in de zomer

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 08:59

dat is juist het probleem overal denk ik. het is bij de meeste plassen zo dat je er zomers niet met dieren mag komen. zooo belachelijk

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:39

Schawtje schreef:

wahha nou laten ze dan met een oplossing komen voor ons.. als we nergens gewenst zijn..

suppiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:42

TabeR schreef:
Schawtje schreef:

wahha nou laten ze dan met een oplossing komen voor ons.. als we nergens gewenst zijn..

Helemaal mee eens

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:03

magic_lover schreef:
Hou dit topic ook even in de gaten..
Weet iemand toevallig ook waar je ergens kan zwemmen in de omgeving
Zevenhuizen, steenbergen,roden,nieuw-roden ??

groetjes Angela

Vanaf Roden naar Een (Middendrift) zit een oude zandafgraving. (Nu van Natuurmonumenten), daar kan je door heen met je paard. Maar je moet wel weten waar je er in moet.
Als je vanaf roden komt, kan je vanaf de Middendrift naar links stukje langs de verharde weg en dan weer links een zandpad op. Het lijkt alsof je dan zo het water in kan rijden, maar daar is het te diep. Links langs het meer loopt een paadje (lekker dicht begroeid) en na zo'n 5 min. kan je dan het water in. (Is wel erg duidelijk te zien dat er vaker paarden in gaan). Links aanhouden langs de kant en dan kan je iets verder op weer omhoog. Probleem is, het loopt wel ineens af. Dus als je je paard iets dieper het meer in stuurt is het gelijk zwemmen.
Jammer genoeg geen zandstrandje, maar bosjes ...daardoor erg rustig. Om even verkoeling te hebben in de zomer ideaal.

Ik ken het omdat ik daar in de buurt ruiterkampen begeleid. Niet schrikken dus als je ineens een groep kinderen met paarden tegenkomt dus!

Volgens mij is er ook in het Mensige/sterrebos in Roden een water waar je door heen kan of mag dat niet?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:59

Lise81 schreef:
magic_lover schreef:
Hou dit topic ook even in de gaten..
Weet iemand toevallig ook waar je ergens kan zwemmen in de omgeving
Zevenhuizen, steenbergen,roden,nieuw-roden ??

groetjes Angela

Vanaf Roden naar Een (Middendrift) zit een oude zandafgraving. (Nu van Natuurmonumenten), daar kan je door heen met je paard. Maar je moet wel weten waar je er in moet.
Als je vanaf roden komt, kan je vanaf de Middendrift naar links stukje langs de verharde weg en dan weer links een zandpad op. Het lijkt alsof je dan zo het water in kan rijden, maar daar is het te diep. Links langs het meer loopt een paadje (lekker dicht begroeid) en na zo'n 5 min. kan je dan het water in. (Is wel erg duidelijk te zien dat er vaker paarden in gaan). Links aanhouden langs de kant en dan kan je iets verder op weer omhoog. Probleem is, het loopt wel ineens af. Dus als je je paard iets dieper het meer in stuurt is het gelijk zwemmen.
Jammer genoeg geen zandstrandje, maar bosjes ...daardoor erg rustig. Om even verkoeling te hebben in de zomer ideaal.

Ik ken het omdat ik daar in de buurt ruiterkampen begeleid. Niet schrikken dus als je ineens een groep kinderen met paarden tegenkomt dus!

Volgens mij is er ook in het Mensige/sterrebos in Roden een water waar je door heen kan of mag dat niet?

Haha denk niet dat ik dat in me 1tje ga proberen dan moet er eerst maar iemand mee die het kent

Ja in het mensinge bos zit ook 1 teminste vroeger ben ik daar wel eens heen geweest toen ik nog op de manege in roden reed.. kan het nu alleen niet meer terug vinden

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 20:54

Jaa ik weet iets (volgens mij..)
Als je voor het vliegveld zo'n pad ingaat (is hier ergens ook al gezegd volgens mij) dan kom je bij zon meertje en daar kan je zwemmen volgens mij met paard. De Bongerd gaat er volgens mij wel eens heen maar ik moet het allemaal nog even uitzoeken en dan rijden we er wel een keer heen ofzo

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:49

Net iets voorbij het vliegveld moet je rechtsaf een zandpad op...ik kan er niet opkomen hoe het heet

In Yde zit ook een goeie zwemplas, daar gingen we vroeger met Jan weleens heen. Vraag me niet waar, ik heb nooit opgelet tijdens buitenritten
In Schipborg kun je op sommige plekken de Drentsche AA in, maar das niet zo diep, dus daar kun je niet echt zwemmen.

En anders spring je gewoon met paard en al het noord-willems kanaal in, heb het een paard eens zien doen

*denkt verder nog even na..

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 23:07

Bolhuisgat/zandgat. Zoals ook al gemeld op de eerste pagina. En daar mag je dus niet meer komen met pony of paard, er zitten hekken om.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:22

JewelFamke schreef:
Net iets voorbij het vliegveld moet je rechtsaf een zandpad op...ik kan er niet opkomen hoe het heet

Na het vliegveld dus rechts een pad op, die gewoon doorrijden en dan kom je er vanzelf?
Is dat een plas waar je eigenlijk niet in mag komen maar je het wel gewoon stiekum doet? Of mag het wel .
Ben wel eens daar ergens geweest, zitten er allemaal hekken omheen en zit bij de plas een huisje?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:18

Nou..ik zie nu hier dat het niet mag..wist ik niet. Hekken eromheen heb ik nooit gezien, dat huisje klopt idd wel.

Als je van rotonde de punt komt, ga je dus rechtsaf voorbij het vliegveld, einde zandpad ga je weer rechts, dan rij je er tegen aan.
Het is al een tijdje geleden dat ik er ben geweest, misschien is het handig om eerst eens te gaan kijken of het wel veilig enzo is

En anders Yde (is ook niet zo ver van Eelde), daar zwommen we met de paarden van Jan altijd, dus daar mag het volgens mij wel.
Daar is ook een strandje waar het niet te steil afloopt en je makkelijk het water in kan.

danielle5564

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:01

Mijn oma woont in roden en ik zelf in Opende vlak bij Drachten.

Je kunt bij strandheem zwemmen met je pony dat is in Opende.

Je moet dan wel oppassen want als je er te ver in gaat kom je er niet meer uit

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:10

Opende is niet bij Haren/Glimmen/Groningen en als er een kans bestaat dat je er niet meer uit komt, lijkt het me niet echt verstandig om daar met je paard te gaan zwemmen.
Bovendien is dit een topic uit 2005.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:47