Welk kwaliteit zadel is prijsgunstigd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_Mabel

Re: Welk kwaliteit zadel is prijsgunstigd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 08:45

Wintec en Kentaur zijn goeie zadels en gunstig geprijsd.
Vaak nog goedkoper dan een 2e hands kieffer bijvoorbeeld.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:40

Ik denk dat je voor een 2ehands A moet gaan. Ik denk ook dat je daar meer aan hebt. Ik zou zeggen: houd Marktplaats en Bokt goed in de gaten. Op marktplaats zie ik ook wel een mooie koopjes voorbij gaan. Misschien dat daar wat voor jou bij zit. Succes verder!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:54

Marsie schreef:
Ik denk dat je voor een 2ehands A moet gaan. Ik denk ook dat je daar meer aan hebt. Ik zou zeggen: houd Marktplaats en Bokt goed in de gaten. Op marktplaats zie ik ook wel een mooie koopjes voorbij gaan. Misschien dat daar wat voor jou bij zit. Succes verder!

Het is natuurlijk je eigen keuze maar:

De zadelmaker raadde mij dus aan om een nieuwe te kopen toen ik aangaf zo rond de 700-800 te willen investeren.
--> had dus ook al verscheidene 2e handse gepast, maar dat zat allemaal net niet goed op Sayla of ze waren ronduit SCHEEEEF !!!!! --> daar heeft een paard meer last van en kan er erg veel pijn door krijgen en dat is ook niet zomaar zo 123 opgelost, hoe goed dat 2e handse merk ook staat aangeschreven

Rond de € 700-800 heb je al zeer degelijke nieuwe... een goede middenklasser noemde de zadelmaker dat en dan heb je de garantie van de fabrikant, het zadel is nog niet scheefgereden en vormt zich naar de rug van jou paard enz ...

En ieder heeft natuurlijk een andere smaak enzo... had deze niet zo fijn gezeten en niet zo goed op mijn paard gepast, dan was ik vast ook verder gegaan met 2ehandse of ander merk middenklasse .

Maar deze stak er voor mij echt bovenuit !!:j

Bv JC wat rond dezelfde prijsklasse zit ,vond ik dus niet fijn zitten en bovendien was ook nog het leer van mindere kwaliteit en de kussens en afwerking vond ik ook minder, die viel dus voor mij zowiezo af.

Nog succes ermee!!

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:55

Marsie schreef:
ik vind dat zon onzin,net alsof je niet mee telt met een middenklasse zadel ofzo....
er bestan geen echt slechte zadels meer( zadelmarkt er buiten gelaten,maar in een ruitersport zal wordt geen troep verkocht)
Er is niets mis met een goed middenklasse zoals Kentaur en Rossner,Lemetex enz. Ok ze gaan misschien geen 20 jaar mee,maar dat ik verwacht ik niet van mijn zadel.Ik hbe liever een goed nieuw middenklasse zadel van Kentaur,dan een gebruikte van Kieffer ofzo die al helemaal vervormd is en waarvan kussens zich al hebben aangepast aan het vorige paard.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:08

@QueJira ----> daar heb je helemaal gelijk in! ik ben ook opzoek naar een mooi nieuw dressuur zadel en ik denk toch dat ik voor wintec ga, ik vind leer ook mooier maar ach, van een mooi bord kan je toch niet eten.

succes verder met je zoektocht!

gr. roos

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 15:35

QueJira schreef:
Marsie schreef:
ik vind dat zon onzin,net alsof je niet mee telt met een middenklasse zadel ofzo....
er bestan geen echt slechte zadels meer( zadelmarkt er buiten gelaten,maar in een ruitersport zal wordt geen troep verkocht)
Er is niets mis met een goed middenklasse zoals Kentaur en Rossner,Lemetex enz. Ok ze gaan misschien geen 20 jaar mee,maar dat ik verwacht ik niet van mijn zadel.Ik hbe liever een goed nieuw middenklasse zadel van Kentaur,dan een gebruikte van Kieffer ofzo die al helemaal vervormd is en waarvan kussens zich al hebben aangepast aan het vorige paard.

idd dat probeerde ik ook aan te geven en de zadelmaker dus met mij --> niks zo slecht als een slecht passend zadel

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 19:22

Als je een gebruikt zadel een nieuwe vulling geeft kan het ook weer helemaal naar de rug van je paard vormen hoor... Als je dan de zadelmaker naar het zadel laat komen kijken terwijl het op je paard ligt ziet hij ook precies waar er hoeveel vulling moet. Mijn voorkeur gaat naar een gebruikt A-merk in plaats van een middenklasse. Ik heb meerdere van beide klassen gehad en ik merk toch wel duidelijk verschil, vooral met slijtage en stevigheid.

Eerder zij ik al dat Euroriding Jade zo geweldig is. Euroriding is een A-klasse merk, maar ze hebben 1 model ertussen zitten voor een wat lagere prijsklasse (rond de 800 geloof ik). Bij de Jade en de Diamant merk ik wel verschil, maar toch is de kwaliteit/prijs-verhouding van de Jade ver in het voordeel van de consument.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 19:32

germie schreef:
Zaldi is een goed merk. 850 euro. Ook Wintec is redelijk.
Wil je nog wat goedkoper, dan is er nog Pagony.

Ik zou niet voor een C-merk gaan. Kies een goed B-merk (Nightrider, JC, Kentaur, Chamberlain, Rossner, Pagony, Wintec, Zaldi vind ik al meer een A-merk).

Pagony is toch echt wel een dikke C klasse. Echt op geen manier te vergelijken met kentaur en JC e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 19:35

Ik heb mijn kentaur (die een vriendin nu heeft en er nog perfect uitziet) een tijd geleden voor 750 kaal gekocht. Zadel heeft de zachtste en fijnste zitting van alle zadels die ik ekn en het leer ziet er na intensief gebruik nog keurig uit zonder een enkel slijtspoortje. Is IMO ook het enige B merk met een fatsoenlijke pasvorm. Wintec vind ik drie keer niks. heb dr nu eentje voor mn jonge pony en al mn frustraties van mn voregere wintec tijd komen weer boven.