Atex Daas Spray of Unicorn Protector of iets anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

Re: Atex Daas Spray of Unicorn Protector of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:55

Nou, ik woon in Nederlands Limburg en hier is het ook al niet meer te harden vanwege die beesten. Overdag moet ik mijn paardje echt binnen houden. tis niet te doen. Het lijkt wel of er ieder jaar meer komen. Ook op plaatsen waar je er vroeger geen last van had zitten ze nu

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:06

Hier valt het op zich nog mee met die dazen, maar we hebben ze wel!
Atex daas spray vind ik erg goed werken, maar ik denk idd dat je die zwermen niet tegen houd.
Ik zou als ik jou was een vliegen deken omdoen, die set bv van Harry´s Horse.
Succes!

Ebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:45

Flyban waar je van sprak is te koop in de AVEVE, is wel ondertussen van naam verandert, maar de vorige benaming staat normaal nog op de bus.
Is ook niet echt goedkoop, en of het echt tegen dazen helpt weet ik niet, ik gebruikte het vroeger ook, maar als ze zweten zijn die producten er zo weer af, en op de weide heb ik niet echt product tegen de dazen nodig (af en toe vliegt er hier maar eens eentje voorbij).
Het produkt stinkt alleszins niet Knipoog

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 17:29

Ik woon in de buurt van Bree en daar is het inderdaad ook niet om uit te houden... En niks helpt, door het warme weer zijn de paarden zo bezweet waardoor het product niet meer echt ruikt maar ook onbezweet houdt het zwermen niet tegen :s. Degene die een product uitvindt dat echt helpt wordt rijk...

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:17

je kan jezelf de moeite en het geld besparen om flyban aan te kopen tegenover dazen, eilandje. ik ken het product zéér goed (heb er jaren terug nog aan meegewerkt om er de veldproeven voor op te zetten).

zoals van bijna alle vliegenmiddelen zullen de dazen er wél van sterven hoor......................nadat ze eerst je paard lek hebben gestoken. ben je niet zoveel mee dus.

het enige dat je wil bij dazen (en bij vliegen in het algemeen) is een product dat die ondingen weghoudt. en dat is zo goed als onvindbaar, daar zoekt men al jaaaaaaaaaren naar.

atex is naar mijn ervaring het product dat toch nog iets of wat afstotende werking heeft. als ze zich daar niks van aantrekken denk ik niet dat je het met een ander middel redt.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 19:52

Had ook de Unicorn, zo dat je met een washandje zit moet uitstrijken. Volgende dag waren de dikste strepen waar ik had gewreven helemaal dik, allergische reactie..
Nu doe ik nog zonder, maar ga binnenkort naar de winkel want die rotbeesten zijn irritant

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 20:55

Bah zeg, die Unicorn is blijkbaar echt een rotproduct. Gelukkig dat Bokt er is, of ik zou mijn paard er nog mee insmeren zonder me van enig risico bewust te zijn

Ik ben wat aan het rondkijken voor een geschikt deken.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 21:06

Bij ons is het ook niet te harden met de dazen. Gisteren een Bucas vliegendeken met hele hals gekocht en vandaag omgedaan en ze stond rustig op de wei EINDELIJK. Mijn paard krijgt van die hele dikke bulten als ze gestoken is, echt zielig. Vandaag ook nog even Zedan Bremsen Bremsen gekocht , ben benieuwd hoe dat werkt.

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 11:35

De eerste zomer hier dat er dazen zijn aangekomen (Friesland...), ik stuur ze liever weer naar de bossen!!!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:08

Gek hé. doe dazen invasie. Ik weet het zeker het worden er steeds meer. (ik heb atex gekocht, bij de paardendrogist, maar nog niet binnen) het spul dat in Atex zit en niet in andere spullen is de hertshoornolie. als je daar nou nog een paar druppeltje van bij je eigen zelfgemaakte spul mikt....misschien werkt het

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:10

Rond 18 augustus dan zijn ze weer weg, en dan maar hopen dat er nog een staartje mooi weer over is. Ik gebruik bremsen voor op de wei en in de ochtenden, werkt toch wel hoor. Verder ga is alleen nog maar snachts met hem op pad, dan slapen die krengen tenminste.