Gaan wandelen met halstertouw,veilig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alet

Re: Gaan wandelen met halstertouw,veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:51

Goed dat je hem op deze mnaier in beweging wilt houden!
Ik wandel heel vaak met Amber. Gewoon aan haar halster met een gewoon halstertouw en dat gaat prima. Ze luistert over het algemeen ook erg goed. Soms is het gras echter te verleidelijk en wil ze me daar nog wel eens heensleuren, maar meestal ben ik haar een stap voor.
Amber vindt wandelen erg leuk en is dan ook heel relaxed.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:53

Leg een knoop onderin het halstertouw dan schiet het niet door je handen als er iets gebeurt.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:55

Begin eerst met korte stukjes te gaan wandelen zou ik zo zeggen of leer hem in de piste eerst achter je blijven en ho is ho. Dan pas zou ik aan een halster buiten gaan. Waarom haat hij trouwens een bit? Scheelt er iets met zijn tanden misschien?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 12:00

Titsia schreef:
Begin eerst met korte stukjes te gaan wandelen zou ik zo zeggen of leer hem in de piste eerst achter je blijven en ho is ho. Dan pas zou ik aan een halster buiten gaan. Waarom haat hij trouwens een bit? Scheelt er iets met zijn tanden misschien?

Hij heeft nare ervaringen met het bit
Vroeger werd hij mishandeld
oa deden ze niks anders dan rukken aan het bit,vond ie niet fijn

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:15

Rytir schreef:
het halstertouw moet niet van nylon zijn, als je paard dan schrikt zitten je handen onder de brandplekken!

Handschoenen Pling

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 12:39

Margreet schreef:
Rytir schreef:
het halstertouw moet niet van nylon zijn, als je paard dan schrikt zitten je handen onder de brandplekken!

Handschoenen Pling

Goed idee,heb al ondervonden dat dat soms bij hem nodig is Clown

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:46

lekker warm met handschoenen wandelen, ben bang dat jij die dingen snel in je zal zult steken Knipoog
zelf leg ik ook altijd een knoop onderaan het halstertouw.
een longeerlijn is aan de ene kant wel handig, maar aan de andere kant, als je die 8 meter echt nodig hebt om hem te houden, dan kan hij makkelijk om een boom heen rennen, of stat aan de overkant van de weg ofzo. 2 meter is voor mij echt genoeg Lachen daarmee kunnen ze opzijspringen mochten ze schrikken, maar zijn ze nog wel dicht bij mij, en mocht je een paard hebben dat zo gek is om het in z'n hoofd te halen op z'n achterbenen te gaan staan, heb je aan 2 meter ook zat lengte om hem nog vast te houden.
maar je moet gewoon uitproberen wat voor jouw en je paard het handigste is!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 13:32

SharirBobby schreef:
lekker warm met handschoenen wandelen, ben bang dat jij die dingen snel in je zal zult steken Knipoog
zelf leg ik ook altijd een knoop onderaan het halstertouw.
een longeerlijn is aan de ene kant wel handig, maar aan de andere kant, als je die 8 meter echt nodig hebt om hem te houden, dan kan hij makkelijk om een boom heen rennen, of stat aan de overkant van de weg ofzo. 2 meter is voor mij echt genoeg Lachen daarmee kunnen ze opzijspringen mochten ze schrikken, maar zijn ze nog wel dicht bij mij, en mocht je een paard hebben dat zo gek is om het in z'n hoofd te halen op z'n achterbenen te gaan staan, heb je aan 2 meter ook zat lengte om hem nog vast te houden.
maar je moet gewoon uitproberen wat voor jouw en je paard het handigste is!

Hehe,nee hoor Knipoog Kan heel goed tegen de warmte,het is juist goed nu Knipoog
Ik zal eens zien of ik een touw van 2meter kan vinden,helaas heb ik dat nu niet bij de hand

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 13:43

Amo kan ik in principe meenemen zonder halster en touw, maar riskeer dit toch maar niet Knipoog
Gewoon halster en touw gaan bij hem prima Ja

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:35

De eerste keer naar buiten met mijn nog niet zo lange halstermakke 3 jarige was met normaal halster en longeerlijn (en handschoenen Knipoog heb al brandwonden gehad).

Algauw had ik een touwhalster aangeschaft, omdat deze dame een dominantje is die graag door/over je heen loopt.
Wandelingen gingen altijd goed, als ze schrok kon ze met de longeerlijn wegspringen maar zonder dat ze los kwam...
Nu wandel ik gewoon met touwhalster halster touw, en ook geen handschoenen meer. Ze vertrouwt me nu helemaal en snapt de inwerking van het touwhalster :p

Ik zou aanraden om idd met een touwhalster te gaan wandelen, heeft goede inwerking, zelfde of beter als bit enóf hengstenketting, maar vriendelijker, want het beloont als het paard braaf met je mee loopt (doordat het halster niets weegt en ze voelen het bijna niet als er geen druk op staat)
En dan wel met een lange lijn en handschoenen.
Als het wel een brave sul is werkt een normaal halster ook wel

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:46

Bij Patos gebruik ik meestal gewoon halster + longeerlijn. Dan heb je net iets meer ruimte om ze even te laten uitstuiteren als ze zich opfokken. Ook heb je iets langer om te reageren als ze op zij springen.