dressuurruiters en buitenritten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 09:45

Grappig, mijn paard is dus juist niet zo!! In het begin moest ik hem overtuigen om het bos in te gaan (was éééng!!) en nu stuitert hij het erf af!!! En in het bos vliegen de bokken me om de oren! Daar moet ik nog wat op verzinnen… Knipoog

Als ik eerlijk ben spring ik elke week en ga ik ieder weekend naar het bos juist voor mijn paard! Ik vind dressuurmatig trainen het leuks (en relaxed Haha! ) en als ik een weekend het bosritje zou overslaan vind ik dat niet zo erg! Maar ik wil het werk voor mijn paard afwisselend houden en hem 'wakker' en blij houden, vandaar! En als ik hem buiten zie genieten weet ik weer waar ik het voor doe (al twijfel ik daar wel aan als ik hem na een wilde boksessie bij de buurman uit de tuin moet halen... Knipoog )

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 11:34

Ik rij dus ook dressuur, maar neem mijn paarden (als het naar de weers- en bodemomstandigheden kan) wel regelmatig mee naar buiten.
Ze zijn dat het eerste kwartier wel fris, ril, dribbelig en kijkerig maar na een tijdje trekt dat wel bij. En dan zit er weer een normale stuur en rem op Lachen
Kijk, sommige paarden zijn gewoon niet te houden buiten, geen wonder dat men dan geen risico's neemt, en ze niet mee naar buiten neemt.
Maar ik hou dus ook wel van afwisseling, houdt de geest helder zeg maar. eens een x naar buiten, eens een x wat springen.
Als ze alleen maar iedere dag dressuren, dan komt dat toch op een gegeven moment ook hun neus uit??

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 11:48

ik rij wel regelmatig buiten.
maar meestal nadat ik in de bak heb gereden en als ik het bos in ga ga ik echt niet met dressuur bezig, dat wil ze dan toch niet.
ik zie het buiten rijden meer als ontspannig.
buiten laat ik Stacy lekker met haar neusje naar voren lopen, en lekker crossen natuurlijk.
vind ze heerlijk! het beinvloed mijn gewone dressuur ook niet.
Buiten mag ze lekker met lange teugel en mag ze lekker om zich heen kijken, ik vind het zelf een beetje zielig als je altijd met dressuur bezig bent.
Stacy weet zelf ook wel dat als we naar buiten gaan dat ze dan niet hoeft tewerken en als we in de bak gaan dat ze dan wel moet werken.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 14:19

Ja dat snapt de mijne helaas ook...als ik de bak inwil draaitie zich 180 graden om, als ik zijn neus het erf af zet stuitert hij het pad af...

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 14:49

Ik rijd zo ongeveer één keer in de twee à drie weken buiten en de rest in de bak. Meestal dressuur, één à twee keer in de week springen.
Ik heb er inderdaad een hekel aan dat als ik in de zomer buiten ga rijden, dat Muzefee zo gek doet. Het is dan niet dat ze extra druk is ofzo maar het is iets in de lucht waarop ze reageert en dan enorm met haar hoofd gaat schudden.
Dit is dus een andere reden dan die ruiters die jij bedoelt hebben om niet buiten te rijden. Want ook als ik elke dag buiten ga rijden doet ze hetzelfde met haar hoofd.

bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:05

hoi ik ben een dressurruiter maar als het zomer is ga ik echt niet trainen hoor ik ga lekker naar buiten hoor

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:52

Ik ben nou vooral bezig met de basis maar wil echt de dressuur kant op, maar rijd best veel buiten, ook nou, nu het kouder is! Zweetdek op *als het echt koud is* en stappen maar!
Maarja, dan heb ik het over een super verkeersmakke haflinger, tja en beter kun je niet hebben voor de buitenritten! Haha!

Ik denk dat die paardjes gewoon blij zijn dat ze een keer mogen race *mag wel niet, doen ze toch!* en in de natuur zijn!