nieuw paard voor nichtje, wat zou jij doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: nieuw paard voor nichtje, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:53

sorry,maar ik vind het nogal verwent overkomen van je nichtje..

alsof het de gewoonste zaak van de wereld is..

ik zou er toch nog eens goed over nadenken(ik heb net een gevalletje 14 jaar achter de rug,en kan je zeggen,ben er goed misselijk van geweest)..

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:14

ik ben dan wel geen moeder maar wel een tante'geweest van zo'n vlegel }>
ik kan jullie nichtje niet en ik weet ook niet hoe fanatiek ze is met paarden, maar ik zou gezien het verhaal nog even wachten haar dat paard "te geven"
ik heb ook ooit zo iets gedaan met een hondje. leuk hondje lief hondje en wat zou ik graag een hondje willen hebben, maar het mag niet van mama. Ach gut
goed ik voor haar een hondje gekocht voor haar verjaardag, afgesproken met mijn zus dat het hondje dan wel bij mij mocht blijven, maar dat haar dochter voor het hondje zou zorgen en voor en na school tijd uit zou laten het hondje mee zou nemen naar puppie cursus, met het hondje honden trainingen en daarbij horende wedstrijdjes zou doen. Ja
dat heeft in totaal 1¼ jaar geduurt en toen kreeg ze een vriendje, dus geen tijd meer voor de trainingen, verkering ging uit dus toen was de hond weer haar vriendje tot de volgende jongen zich aan diende en de hond alleen naar huis kwam lopen, ik dood ongerust, wat is er gebeurt?
mevrouw en haar vriendje hadden besloten om met de trein naar de stad te gaan en de hond wist de weg naar huis zelf wel Boos!
om een lang verhaal kort te maken na 3 vriendjes verder heb ik haar, haar hond afgenomen heb de hond nog 10 jaar zelf verzorgd tot hij overleed, maar de fout om een pubber nog eens iets cadeau te doen heb ik wel afgeleerd.
dus ik zou zeggen trek zelf uw conclussie zo als ik al in het begin zei ik ken uw nichtje niet en ik weet niet hoe serieus en conseqent zij is.

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 18:02

Ik kan me alleen maar bij iedereen aansluiten... Eerlijk gezegd zit ik er heel hard over te denken om tegen haar te zeggen, ga jij eerst maar eens van je jeugd genieten. Misschien is ze er idd nog niet aan toe om voor een eigen paardje te zorgen. En wat kimmie261 al zei, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Alsof er elke dag paarden voor het oprapen liggen.
Ik denk dat ik haar tot morgen geef. Dat was de dag dat ze thuis zou komen en waar we vanaf wisten. Ik zal tegen haar zeggen dat ze moet doen wat ze zelf het beste vind en wat ze zelf wil. Dan is het aan haar wat ze ermee doet. (jaja, hier heb ik de hele nacht over lopen piekeren Dromen ) Komt ze morgen thuis en toont ze dat ze werkelijk wil en er zelf mee komt dat ze zich toch verantwoordelijk voelt, dan mag ze van mij dat paardje hebben. Blijft ze weg, dan is het paardje van mij Haha! Niet dat ik dat erg zou vinden, want ik vind het een schat van een beest Pling Ik heb dat paardje hier 2 jaar geleden bij huis gehad en toen hebben wij haar ingereden. Dus dat nichtje kent dat paardje ook nog eens.
Ik wacht dus eerst het telefoontje af en kijk ik wel wat ze ermee doet. En dan zal ik het hier ook meteen laten weten...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:13

Aan de andere kant..... zonder met haar te overleggen, heb je voor haar de beslissing genomen dat paard voor haar te kopen. Daarmee loop je natuurlijk een risico. Misschien dacht ze juist: ik heb nu even geen paard, ik ga even gezellig bij mijn tante langs, want dan zie ik mijn andere nicht nog eens! En komt er ineens een telefoontje van jou dat je een paard voor haar hebt. Daar had ze waarschijnlijk nooit op gerekend en heeft jouw gulle gebaar haar een beetje overvallen? Geef haar even de tijd. Of misschien moet ze even aan het idee wennen en is ze bang dat ze het helemaal geen leuk/lief/mooi paard vind, maar omdat ze het heeft gekregen er niet meer onderuit kan. Als iemand niet reageert vokgens jou verwachtingspatroon, kan je de ander dat niet verwijten. Ik snap dat het je verbaasd, maar misschien is ze straks als ze thuiskomt toch echt wel heel erg blij met zo'n tante en een nieuw paard!! Ik zou vroeger heel graag een paard willen hebben gekregen, helemaal als ik er al meerdere had gereden die steeds weer weggingen, maar dan zou ik ook wel willen meegaan met uitkiezen.
(begrijp me niet verkeerd, ik vind het wel heeel erg lief van je hoor, dat je dit voor haar hebt gedaan!)

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 19:47

paars schreef:
Aan de andere kant..... zonder met haar te overleggen, heb je voor haar de beslissing genomen dat paard voor haar te kopen.

Nee, ik heb het wel degelijk in overleg gedaan met haar Haha! Hier wordt al 2 weken over gepraat.
En idd, ik kreeg dus ook te horen dat ze het wel lekker vond om even niet voor een paard te hoeven zorgen. Maar zou het dan niet verstandig zijn om haar eerst dan maar een paar jaar van haar jeugd te laten genieten? Een paardje kan ook nog als ze straks 18 of 20 is... En ze kan er altijd nog onderuit. Het is niet dat ze van mij persé dat paardje moet nemen. Dan hou ik haar lekker zelf Tong uitsteken Knipoog
Ik sprak m'n nichtje net aan de telefoon en ik vroeg aan haar dat de beslissing aan haar was wat ze wilde doen. Ze vertelde tegen mij dat het waarschijnlijk beter was om dat paardje tot aan het eind van de zomervakantie (eind augustus) in de wei te zetten. Als ze volgende week thuiskomt dan zal ik wel met haar rond te tafel gaan zitten en zal haar waarschijnlijk vragen of het misschien niet beter is om eens heel goed na te denken over wat ze werkelijk wil. Het moet niet alleen eerlijk zijn tegenover mijn nichtje, maar ook tegenover het paardje. Ik zou niet willen dat het paardje iets tekort zou komen, omdat het een 'must' is...

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:54

ik ben 14..
en ik zou het egt heeleeemaaal geweldig vinden om een paardje te krijgen!!!..
ik zou er zo0n beetje alles vo0r opgeven denk ik..

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:47

Caballo schreef:
Nee, ik heb het wel degelijk in overleg gedaan met haar Haha! Hier wordt al 2 weken over gepraat.

okee, dat had ik in eerste instantie niet begrepen...sorry. Moeilijk zeg! Als ze nu zegt dat het misschien beter is om het paard tot na de zomer in de wei te zetten, krijg ik wel een beetje een vreemd gevoel. Als jij het paard zelf erg leuk vind, dan zou ik misschien zeggen: graag of traag, dan ga ik er lekker zelf mee aan de slag. Kan me voorstellen dat je ook voor het paard een juiste beslissing wilt nemen. Ze kan je deze zomer misschien helpen met de verzorging, jij kan dan zien in hoeverre ze er aan toe is en het klikt tussen die 2, én of ze gemotiveerd is om met dit grote cadeau zorgvuldig om te gaan. Of is dat vanwege de woonafstand tussen jullie niet goed mogelijk? Zoals ze nu reageert (eerst een week later terugkomen en vervolgens het paard de hele zomer in de wei te willen zetten) ben ik een beetje bang dat ze er toch nog niet echt aan toe is. Het is op zich fijn voor een paard om lekker in de wei te staan en een zomertje vakantie te krijgen, maar het komt van haar nu een beetje over van: heel fijn, bedankt, maar zet maar even weg, dan zie ik 'm na de zomer wel weer, want het komt me nu niet uit. Ja, en zo ga je toch niet met een gegeven paard om, het zijn idd geen brommers Knipoog !

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:02

Ik zou het aan haar vragen. of ze niet meteen kon komen ofzoiets. Het is wel sneu dat ze dat zegt ja!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:59

Als ik te horen kreeg dat er een nieuwe pony voor me klaar stond, dan weet ik wel dat ik ook maar zo snel mogelijk naar huis toe wil.

Maar jou dochtertje heeft wel aangegeven dat ze een nieuwe pony wil toch? Dan vind ik 't wel een beetje raar.. Gewoon nog even een week langer wegblijven. Klinkt wel een beetje verwend.
*Ziet nu dat ze wil dat 'ie de zomer op de wei gaat..
Dat zou er bij mij niet ingaan.
Maar misschien heeft ze er een goede rede voor. Het is een beetje moeilijk.. Maar op mij komt het er op neer dat ze van de zomer even lekker vrij wil zijn, geen verplichtingen enzo.. Ik weet het niet..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:09

KimBalaa schreef:
Als ik te horen kreeg dat er een nieuwe pony voor me klaar stond, dan weet ik wel dat ik ook maar zo snel mogelijk naar huis toe wil.

Maar jou dochtertje heeft wel aangegeven dat ze een nieuwe pony wil toch? Dan vind ik 't wel een beetje raar.. Gewoon nog even een week langer wegblijven. Klinkt wel een beetje verwend.
*Ziet nu dat ze wil dat 'ie de zomer op de wei gaat..
Dat zou er bij mij niet ingaan.
Maar misschien heeft ze er een goede rede voor. Het is een beetje moeilijk.. Maar op mij komt het er op neer dat ze van de zomer even lekker vrij wil zijn, geen verplichtingen enzo.. Ik weet het niet..

nichtje... Knipoog En het betreffende nichtje wilde dat paard idd wel en wist dus ook dat ze haar zou krijgen. Tsja, ik zou nu heel makkelijk zijn... als ze nu de verplichtingen niet wil dan kan ze blijkbaar toch de verantwoordelijkheid niet aan. Want een paard wil ook eten, drinken en aandacht en beweging op momenten dat zij misschien eens iets anders wil doen... dus Ingrid, ik denk toch echt dat je er zelf een leuk merrietje bij hebt hoor. Haha!

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:47

Misschien ios het iets heel anders. Heeft ze ineens een angst. Ja, klinkt raar maar zou best kunnen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:56

Ik zou zeggen: hou haar gewoon zelf (indien qua tijd en financieel mogelijk). En idd, je nichtje zal misschien wel even een time out nodig hebben.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:32

wat een moeilijke beslissing! ik zou inderdaad ook even met je nichtje om de tafel gaan zitten. ik bedoel, ze moet het wel echt willen. het kan natuurljik zijn dat ze het moeilijk vind omdat dat ander paard net weg is, maar dan moet ze dat tegen je zeggen. want als dat niet zo is, lijkt ze me nogal ondankbaar, en komt ze straks alleen als het haar uitkomt... ik zou ook een gat in de ucht springen! ik wilde dat ik zo'n lieve tante had! ik ben nou zelf voor een paard aan het sparen, maar het schiet nog niet zo op... Boos! succes ermee!
(ben trouwnes 15)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:41

Ben ook 14.
Zou zelf meteen gaan kijken natuurlijk.
mischien is ze nog verdrietig van haar vorige paardje ?

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 19:04

Cassidy schreef:
Ik zou zeggen: hou haar gewoon zelf (indien qua tijd en financieel mogelijk). En idd, je nichtje zal misschien wel even een time out nodig hebben.

Daar heb ik ook aan zitten denken of ze misschien even een 'time-out' nodig heeft. Dat paardje wat van haar af was genomen heeft ze ruim anderhalf jaar mee getraint en won aardig wat met hem. Dus ik kan me voorstellen dat ze het een beetje gehad heeft. Eerst het paardje alles aanleren en dan wordt ie ineens afgenomen...
Maar we hebben dus besloten om dit paardje zelf te houden Pling Het paard van mijn man begint ook al op leeftijd te raken (22 jaar) en die kan dan straks met pensioen Haha! Dan heeft mijn man al een andere om verder mee te gaan. Dat in de wei zetten tot aan het eind van de zomer gaf voor mij de doorslag. Ze heeft dus blijkbaar liever lol dan dat ze aandacht en tijd moet besteden aan een nieuw paardje. En ik dacht dat de zomervakantie de juiste tijd was om het paardje beter te leren kennen, mee spelen, poetsen, e.d., omdat ze daar alle tijd voor zou hebben. Maargoed, de beslissing is gemaakt en ik wil iedereen bedanken voor de antwoorden OK dan!

groetjes, Ingrid.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 21:14

Caballo schreef:
de beslissing is gemaakt
verstandig besluit denk ik..... én gefeliciteerd dus met je nieuwe paard!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 21:32

Ik vind ook dat je een goede beslissing genomen hebt. Ik ben al 3 jaar geen 14 meer,
maar als ik van mn tante een paard had gekregen had ik meteen naar huis gegaan, eerst mn tante een HELE dikke
knuffel gegeven en dan gelijk naar mijn paard toe! Ik denk dat je nichtje idd nog niet toe was aan een nieuw paard
en als je hem op de wei had gezet had ze t na de zomer misschien weer uit willen stellen met m.
Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe paard! *en vind t jammer dat je mijn tante niet bent Haha! *

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:02

Ik lees hier alleen speculaties.... stel de vragen aan het nichtje en dan krijg je antwoorden en voorkom je dat je "spoken" gaat zien...

Mijn dochter van (bijna) 11 heeft 5 pony's thuis staan... (klinkt heel leuk om jaloers op te worden)
1 pony waar ze mee lest en wedstrijden rijdt, 2 merries met veulens waarvan 1 merrie beleerd wordt momenteel...
Als ik haar op een vakantie zou bellen dat we een nieuwe pony erbij hebben voor haar zal minder spectaculair zijn dan toen ze haar eerste pony kreeg.....

het nichtje heeft al veel pony's/paardjes gekregen en ook al evenveel verloren..... het wordt normaal voor haar
ik zou ook teleurgesteld zijn als mijn dochter niet blij zou reageren.... maar het enigste wat je kunt doen is vragen... en alleen zij kan antwoorden en niet suggestief zoals nu gebeurd, mischien door 14 jarigen die nog nooit een eigen paardje hebben gehad, of een tante die er een wil sponsoren Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 23:59

Cabballo, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst...en die gaat het gerust wel goed krijgen bij jullie...

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:39

Interessante reacties allemaal van de jeugd. Ingrid, je zou hier tante kunnen worden van een heleboel dankbare nichtjes Haha! Na het (voor ons) gisteren lang en breed er over gehad te hebben en vooral erg lang Knipoog , van harte gefeliciteerd dat jullie het besluit hebben genomen het paardje zelf te houden.
Je zult er beslist heel veel plezier van hebben gezien de voorgeschiedenis van dit aanhankelijke beestje. Caballo heeft dit paardje namelijk voor de vorige eigenaar tijden verzorgd en ingereden. Het komt helemaal goed en het paardje zal het helemaal aan niks ontbreken.
Hoop dat het bij jullie ook spoedig gaat regenen. Hier is de onweersbui eindelijk geweest gelukkig en ik ben dus weer helder }> }>

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:47

@ caballo: ik vind het ook een goede beslissing, en hele veel plezier met hem! maar dat zal volgens mij wel lukken! en je mag mij idd wel adopteren als nichtje hoor Knipoog !