Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marsie schreef:Ik denk dat je voor een 2ehands A moet gaan. Ik denk ook dat je daar meer aan hebt. Ik zou zeggen: houd Marktplaats en Bokt goed in de gaten. Op marktplaats zie ik ook wel een mooie koopjes voorbij gaan. Misschien dat daar wat voor jou bij zit. Succes verder!
toen ik aangaf zo rond de 700-800 te willen investeren.
en dat is ook niet zomaar zo 123 opgelost, hoe goed dat 2e handse merk ook staat aangeschreven
en dan heb je de garantie van de fabrikant, het zadel is nog niet scheefgereden en vormt zich naar de rug van jou paard
enz ...
.
en bovendien was ook nog het leer van mindere kwaliteit en de kussens en afwerking vond ik ook minder, die viel dus voor mij zowiezo af.Marsie schreef:ik vind dat zon onzin,net alsof je niet mee telt met een middenklasse zadel ofzo....Ik denk dat je voor een 2ehands A moet gaan. Ik denk ook dat je daar meer aan hebt. Ik zou zeggen: houd Marktplaats en Bokt goed in de gaten. Op marktplaats zie ik ook wel een mooie koopjes voorbij gaan. Misschien dat daar wat voor jou bij zit. Succes verder!
QueJira schreef:Marsie schreef:ik vind dat zon onzin,net alsof je niet mee telt met een middenklasse zadel ofzo....Ik denk dat je voor een 2ehands A moet gaan. Ik denk ook dat je daar meer aan hebt. Ik zou zeggen: houd Marktplaats en Bokt goed in de gaten. Op marktplaats zie ik ook wel een mooie koopjes voorbij gaan. Misschien dat daar wat voor jou bij zit. Succes verder!
er bestan geen echt slechte zadels meer( zadelmarkt er buiten gelaten,maar in een ruitersport zal wordt geen troep verkocht)
Er is niets mis met een goed middenklasse zoals Kentaur en Rossner,Lemetex enz. Ok ze gaan misschien geen 20 jaar mee,maar dat ik verwacht ik niet van mijn zadel.Ik hbe liever een goed nieuw middenklasse zadel van Kentaur,dan een gebruikte van Kieffer ofzo die al helemaal vervormd is en waarvan kussens zich al hebben aangepast aan het vorige paard.
idd dat probeerde ik ook aan te geven en de zadelmaker dus met mij --> niks zo slecht als een slecht passend zadel
germie schreef:Zaldi is een goed merk. 850 euro. Ook Wintec is redelijk.
Wil je nog wat goedkoper, dan is er nog Pagony.
Ik zou niet voor een C-merk gaan. Kies een goed B-merk (Nightrider, JC, Kentaur, Chamberlain, Rossner, Pagony, Wintec, Zaldi vind ik al meer een A-merk).