Valt mij ook wel tegen de reacties over Subli en zet mij ook aan t twijfelen. Mijn paard is te schraal en vaak wat aan de slome kant met rijden maar als ik haar meer dan 2 kilo krachtvoer geef dan word ze verkeerd druk. Ze word dan sjagerijnig tegen mij en andere paarden. Ze kreeg eerst op aanraden van de dierenarts 3 kilo brok op een dag. Eerst sportbrok maar omdat ze daar zo heftig op reageerde toen de basisbrok van Subli die ze op stal voerden. Toen werd ze stijver en bleek dat ze tegen spierbevangen aanzat dus moest een eitwitarme brok gaan geven aangevuld met olie. Daar ze geen toevoegingen lust vaak zelfs niet door slobber (moeilijke eter) ben ik haar naast Subli Ponybrok de Subli EM bijgaan geven. In de stalperiode 1.5 kilo ponybrok, en 400 gram EM en een klein kommetje muesli door de slobber heen om ze die EM te laten eten want die vond ze ook niet lekker. Nu in de weide krijgt ze 1 kilo brok omdat ik bang ben voor die spierbevangenheid.
Nu ben ik de Subli ponybrok gaan voeren omdat op een kaart van de leverancier stond dat dat minder eiwit in zit dan de basisbork. Vergeleek toevallig pas de etiketten op de zakken zat er dus gewoon meer eiwit in de ponybrok. Ik bellen naar de subli word er gezegd dat er evenveel zit als in de Subli basis en op de nieuwe kaart staat dat er meer eiwit in de pony zit. Dus vat hem nu niet meer helemaal en ze blijft schraal.
Ook ik ben de subli gaan geven omdat er geen chemische anti-oxidanten inzitten.