Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Titsia schreef:Begin eerst met korte stukjes te gaan wandelen zou ik zo zeggen of leer hem in de piste eerst achter je blijven en ho is ho. Dan pas zou ik aan een halster buiten gaan. Waarom haat hij trouwens een bit? Scheelt er iets met zijn tanden misschien?
Rytir schreef:het halstertouw moet niet van nylon zijn, als je paard dan schrikt zitten je handen onder de brandplekken!
Margreet schreef:Rytir schreef:het halstertouw moet niet van nylon zijn, als je paard dan schrikt zitten je handen onder de brandplekken!
Handschoenen
daarmee kunnen ze opzijspringen mochten ze schrikken, maar zijn ze nog wel dicht bij mij, en mocht je een paard hebben dat zo gek is om het in z'n hoofd te halen op z'n achterbenen te gaan staan, heb je aan 2 meter ook zat lengte om hem nog vast te houden.SharirBobby schreef:lekker warm met handschoenen wandelen, ben bang dat jij die dingen snel in je zal zult steken![]()
zelf leg ik ook altijd een knoop onderaan het halstertouw.
een longeerlijn is aan de ene kant wel handig, maar aan de andere kant, als je die 8 meter echt nodig hebt om hem te houden, dan kan hij makkelijk om een boom heen rennen, of stat aan de overkant van de weg ofzo. 2 meter is voor mij echt genoegdaarmee kunnen ze opzijspringen mochten ze schrikken, maar zijn ze nog wel dicht bij mij, en mocht je een paard hebben dat zo gek is om het in z'n hoofd te halen op z'n achterbenen te gaan staan, heb je aan 2 meter ook zat lengte om hem nog vast te houden.
maar je moet gewoon uitproberen wat voor jouw en je paard het handigste is!
Kan heel goed tegen de warmte,het is juist goed nu 

heb al brandwonden gehad).