fluitbit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: fluitbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:58

montecito schreef:
TROUWENS, ZO'N FLUIT BIT IS NIETS ANDERS DAN EEN WATERTRENS MET GAATJES, HOEZO SCHERP???? IK VOND HET IIG EEN ROT DING WANT HIJ GING HELEMAAL VERSTOPT ZITTEN DOOR HET KWIJL E.D. WAS NIET ERG SMAKELIJK!!

we zijn niet doof hoor

maar zou dat niet de bedoeling zijn, dat er allemaal viezigheid in komt zodat het zo vies komt dat hij het niet meer wil vastpakken?
maar ik heb dit bit nog meer gezien, ze noemden dat een waterbit, ze zouden daardoor makkeliijker kunnen drinken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:06

Ik ken een dergelijk bit eigenlijk alleen maar als "remedie" tegen het luchtzuigen. Door de gaatjes kunnen ze niet vacuüm zuigen.
Tja, het is weer eens wat anders dan een band of stroomdraad, maar of het nou echt aardig is...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:13

Hmm, ,hier heb ik ook ooit eens over gehoord. Dat fluiten btw nog nooit, klinkt nogal raar. Iig, wat zij toen tegen me zeiden is dat het paard het bit dan niet omhoog kan zuigen oid. (Staat hier volgens mij al eens ) Of het klopt weet ik niet. @ mensen die zeggen dat ze goede instructie moet zoeken: Wie zegt dat ze dat niet heeft? Je kan er wel een gewone trens in hangen, maar als het paard nou zo maf doet dat je gewoon niks kan, dan gaat fatsoenlijk rijden, en dus goed en netjes rijden ook niet.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 18:28

Jetta schreef:
Koop in godsnaam een gewone goede AFRICHTINGStrens en zoek goede instructie!
Misschien snapt je paard helemaal niet wat je bedoelt met de teugelhulpen en gaat ie daardoor op de loop!

die heb ik al heb het bit voor de zekerheid iets hoger gehangen en de sperriem iets strakker gemaakt(moesten wat gaatjes bij gemaakt worden, hij was veel te groot) heb gister goede intructie gehad waarbij dus ook het hele hoofdstel gecontroleerd werd. Ze zei dat ze maar weinig mensen zag die t hoofdstel helemaal goed hadden zitten. Volgens haar zit alles goed. Ik reed in een andere bak en was daardoor wel bang dat ze door het draad zou gaan(bak is daar net aangelegd en t hek is dus nog niet af) ze liep goed nagevelijk was wel verbaasd. Ze moet alleen dus rechtop leren lopen Volgens de intructrice loopt ze goed voor een jongpaard...heb vandaag zonder instructie gereden en het gaat al een stuk beter. Ze had gezegd dat ik haar nagevelijk moet houden, dat een paard alleen het bit vast pakt als ie dus z'n hoofd omhoog doet en de rug weg drukt..

Heb sinds de les in een vreemde bak meer vertrouwen, ben zelfs vandaag voor de 2de keer met iemand samen buiten gaan rijden. Het ging goed, ze was minder schrikkerig, liep af en toe nagevelijk. We hebben een klein stukje gedraafd omdat ik dus ook met een kleine pony samen reed en ik Umi anders continu in moest houden. Ze wilde niet door plassen lopen (dacht bij een die gaat er door heen...schrok ze springt ze toch opzij) Nu het bit dus iets hoger hangt kan ze het minder goed vast pakken maar kan het dus nog wel. Ga dus niet zomaar een ander bit proberen, als het echt nodig is zegt m'n instructrice het wel.

Paard begrijpt zeker m'n teugel hulpen wel maar loopt soms door m'n rechterbeen...is meer eigenwijsheid dat ze dit doet...of als ze geen zin meer heeft, of juist zin heeft om harder te gaan. Reed vandaag weer in de vreemde bak, heb geen last gehad van t bit...pas toen ik wilde aanspringen in galop sprong ze verkeerd aan, probeerde het nog een keer, bokte ze en galoppeerde ervandoor(dit keer wel in de goeie galop)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:55

Dit kwam ik ook nog tegen:

Citaat:
The whistle bit is used on horses that habitually windsuck. It's used while the horse is in the stall. How it works is that as the horse attempts to windsuck, the air is redirected through the holes in the bit, so the horse isn't able to effectively suck wind into the stomach.

Is dus hetzelfde als wat ik eerder al zei. Voor op stal dus en niet om mee te rijden. Hoe verzin je het zeg....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:03

hoe kan die dan nog rustig op wat hooi knabbelen? dag en nacht met een stuk metaal in je mond.
mag het er even uit, wordt er een ander ingepleurt om te rijden :'(

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:09

Tja, ik heb het ook niet verzonnen....

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 22:13

Ik ook niet, werd me alleen aangeraden om mee te gaan rijden...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 19:44

Ik bedoel het niet kwaad, hoor! Ik hou niet van gedoe met bitten, omdat het daar meestal niet aan ligt!

Stardust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:47

heey je zei dat je met een dubbel gebroken bir rijd ga dan met een enkel gebroken bit rijden !!! succes er maar mee dan

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:02

euh ja hoor dat voegt hier echt iets aan toe....
Niemand die iets weet over waarom mensen rijden met zo'n bit? Ik bedoel als paarden dus niet door hun mond kunnen ademen dan gaat toch die hele fluit theorie aan diggelen? Dan van dat luchtzuigen zou ik me nog iets bij voor kunnen stellen, maar rijden.....?

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:30

Sorry , had geen idee dat ik schreeuwde!! Ik vind het idd vreemd dat iedereen dit bit anders kent!! Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt(en je paard natuurlijk).

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 08:44

haha overigens heb ik zelf eens door zo'n bit heen geblazen ,e nfluiten doet ie allerminst dus ALS ze al door hun mond konden ademen dan moeten ze wel heel muzikaal zijn willen ze daar een deuntje op kunnen fluiten
Kunnen we dan stellen dat het een onzin bit is? En dat ie alleen zo heet omdat het er uit ziet ale een fluitje? Want fluiten doet ie niet en kan ook niet.
moeten we toch de divoza even bellen met de juiste info

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 10:46

fluiten doet ie zeker wel...er komen hoge tonen uit die mensen niet kunnen horen. Maar goed heb de oplossing al gevonden. Ga geen ander bit erin doen, heb nu goede instructie en zoals het nu gaat heeft ze gewoon geen kans meer om het bit te pakken.